[VBA][EXCEL]Een form text box automatisch laten selecteren

Pagina: 1
Acties:

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 13:15

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Eentje waar Google mij niet verder helpt en automatisch aanvullen in VBA ook niet. Het zal wel weer simpel zijn maar ik kom er zelf niet uit:

Ik heb een sheet met activiteiten die dagelijks opnieuw bekeken worden (Agile Scrum werkmethode). Met behulp van een form kan ik elke regel van de activiteit tonen en de ETC(s) van de dagen ervoor laten zien. Werkt als een race-auto. Bij openen van een nieuwe activiteit wil ik nu dat de textbox waar de ETC in moet staan:

1. De vorige oude waarde ophaalt en toont --> dit werkt
2. Dit textbox veld actief maakt (er zijn meerdere input velden) --> dit werkt met:
EstimateToComplete.SetFocus
3. Het getal in het gefocusseerde textbox veld ook automatisch geselecteerd wordt --> dit werkt niet

Het laatste is nog wel belangrijke want ergonomisch wordt ik helemaal gek omdat ik nu met de muis eerst het getal moet selecteren of een aantal keer op de Backspace moet rammen. Daarna moet ik de muis weer op de [volgende] knop zetten en klikken.
offtopic:
Als je met een laptop op de knieën met zo'n touchpadje in de vergadering zit is het helemaal een super ramp, je vingerprofiel wordt helemaal glad van het heen en weer gaan.

Ik wil de muis laten staan en meteen de mogelijkheid hebben om het getal te kunnen veranderen en daarvoor moet het dus geselecteerd worden. Het kan zijn dat ik niets wil veranderen en dan wil ik dus gewoon op de muis kunnen klikken op [volgende] waardoor het bestaande getal wordt overgenomen.

Ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door hamsteg op 14-02-2008 10:54 ]

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-03 10:38

Big Womly

Live forever, or die trying

EstimateToComplete.SelStart en .SelLength.
Of je kan ook met .SelText property werken.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

VBA? Excel? Klinkt meer als een topic voor Officesuites en -software. Zie ook Waar hoort mijn topic? waarin dat netjes staat uitgelegd.

Move Programming -> Officesuites en -software

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
mbsaerens schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:56:
EstimateToComplete.SelStart en .SelLength.
Of je kan ook met .SelText property werken.
Dat had ik al losjes geprobeerd en inderdaad het werkt, maar je moet er wel op letten dat de start met 0 begint (wtf in VBA begint alles bij 1 en hier weer niet :( ). Ten tweede mag je de Len niet bepalen op .Value maar moet je dat doen op .Text ...
code:
1
2
3
    EstimateToComplete.SelStart = 0
    EstimateToComplete.SelLength = Len(EstimateToComplete.Text)
    EstimateToComplete.SetFocus

Thnx !

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Topicstarter
Creepy schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:06:
VBA? Excel? Klinkt meer als een topic voor Officesuites en -software. Zie ook Waar hoort mijn topic? waarin dat netjes staat uitgelegd.

Move Programming -> Officesuites en -software
Vooraf heb ik gekeken en daar staat:
Officesuites en -software

Problemen met alles wat met officepakketten te maken heeft.

Voorbeelden van zaken die je hier kunt bespreken:

* Je wil weten hoe je een rapport op een bepaalde manier laat weergeven in Access.
* De door jou gemaakte Word-macro werkt niet zoals je wil.
Ik vind dit meer een echt programmeer probleem dan het gebruik van het office pakket met zijn nukken. Als er ergens Excel staat is het niet automatisch gerelateerd aan de applicatie.