Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan niet inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:11
Dat klinkt misschien raar, aangezien ik dit wel kan posten, maar als ik via het menu bovenaan de pagina wil inloggen om zodoende ingelogd te blijven, dan krijg ik een GoT error pagina voor m'n neus met de melding:
Het door u ingevoerde wachtwoord is niet correct. Controleer of u het juiste wachtwoord heeft ingevoerd.
Als ik echter een reactie wil plaatsen op een topic en ik gebruik dezelfde username/wachtwoord combinatie, dan kan dat wel gewoon. Om het nog een stukje vreemder te maken, dit probleem heb ik alleen op m'n werk, maar niet thuis. Daar kan ik wel gewoon inloggen en ingelogd blijven.

Ik heb al geprobeerd om thuis al mijn sessies weg te gooien, op m'n werk heb ik alle cookies / temp files weggegooid. Ik heb zelfs andere browsers geprobeerd. Het probleem blijft echter bestaan.
Terwijl ik op m'n werk tot voor kort toch altijd normaal kon inloggen.

Wat kan het probleem zijn?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Misschien zijn er toch rare cookies achter gebleven (al zeg je dat ze verwijderd zouden moeten zijn). Te bekijken via:
http://gathering.tweakers.net/forum/cookiemonster

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 14-02-2008 14:30 ]

☻/
/▌
/ \

• Kwistnix
Sorry, daar had ik wat explicieter in moeten zijn, ik heb het cookie monster ook al geraadpleegd en die geeft netjes:
Je hebt er geen rare cookies bijzitten :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt me toch een probleem met cookies die niet geaccepteerd worden aan jouw kant...

[ Voor 76% gewijzigd door crisp op 14-02-2008 14:37 ]

Intentionally left blank

• Kwistnix
Ja, dat is inderdaad de meest logische verklaring, maar ik snap niet waarom.
Session cookies van andere websites/fora worden netjes geaccepteerd.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zou 't iets kunnen zijn met die "Versleutel mijn wachtwoord"-functie? Waarbij ik ff aanneem dat je de Login-pagina gebruikt en niet die twee velden die altijd standaard bovenaan GoT staan als je niet ingelogt bent.

Ik kom d'r net achter dat die Versleutel-functie niet door javascript aangezet wordt. En hij staat standaard op enabled. Dus als je javascript uit hebt staan (of je client kan 't niet :+), dan gaat ie dus de mist in. IMO zou dat niet zo moeten. Eerst uitgevinkt en 'disabled' en zodra d'r javascript is (eventueel check op die md5-functie) zou hij pas aan mogen.

[ Voor 40% gewijzigd door Osiris op 14-02-2008 14:42 ]

• Kwistnix
Osiris schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:40:
Zou 't iets kunnen zijn met die "Versleutel mijn wachtwoord"-functie? Waarbij ik ff aanneem dat je de Login-pagina gebruikt en niet die twee velden die altijd standaard bovenaan GoT staan als je niet ingelogt bent.
Geniaal, dat was hem! :)
Ik probeerde via de door jou genoemde pagina in te loggen, maar inderdaad met de "Versleutel wachtwoord" optie aan. Als ik die uitzet werkt het prima.
Mijn client(s) ondersteunen zeker wel JavaScript/JScript (Mozilla FireFox / Internet Explorer), dus ik snap het probleem nog niet helemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Kwistnix op 14-02-2008 14:44 ]

• Osiris
  • Niet online
I know 8)
FallenAngel666 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:43:
Ik probeerde via de door jou genoemde pagina in te loggen, maar inderdaad met de "Versleutel wachtwoord" optie aan. Als ik die uitzet werkt het prima.
Mijn client(s) ondersteunen zeker wel JavaScript/JScript (Mozilla FireFox / Internet Explorer), dus ik snap het probleem nog niet helemaal.
Vreemd genoeg zitten d'r tóch allemaal dingen in die d'r voor zóuden moeten zorgen dat die feature niet aan staat zonder javascript. Zo zit het desbetreffende scriptje vol checks en is de HTML ook "ok":

HTML:
1
<input type="checkbox" value="md5join" name="data[passwordencryption]" id="passwordencryption" disabled>

En tóch wordt ie enabled en aangevinkt als ik in Firefox m'n javascript uit heb staan. De Check images-knop onder dit post-schermpie is dan wél weer disabled. Vaagheid.

• Kwistnix
Zelfde verschijnselen hier.
Als JavaScript enabled is in FF dan staat is checkbox geselecteerd, is JavaScript disabled dan staat het ook geselecteerd.

Edit:

Nu gedraagt het script zich correct en kan ik ook weer met een versleuteld wachtwoord inloggen.
Ijverige developers? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Kwistnix op 14-02-2008 16:04 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

crisp

Devver

Pixelated

Ook bij een harde refresh? Firefox cached namelijk ook de laatste 'state' van form-elementen...
Nu gedraagt het script zich correct en kan ik ook weer met een versleuteld wachtwoord inloggen.
Ijverige developers? :)
I didn't do anything...

[ Voor 47% gewijzigd door crisp op 14-02-2008 16:06 ]

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
Hm, na een Ctrl-F5 met javascript disabled is het vakje ook grijs en uitgevinkt. Vaagheid?

Hmmm, bugje in Firefox dan? Want echt een feature vind ik 't nou ook weer niet, dat cachen :+

Als je met javascript áán naar de inlog-pagina gaat, dan, d'oh, is de checkbox gewoon aangevinkt en enabled. Zet je dán javascript uit en druk je op de 'gewone' F5, dan blíjft de checkbox gewoon aangevinkt en enabled (terwijl je dan dus niet in kunt loggen), terwijl bij een Ctrl-F5 't wel 'goed' gaat. Ook als je in de adresbalk nogmaals op enter drukt, dan staat de checkbox ook gewoon disabled en uitgevinkt.

[ Voor 73% gewijzigd door Osiris op 14-02-2008 16:50 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lijkt me een bugje ergens, maar aangezien er in de loop van de tijd zeer veel aan is aangepast, sluit ik deze bug maar voorlopig :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.