Laptops die het domein verlaten krijgen automagisch een actieve firewall. Dit hebben we opgelost met de standaard oplossing van GPO; Domain Profile en Standard Profile.
Op de laptop draait een activex component wat gebruikt wordt om te verbinden met het extranet. Dit component moet als daemon kunnen draaien en inkomende pakketjes kunnen ontvangen. Nu kan je via GPO heel handig program exeptions maken.
Als ik de volgende (enigzins dynamisch) exeption toevoeg werkt het niet:
appdata%\Aventail\ewpca\ewpca.exe:*:enabled:Extraweb Proxy Client Agent
Als ik de volgende statische exeption toevoeg werkt het wel
(onder de user die ik specificeer bij myusername):
C:\Documents and Settings\myusername\Application Data\Aventail\ewpca\ewpca.exe:*:enabled:Extraweb Proxy Client Agent
Hetgeen wat de eerste exeption dynamisch maakt in de environmental variable, dit om er voor te zorgen dat het voor elke user werkt met maar één exeption.
Volgens technet kunnen environmentals gewoon worden gebruikt in program exeptions.
Iemand hier ervaring mee en/of enig idee waarom dit niet werkt?
Op de laptop draait een activex component wat gebruikt wordt om te verbinden met het extranet. Dit component moet als daemon kunnen draaien en inkomende pakketjes kunnen ontvangen. Nu kan je via GPO heel handig program exeptions maken.
Als ik de volgende (enigzins dynamisch) exeption toevoeg werkt het niet:
appdata%\Aventail\ewpca\ewpca.exe:*:enabled:Extraweb Proxy Client Agent
Als ik de volgende statische exeption toevoeg werkt het wel
(onder de user die ik specificeer bij myusername):
C:\Documents and Settings\myusername\Application Data\Aventail\ewpca\ewpca.exe:*:enabled:Extraweb Proxy Client Agent
Hetgeen wat de eerste exeption dynamisch maakt in de environmental variable, dit om er voor te zorgen dat het voor elke user werkt met maar één exeption.
Volgens technet kunnen environmentals gewoon worden gebruikt in program exeptions.
Iemand hier ervaring mee en/of enig idee waarom dit niet werkt?