Verwijderd

Topicstarter
He mensen, ik heb wat designs gemaakt in photoshop op 300 pdi.
Nu is het mijn taak om dit geheel in een indesign document te plaatsen (Moet van de drukker), alleen ik zit met 1 dingetje;
wanneer ik mijn drukwerk opsla in photoshop op 300, CMYK jpeg, en deze ''place'' in een rectange frame in indesign is deze onegeveer 30x te groot. Ik dacht, gezien het aantal DPI dat dit precies zou passen, maar blijkbaar ziet indesign het als een beeldscherm document en geen drukwerk. Hoe kan ik dit fixen?
Als ik het geheel verklein om het passend te maken worden de randen nogal kartellig, en dit is volgens mij niet de goede manier...iemand een idee?

Mijn dank alvast,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:53:
He mensen, ik heb wat designs gemaakt in photoshop op 300 pdi.
Nu is het mijn taak om dit geheel in een indesign document te plaatsen (Moet van de drukker), alleen ik zit met 1 dingetje;
wanneer ik mijn drukwerk opsla in photoshop op 300, CMYK jpeg, en deze ''place'' in een rectange frame in indesign is deze onegeveer 30x te groot. Ik dacht, gezien het aantal DPI dat dit precies zou passen, maar blijkbaar ziet indesign het als een beeldscherm document en geen drukwerk. Hoe kan ik dit fixen?
Als ik het geheel verklein om het passend te maken worden de randen nogal kartellig, en dit is volgens mij niet de goede manier...iemand een idee?

Mijn dank alvast,
Wellicht heb ik het zelf al gefixed, wanneer ik de afbeelding als TIF opsla heb ik geen last van dit probleem, nadeel is dat mijn JEG 1.8 mb was en de TIF 33 mb is.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 09:57

trixx

-CTU- SuiZide

kun je niet het beste de psd zelf gebruiken om te placen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

trixx: dat kan hij doen ja, ligt er een beetje aan wat hij daarna met het bestand gaat doen. Als hij het flattent naar PDF maakt het allemaal niks uit. Als hij het als .indd met losse files en fonts aan die drukker geeft, is een PSD wel leuker ja... maar wel groter.

Wil je het mailen naar je drukker :') of ga je het hem op CD brengen? Want dat vinden ze niet zo gek hoor...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs