Toon posts:

accu satelitte A110-224 overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb het vermoeden dat de accu van mijn laptop Toshiba A110-224 kapot is.
Voordat ik een nieuwe ga bestellen wilde ik de diagnose even voorleggen ter bevestiging.

Wat is het probleem.
laptop is bijna 2 jaar oud en wordt intensief gebruikt
De laatste tijd merkte ik al dat ik niet zo lang meer op de accu kon werken.
Bij het opstarten gebeurde het de laatste tijd ook dat de laptop direct weer afsloot en na nog een keer opstarten het wel weer deed.
Afgelopen week heb ik ruim 12 uur de laptop uitgehad, maar wel de accu op de lader gehad. Zag het pas toen ik 's avonds thuiskwam. De volgende dag starten de laptop niet meer. Zie ook het lapje van de accu niet meer branden, nog wel van de aansluiting van de lader.

Wat grasduinen op internet wijst in de richting van een kapotte accu. Klopt dit?

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog even aandacht vragen voor mijn vraag:

Klopt de diagnose, of kunnen er ook ander oorzaken zijn.

Heb in mijn directe omgeving niet iemand met een vergelijkbare laptop zodat ik daar de accu uit kan benutten en ook niet mijn eigen accu mee kan testen.
Heb ook de FAQ doorgespit over opstartproblemen, maar mis daarin wat over accu's van laptops.
Heb de laptop destijds via internet besteld. Opsturen is natuurlijk een optie, maar garantie op accu is voorbij en als het de accu is, dan bestel ik die liever, dan dat ik nog weer kosten voor het opsturen van de laptop voor ga uitgeven.

Als dit soort vragen niet in dit topic thuis horen, dan hoor ik dat overigens ook graag.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Uit je verhaal begrijp ik dat de notebook niet meer opstart wanneer je de accu gebruikt. Maar wel wanneer je de adapter gebruikt. Je vraag is nu of de accu dood is? Right?

Indien zo, heb je al geprobeerd de accu te calibreren? Dus de accu in de notebook plaatsen en opstarten op netstroom. Vervolgens naar de bios toegaan en accu calibreren. Ik weet niet of Toshiba deze functie heeft maar Asus in ieder geval wel.

Indien dit niet werkt, zou je ook nog de wear level van je accu kunnen uitlezen met de volgende progje: http://clickxmagazine.zdnet.be/hintsentips.cfm?id=67843
Op deze manier kan je achter komen of je accu nog bruikbaar is of niet.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor deze reactie.

De laptop starte niet op met accu erin en op de adapter aangesloten en ook zonder aansluiting op de adapter. Zag alleen het meest linker lampje branden van de adapter en niet het lampje van de accu.

Maar je bracht me wel op een idee.
Heb de accu er uit gehaald en toen opgestart op de adapter. En wat schets mijn verbazing. De laptop start op.
Vervolgens programma gedownload en daarna laptop opnieuw opgestart met accu er in en aangesloten op de adapter.
En mijn verbazing werd nog groter: Ook het lampje van de accu brandde weer en de laptop startte op.

Mobmeter gedraaid en de uitslag: wear level 0% en dat na bijna 2 jaar.

Maar goed alles functioneert weer. Blijkbaar is de accu er even uithalen en er weer indoen ook een oplossing. Begrijpen doe ik het nog steeds niet. :?

Nogmaals hartelijk bedankt