[Media server software] Wizd, Twonky, Tversity, Swisscenter?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:53
Onlang sheb ik een Netgear EVA700 aangeschaft en ik was benieuwd welke software ik hiervoor kan gebruiken naast het standaard delen van WMP 11. Ik kwam op de volgende server software: Twonky, TVersity, Swisscenter en Wizd. Mijn bedoeling met dit topic is om te kijken welke software nog meer beschibaar is, aangezien ik nog niet volledig tevreden ben en om mensen die op zoek zijn naar deze software het makkelijk te maken aangezien er nog weinig in de search te vinden is (althans, niet door mij).

Wat wil ik van de software?
- makkelijk te installeren
- browsen door middel van mappenstructuur op computer
- snel browsen
- geen zware belasting op pc
- liefst een menu samengesteld door client (mooier en beter in te stellen vaak)
- ondertitel weergave

momenteel voldoet Swisscenter (SiMeSe) het beste alleen is dit programma nogal traag om te browsen en wordt het niet altijd even goed herkend door de EVA700. Grote voordeel is wel dat er ondertitels worden weergegeven (met hulp van vobsub). Ondertitels werkt verder alleen bij Wizd, de andere twee (Tversity en Twonky) niet. Daarnaast is Twonky ook geen freeware itt de anderen.

Mijn vraag nu: wat gebruiken jullie en hoe tevreden zijn jullie hierover?

• B-Force
niemand?

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik gebruik voor mij Eva700 alleen Wizd. Enkel omdat ik de overige progs die jij al noemde, niet lekker vond werken of niet eens werkend krijg.

Wizd is wat mij betreft overzichtelijk, leest ondertitels en is ook snel. Daarnaast is et progje ook gratis.

Jammer dat Wizd alleen niet of nauwelijks meer wordt geupdate.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Hi,

ik heb myIhome gebruikt, dat werkt goed. Simpel en effectief.
met WM11 werkte het half, en met Nero Media Server (oid) ook half.

Nadeel van de EVA700 van Ibood.com is dat internet radio slechts trial is van 2 maanden en dan dokken. Is het met 1 van deze media servers mogelijk om via de media server te connecten naar internet radio???

hoor graag ook jouw ervaringen !

groeten, G.

• Cire!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2014
Ik gebruik de EVA700 sinds december 2007 in combinatie met Myihome (op XP). Ik ben er redelijk tevreden mee, m.n. omdat ik het gebruik voor het afspelen van films (divx, maar ook ripped dvd) waarbij ondertiteling geen probleem is (.srt).

Bij het afspelen van audio ben ik wat minder tevreden, omdat er steeds grote stiltes vielen tussen de nummers. Kwam er vanavond achter in een forum bij Netgear dat dit te maken heeft met VBR encoded audio waarbij myihome niet kan uitrekenen hoelang een nummer duurt. Ik ben nu maar eens van plan om een andere media service te draaien, maat ben er nog niet helemaal uit welke dat gaat worden. Ik hoor goede geluiden over swisscenter (maar die zou weer traag zijn) en TVersity. Ik vrees dat ik ze binnenkort maar eens ga vergelijken. Iemand nog tips?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:23

ST10©DE

Dus.............

mediatomb?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Weet iemand ook hoe je de ondertitels goed in beeld krijgt ?

Ik gebruik zowel Swiss als Wizd met Vobsub.
De ondertitels zitten onder de film en heb ze er liever op maar ik krijg hem niet goed.

Verwijderd

Modbreak:Geen links naar warez a.u.b.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 17:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:59:
Weet iemand ook hoe je de ondertitels goed in beeld krijgt ?

Ik gebruik zowel Swiss als Wizd met Vobsub.
De ondertitels zitten onder de film en heb ze er liever op maar ik krijg hem niet goed.
Niemand ???

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-02 06:52
Een zelfde zoektocht is hier gaande. Twonky, Tversity, Swisscenter en WMP heb ik geprobeerd. Daarvan gaat absoluut de voorkeur uit naar Swisscenter.
Het grote voordeel van Swisscenter is dat je op alfabet door je catalogus kunt gaan, ipv drie jaar te wachten op de letter k / l met de andere genoemde media server software. Het is wel relatief zwaar op het systeem, dvds kun je niet zomaar streamen en ik vind het jammer dat er geen real time transcoding van flac mogelijk is. (Dat is met Twonky wel mogelijk) Maar de software is nog altijd in ontwikkeling, dus wie weet. Tversity is geloof ik gestopt.
Wizd heb ik nog niet geprobeerd.

De CSL/OT kroeg !

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 21:52
Ik gebruik de snazio netwerkspeler om de volledige dvd's die op m'n downloadbakje staan af ste spelen. Het programma op de 'server' is bij mijn Wizd. Mij bevalt het prima, geen overdreven zware load op die machine (2XP3-800) ; speelt ISO; ondertiteling gaat 90% goed; enz.

Dat er weinig aan wordt ontwikkeld vind ik voor mijn behoeften niet erg..

• B-Force
the noise schreef op zondag 30 maart 2008 @ 11:24:
Ik gebruik de snazio netwerkspeler om de volledige dvd's die op m'n downloadbakje staan af ste spelen. Het programma op de 'server' is bij mijn Wizd. Mij bevalt het prima, geen overdreven zware load op die machine (2XP3-800) ; speelt ISO; ondertiteling gaat 90% goed; enz.

Dat er weinig aan wordt ontwikkeld vind ik voor mijn behoeften niet erg..
Heeft Wizd ook de mogelijkheid om door de folders te browsen?

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

fmb

Dadona schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:18:
Tversity is geloof ik gestopt.
TVersity is niet gestopt: http://tversity.com/
Ik gebruik het met een PS3, werkt prima. Duurde even voordat ik alle formaten en subs werkend had, dat is een kwestie van de juiste codecs op de pc hebben en (voor de subs) de juiste rechten toekennen aan TVersity. Zie ook Playstation 3 als media center - deel 3

[ Voor 7% gewijzigd door fmb op 14-09-2008 09:18 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Verwijderd

Ik heb nu ook TVersity draaiend, maar krijg t ondertitel verhaal van .vob files niet voorelkaar

Als ik in de settings de folder op transcode allways zet, dan kan ie de dvd files niet openen. Hij klaagt over:

"Error - Could not connect the audio sample grabber to the null renderer"
"Error - Could not start transcoding for file://g:/news.download/strangers/vts_01_4.vob"
And/or
"Error - Could not start decoding using direct show, aborting..."

Als ik transcode op "when needed" zet, speelt ie wel de .vob af, maar geen ondertitels want hij stuurt de boel niet door ffdshow, dus geen ondertitels
als ik een avi start, gaat t wel door ffdshow en dan plakt ie de srt files er wel bij

Iemand een idee waarom hij geen .vob door ffdshow wil sturen?
Of doe ik t verkeerd?

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-02 20:48

GeeBee

Oddball

Ik heb altijd myihome gebruikt voor de steaming naar mijn PCH A-100, maar dat is een geheugen-vreter.
Ik ben as we speak WizD aan het uitproberen.
Eerste indruk is goed: in elk geval slechts 30MB t.o.v. de ruim 120 voor myihme.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 13:54

FeaR

In GoT we trust

Wegens een wijziging in het beleid wordt dit topic naar Mediaspelers en HTPC's verplaatst. De reden dat dit gebeurt is omdat is besloten dat spelers die content uitsturen daar beter op hun plaats zijn dan in LCD, Plasma en Projectie.

Zie hiervoor ook: Enkele kleine wijzigingen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1