Novell gebruikers onder Linux

Pagina: 1
Acties:

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik heb een Linux servertje aangesloten op een Novell netwerk (netware 3.?). Nu zou ik graag willen dat de gebruikers die al aanwezig zijn in de Novell omgeving zich ook direct kunnen aanmelden bij de Linux machine, dus zonder dat ik zelf al die gebruikers aan ga maken. Is dat mogelijk? En zo ja, hoe?
Wat steekwoorden zou ook al handig zijn want op bv. 'linux novell uses sync' kan ik geen nuttige sites vinden, en iets beters kan ik niet verzinnen.

En ohja, ik heb uiteraard al wel IPX geinstalleerd, en kan ook wel NCP-shares mounten.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Ik vrees dat dat niet mogelijk is onder Netware 3.x Probeer eens 5.x te installeren. Hierbij zit NDS en dat kan weer draaien onder Linux. (Novell eDirectory, gratis te downloaden via http://www.novell.com/products/ Hiermee kunnen je gebruikers zowel onder Linux inloggen als onder je Netware 5 systeem. Ze loggen niet meer in op een server maar in je NDS. Dit werkt perfect.

vr.gr. Ger Strikwerda CNE5