Wat is het probleem?
Na een kleine bios aanpassing (AGP aperature van 128 naar 512 MB gezet) verschijnt na een reboot de melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER.
Klein onderzoek laat het volgende zien:
In de Bios blijken alle IDE ' posities' leeg...
De primary master en slave, mijn opticaldrives, zijn leeg en de third en fourth master, mijn 2 SATA HDD's, ook.
Als ik per IDE locatie, middels een druk op de enter knop, de bios een autodetect laat doen worden alle drives keurig weergegeven
Maar als ik dan de bios save en opnieuw boot is tie alles weer kwijt...
Betreft hier een verse Windows XP Pro met SP2 en alle updates. (systeem draait nog geen week.)
moederboard: MSI 7025 K8N Neo2 platinum
proc.: AMD 64 X2 4200+ Toledo.
Bios: V1.D.
moederboard batterijtje geeft nog iets van 3 volt.
Disken zijn 2 WD Caviar SE16 250GB.
Ik snap er geen barst van.
alles draaide goed en nu ontkend de bios het bestaan van alle drives?
Ik heb hier en via google rond gespeurd, maar verder weinig kunnen vinden.
Zometeen zal ik even de boot volgorde aanpassen: HDD first. misschien scheelt het...
Als iemand me kan helpen graag.
Edit:
@ hieronder: sorry vergeten te melden meer de AGP wijziging heb ik gelijk weer terug gedraaid!
en er zijn geen FD/CD's achtergebleven..
Na een kleine bios aanpassing (AGP aperature van 128 naar 512 MB gezet) verschijnt na een reboot de melding: DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER.
Klein onderzoek laat het volgende zien:
In de Bios blijken alle IDE ' posities' leeg...
De primary master en slave, mijn opticaldrives, zijn leeg en de third en fourth master, mijn 2 SATA HDD's, ook.
Als ik per IDE locatie, middels een druk op de enter knop, de bios een autodetect laat doen worden alle drives keurig weergegeven
Maar als ik dan de bios save en opnieuw boot is tie alles weer kwijt...
Betreft hier een verse Windows XP Pro met SP2 en alle updates. (systeem draait nog geen week.)
moederboard: MSI 7025 K8N Neo2 platinum
proc.: AMD 64 X2 4200+ Toledo.
Bios: V1.D.
moederboard batterijtje geeft nog iets van 3 volt.
Disken zijn 2 WD Caviar SE16 250GB.
Ik snap er geen barst van.
alles draaide goed en nu ontkend de bios het bestaan van alle drives?
Ik heb hier en via google rond gespeurd, maar verder weinig kunnen vinden.
Zometeen zal ik even de boot volgorde aanpassen: HDD first. misschien scheelt het...
Als iemand me kan helpen graag.
Edit:
@ hieronder: sorry vergeten te melden meer de AGP wijziging heb ik gelijk weer terug gedraaid!
en er zijn geen FD/CD's achtergebleven..
[ Voor 5% gewijzigd door Vince Dexa op 14-02-2008 13:48 ]
Now go away or I shall taunt you a second time!