Ik ben op zoek naar een mooie AV receiver. Vooralsnog had ik de keuze gemaakt voor de Denon AVR-3808. De volgende apparaten moeten aangesloten worden op de receiver:
TV -> SPDIF optical
cable tuner -> HDMI
PS2 -> Component + SPDIF optical
DVD speler -> Component + SPDIF coax
PS3 -> HDMI
Wii -> Component + stereo audio
HTPC -> HDMI + SPDIF optical
Xbox -> component + SPDIF optical
Dreamcast -> Svideo + stereo audio
Super Famicom -> Svideo + stereo audio
MegaDrive/MegaCD -> video + stereo audio
PC Engine Duo -> video + stereo audio
Nintendo 64 -> Svideo + stereo audio
Saturn -> Svideo + stereo audio
De AVR-3808 heeft 4x HDMI in, 3x Component in en 8x video/Svideo in. Je zou dus zeggen dat het moet kunnen, maar nu las ik iets in de handleiding waardoor ik twijfel. Het lijkt er op dat een input altijd gekoppeld moet worden aan een voorgedefinieerd label. Een component ingang wordt dan bijvoorbeeld gekoppeld aan het label "DVD". Als je dit doet dan verlies je volgens mij de mogelijkheid om de video/Svideo input die standaard aan DVD is toegekend nog te gebruiken? Dat zou dus betekenen dat mijn apparaten niet aangesloten kunnen worden zoals hierboven beschreven? Er zijn maar acht labels beschikbaar: DVD, HDP, TV/CBL, SAT, VCR, DVR en V.AUX. Betekent dit dat het aantal schakelbare ingangen beperkt is tot acht, of is het ook mogelijk direct HDMI en Component als input te selecteren zonder gebruik te maken van een label? In de handleiding kan ik dit niet vinden. Als je wel direct Component of HDMI kunt selecteren, hoe geef je dan aan welke audio ingang gebruikt moet worden?
Waarschijnlijk mis ik iets in de handleiding, want het kan toch niet zo zijn dat met zoveel ingangen je maar max. 8 apparaten kan aansluiten?
TV -> SPDIF optical
cable tuner -> HDMI
PS2 -> Component + SPDIF optical
DVD speler -> Component + SPDIF coax
PS3 -> HDMI
Wii -> Component + stereo audio
HTPC -> HDMI + SPDIF optical
Xbox -> component + SPDIF optical
Dreamcast -> Svideo + stereo audio
Super Famicom -> Svideo + stereo audio
MegaDrive/MegaCD -> video + stereo audio
PC Engine Duo -> video + stereo audio
Nintendo 64 -> Svideo + stereo audio
Saturn -> Svideo + stereo audio
De AVR-3808 heeft 4x HDMI in, 3x Component in en 8x video/Svideo in. Je zou dus zeggen dat het moet kunnen, maar nu las ik iets in de handleiding waardoor ik twijfel. Het lijkt er op dat een input altijd gekoppeld moet worden aan een voorgedefinieerd label. Een component ingang wordt dan bijvoorbeeld gekoppeld aan het label "DVD". Als je dit doet dan verlies je volgens mij de mogelijkheid om de video/Svideo input die standaard aan DVD is toegekend nog te gebruiken? Dat zou dus betekenen dat mijn apparaten niet aangesloten kunnen worden zoals hierboven beschreven? Er zijn maar acht labels beschikbaar: DVD, HDP, TV/CBL, SAT, VCR, DVR en V.AUX. Betekent dit dat het aantal schakelbare ingangen beperkt is tot acht, of is het ook mogelijk direct HDMI en Component als input te selecteren zonder gebruik te maken van een label? In de handleiding kan ik dit niet vinden. Als je wel direct Component of HDMI kunt selecteren, hoe geef je dan aan welke audio ingang gebruikt moet worden?
Waarschijnlijk mis ik iets in de handleiding, want het kan toch niet zo zijn dat met zoveel ingangen je maar max. 8 apparaten kan aansluiten?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand