Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Torrentprogramma vertraagt PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte GoT-ers,

Sinds gisteren heb ik een nieuwe wifi Netgear router. Ik had al dezelfde maar deze was defect.
Na het instaleren ervan wilde ik via Azureus het een en ander downloaden.

Op het moment dat de tracker connect dan begint de pc te hakkelen en reageert erg traag. Vooral mijn mousepointer beweegt niet vloeiend. Ik heb al een andere Torrent client geprobeert, maar deze geeft hetzelfde probleem. Ik heb de UDP en UTP poorten op 49998 open staan. Dit is zowel op de router als de pc.

Ik heb gegoogled maar kom niet op mijn probleem uit vandaar dat ik het hier probeer.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

Vriendelijke groet.

Yar

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Een paar vraagjes die overduidelijk missen in je TopicStart: werkten torrents eerst wel normaal op die PC (of: werkte het op diezelfde PC met je oude router wel normaal)? Het antwoord op de voorgaande vraag sluit niet uit dat er iets mis is met je computer. Heb je de meest recente drivers voor je chipset, netwerkkaart, enzovoorts? En draai eens een harddisktesttool, waarmee je kunt uitsluiten dat je harde schijf de boosdoener is.

Verder zouden wat specs van je computer wel handig zijn, 200 torrents tegelijk downloaden op een 486 met 16MB Ram gaat niet werken...

Oh, en welkom op GoT. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Welkom op GoT, we hebben hier geen glazen bol waarin we jouw configuratie kunnen zien, dus wat meer specs van je PC zouden zeker helpen.
Azureus is een op java gebaseerde client en van nature erg belastend voor je PC. Probeer uTorrent eens, deze is veel kleiner en in C geschreven. Ik raad je aan om versie 1610 te gebruiken omdat dit de laatste versie is die door de originele ontwikkelaar is gemaakt. Daarna is het overgenomen door een firma die in het verleden wel eens betrapt is op spyware, etc...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reply en de warme welkom :)

Specs:
3GB PC3200
2 HDs 1x 37GB WD Raptor 10.000 & 1x250 Hitatchi 7200
Moederboard Asus K8V SE. AMD 3200+
7Mbit down / 1Mbit up Internet

Ik download al jaren op deze pc met Azureus en nooit meer dan 4 torrents te gelijk. Het probleem doet zich nu al voor bij het starten van slechts 1 torrent. Ik heb beide harddisks getest en die zijn goed.

Als ik gewoon iets binnenhaal via een link is er geen probleem.
Bij spelletjes heb ik ook geen problemen.

Ik hoop dat dit voldoende is. Ik ben namelijk niet ECHT een kei in deze dingen, maar ik snap het als het me wordt uitgelegd.

Groet

Yar

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:05:
Welkom op GoT, we hebben hier geen glazen bol waarin we jouw configuratie kunnen zien, dus wat meer specs van je PC zouden zeker helpen.
Azureus is een op java gebaseerde client en van nature erg belastend voor je PC. Probeer uTorrent eens, deze is veel kleiner en in C geschreven. Ik raad je aan om versie 1610 te gebruiken omdat dit de laatste versie is die door de originele ontwikkelaar is gemaakt. Daarna is het overgenomen door een firma die in het verleden wel eens betrapt is op spyware, etc...
Oh inderdaad hebben jullie geen glazen bol. Sorry dom van me 8)7
Ik heb trouwens uTorrents al geprobeert. Had exact het zelfde probleem. Ik zal die 1610 versie eens proberen.

Na wat probeersels Nieuwe Java applet en andere torrent clients blijft het probleem aanwezig. Ik zie dat het probleem zich pas voordoet als het uploaden start. Ik heb de upload op een max van 90kb staan dus dat kan het met 1Mbit up niet aanliggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 15:16 ]

Verwijderd

Dan lijkt het dus aan de router te liggen. Welke router en welk communicatieprotocol gebruik je ?
Als je de b standaard gebruikt (of de router laat kiezen tussen b, g en n bij een slechte verbinding) dan is je snelheid altijd laag.
Als je via een kabel aan de router hangt, in plaats van wireless, gaat het dan wel goed ? Gaan de andere vormen van downloaden ook fout of is het alleen bittorrent ?

Verwijderd

Staat Azarius niet toevallig op realtime prioritijd? Kijk eens in je task manager naar de prioritijd vn azarius..

Normaal is het zo dat als een programma wat wel redelijk actief is en in realtme word gezet dat zelf je muis gaat haperen..

Verwijderd

Topicstarter
Ahh het is gelukt. Azureus stond op realtime. Hardstikke bedankt iedereen voor de goede en snelle hulp. _/-\o_

Groet Yar
Pagina: 1