timeserver en tijd op client?

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
Hallo,

Ik heb gister op mijn e-smith linux server aangegeven dat ie de tijd moet krijgen en dus moet synchroniseren van een timeserver die in amsterdam zou staan.
Wat ik me nu afvraag is, krijgen de clients nu van de server automatisch de juiste tijd door of krijgt nu alleen de server de juiste tijd? in het laatste geval zie ik dan vrij weinig nut in deze functie. Weet iemand hier een antwoord op? hij draait als dhcp in het windows netwerk.

• MinddiggerNL
weet niemand dit?

• Poltergeist
  • Laatst online: 24-08 14:09
Nee, de Windows Clients krijgen niet automatisch de tijd door van de server. Dan lijkt het wellicht onhandig, maar er zijn programmaatjes (timesync voor windows NT, er zullen er ook best voor Win9x zijn) die dat voor je kunnen doen. Uiteraard kan het ook gewoon tijdens het aanmelden/opstarten, door in de Autoexec een commando "net time \\computernaam /set /yes" uit te voeren. Dan wordt de tijd overgenomen van desbetreffende computer, en ben je klaar.

• MinddiggerNL
ok, bedankt. kon het me al niet voorstellen dat het automatisch ging. heb het ff ingevuld in de autoexec....ff testen en anders zo'n progje zoeken.

• MinddiggerNL
ik heb dus dat regeltje ingegeven in de autoexec.bat maar hoe weet ik nu of ie er ook echt wat mee doet? ik gebruik winME, doet die daar überhaupt wat mee?

Verwijderd

duh, zet je tijd op je windhoos bak dan naar 1982 en kijk of hij weer goed gezet wordt...

• MinddiggerNL
dat ik daar niet zelf op kwam :z
toch bedankt voor de tip :)

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

bij mij deed m'n win 2k client het automatich zonder dat ik het wist
elke keer dat ik opstarte weer een verkeerde datum en tijd en toen viel het me ineens op dat het precies klopt met de server.
die draait win2k as
daarmee gaat het dus blijkbaar gelijk de install

via net time /sntp <servernaam> kan je de tijd met de tijd servers op i'net gelijk zetten, weet alleen niet of dat ook onder jou os werkt
(waarschijnlijk NT wel)

edit:

owman, slaap te kort
k weet niet of het onder linux werkt, waarschijnlijk niet,
let dan maar niet op mij, moet ik maar meer slapen :)

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Pagina: 1