Ik heb op dit moment een NAS van Synology die dient als server maar dat ding is te traag voor mijn gebruik dus ik wil hem weer gaan vervangen met een kleine homeserver. Nu is mijn interesse vooral gericht op een Dell Optiplex GX270/280 vanwege het DDR2 geheugen.
Nu kan hier standaard maar een hardeschijf in. Ik wil gebruik maken van een RAID controller en heb dus ruimte nodig voor twee hardschijven. Hoe makkelijk is deze te realiseren? Kan ik er, op een verantwoordelijke manier, nog een tweede hardeschijf bij zetten of moet ik de hele kast hier voor ombouwen? Ook warmte gaat zeker een rol spelen. Dat ding moet namelijk 24/7 aan blijven...
Verder moet de server voorzien zijn van een 1gbit netwerkkaart.
Kortom mijn eisen zijn:
- Ruimte voor twee hardeschijven
- PCI slot voor 1000mbit (mits dit niet onboard zit?)
- PCI slot voor Promise TX2300 RAID controller
Is een Optiplex of misschien een Evo het juiste voor mij? Welke van de twee zou dan beter zijn en waarom? Raden jullie juist weer andere systemen aan?
Belangrijk is mijn budget, ik wil voor het systeem niet meer dan 130 euro kwijt zijn. (ex. RAID en netwerkkaart)
PS. Voor de moraalridders onder ons
ja, ik heb al gezocht op google, erg veel zelfs maar dit zijn dingen die ik zowel op een foto als op het internet niet kan afleiden. Bedankt voor jullie hulp!
Nu kan hier standaard maar een hardeschijf in. Ik wil gebruik maken van een RAID controller en heb dus ruimte nodig voor twee hardschijven. Hoe makkelijk is deze te realiseren? Kan ik er, op een verantwoordelijke manier, nog een tweede hardeschijf bij zetten of moet ik de hele kast hier voor ombouwen? Ook warmte gaat zeker een rol spelen. Dat ding moet namelijk 24/7 aan blijven...
Verder moet de server voorzien zijn van een 1gbit netwerkkaart.
Kortom mijn eisen zijn:
- Ruimte voor twee hardeschijven
- PCI slot voor 1000mbit (mits dit niet onboard zit?)
- PCI slot voor Promise TX2300 RAID controller
Is een Optiplex of misschien een Evo het juiste voor mij? Welke van de twee zou dan beter zijn en waarom? Raden jullie juist weer andere systemen aan?
Belangrijk is mijn budget, ik wil voor het systeem niet meer dan 130 euro kwijt zijn. (ex. RAID en netwerkkaart)
PS. Voor de moraalridders onder ons