Toon posts:

[Tweak] Wegvallen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn probleem ook al in het Tweak centrale topic gepost maar ik denk dat ik meer aandacht krijg voor het probleem door een topic te openen.

Dit is de situatie:

Tweakdsl heb ik nu voor een paar maanden. Ben erg tevreden over de snelheid die ik haal als het internet daadwerkelijk werkt. Ik gebruik het meegeleverde modem; p-2602HW-D1A en heb in dit huis 4 computers in huis die allemaal op het draadloze netwerk zitten.

Wat is nu het probleem, op onwillekeurige tijden valt mijn internet uit voor soms een paar seconden wat kan oplopen tot minuten en heel soms zelfs tot een uur. Wat het rare is dat het internet wel werkt als ik met me laptop naar het modem toe loop en hem met een kabel in het modem plug. Op alle andere pc’s werkt het internet dan niet, wat ik wil zeggen is dat het dus hoofdwaarschijnlijk niet aan me PC ligt.
Sinds een tijdje ga ik dan in me modem kijken wat er aan de hand is en dan zie ik dit als dingen die veranderd zijn als me internet is uitgevallen.

WAN Information
- DSL Mode: NORMAL
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: 0.0.0.0
- VPI/VCI: 0/34

Normaal hoort er ADSL2PLUS te staan bij mode en hoor ik gewoon een ip adres te krijgen etc.
Of soms staat alleen de gateway er en de rest tniet.

Ook zie ik rechts bij de interface status bij DSL: detect signal

Graag zou ik wat hulp willen ik kan meer informatie geven als dat nodig is.

Bvd

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zeg je nou eigenlijk dat je problemen met je wireless hebt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, dat, en dat linesync wegvalt, dan heeft ie bedraad en wireless geen internet. Heb je geen telefoons vóór de splitter aangesloten toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Geen telefoons aangesloten.

Ik heb 'denk ik' geen last van me wireless want die staat altijd op 'active'

Verwijderd

Als je bedraad aangesloten hebt, heb je er dan ook last van?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit langer dan 30min bedraad aangesloten geweest en had er toen geen last van maar het kan zijn dat hij dan net niet uitgevallen is.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

waarschijnlijk te lange lijn lengte. dit kan er voor zorgen dat je verbinding weg kan vallen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat is te lang? En kan ik het ergens bekijken? Wat ik me kan herrineren is dat het iets van +/- 1 km was.

En daarbij is dat toch raar dat hij uit het niets uitvalt zo vaak..

Verwijderd

Als het probleem zich alleen draadloos voordoet, heb je waarschijnlijk last van de volgende combinatie:

Een lijn waarop de attenuteit hoog is. Dus het modem moet veel vermogen leveren om de synchronisatie vast te houden (Oorzaken, lange lijn, slechte lijn) en het modem moet vermogen leveren om draadloos te werken. In dat geval kan de voeding het niet aan. (Kan je dus vervangen) Als je modem de attenuteit weergeeft in zijn status dan moet je eens kijken of die niet verdacht hoog is. Staat in dB weergegeven. Niet te verwarren met Signal noise ratio welke normaal gesproken minimaal 6dB moet bedragen.

Heb je er ook last als je alleen met kabel werkt en is het wegvallen random maar kan je wel momenten van pieken aanwijzen? Dan wordt je lijn eruit gedrukt door een andere gebruiker op een aderpaar dat te dicht bij het jouwe ligt.

Is het volledig random en ook met kabel, kijk eens naar je relative capaciteit. Kans dat die onacceptabel hoog is. Afhankelijk van het merk/type 75 tot 90 procent maximale relatieve capaciteit. Meeste routers hebben een utility om dat te rapporteren. Indien niet contact met je helpdesk opnemen voor een lijnmeting.

Verder kunnen het ook nog zaken zijn als een slechte kaart/slot op het KVD, of de voeding van de betreffende kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Zamman. Ik kan je met grote zekerheid zeggen dat het uit random momenten bestaat dat hij uitvalt.
De attenuteit wordt nergens weergegeven zover ik weet, heb namelijk gezocht er naar.

Ik ga dat van de relatieve capaciteit uitzoeken en daar kom ik nog op terug.
-Edit2- Is dit wat je bedoeld?
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db

Verder open ik net voor het eerst een log file en zie tot me schrik dit:
een message: syn flood TCP en bij notes staat er; ATTACK. Zou dit er mee te maken hebben?
-Edit- hmm denk het niet want me internet is vandaag aweer meerdere keren uitgevallen en zie geen ATTACK logs in me file van vandaag.

-Edit- 3 ik merk nu dat mijn modem ook niet meer reageert als mijn internet op het wireless uitvalt. zou het dan aan mijn modem liggen en kan ik het beste gewoon een nieuwe kopen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2008 13:38 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:12:

Verder open ik net voor het eerst een log file en zie tot me schrik dit:
een message: syn flood TCP en bij notes staat er; ATTACK. Zou dit er mee te maken hebben?
-Edit- hmm denk het niet want me internet is vandaag aweer meerdere keren uitgevallen en zie geen ATTACK logs in me file van vandaag.
Niks van aantrekken, een logging bevat de meest ranzige meldingen die eigenlijk nergens over gaan ;)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:35:
[...]

Niks van aantrekken, een logging bevat de meest ranzige meldingen die eigenlijk nergens over gaan ;)
Ah thanks dan let ik daar iig niet op :D

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij nog verder kunnen helpen na al het ge-edit in de post hierboven?

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-10 10:49
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:23:
zou iemand mij nog verder kunnen helpen na al het ge-edit in de post hierboven?
Volgens mij had ik op deze thread in de Tweak thread ook al gepost.

1. Bekijk of je lijn op blijft (ADSL op), tijdens deze storingen.
2. Kijk of je de storingen op wired verbindingen in huis ook heb (Dus utp kabel aansluiten).

ZO sluit je uit of het je DSL is of je wireless.

Voor je DSL:

Sluit je modem in de meterkast aan, met korte bekabeling en wees bewust van je overige telefonie spullen (3 of 4 toestellen parallel geschakeld geven andere lijn impedantie en dus problemen).

Test ook, of het zonder telefonie aangesloten, goed werkt. Pas dan je huisinstallatie aan.

Voor je Wireless:

- is er voldoende bereik
- is er up too date software op je workstations
- is de netwerkhardware (wifikaarten) up too date. Ik heb bovenstaand probleem namelijk zelf ook,met de windows pc van m'n vriendin (en dat is de enige).
Pagina: 1