[Gezocht] Harddisk & netwerkshares indexer *

Pagina: 1
Acties:

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 14:26
Wie o wie kan mij helpen,

ik ben op zoek naar een tooltje waarmee ik mijn harddisk kan indexen, en snel kan zoeken.
Ik heb een tijd met LazyCat gewerkt, een handig freeware tooltje, echter kan deze niet goed met mijn netwerk overweg.
Avafind heb ik ook getest, alleen moet je daarvoor de Proversie kopen om netwerkshares te kunnen indexen.

heeft er iemand (goeie) ervaring met andere tooltjes ?
Bij voorkeur freeware.

met google kom ik alleen bij een betasys proggel ofzo terecht, maar deze werkt niet :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
De search van windows geen optie? Werkt bij mij zonder problemen!

• theezeefje
The_MAN schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:35:
De search van windows geen optie? Werkt bij mij zonder problemen!
ik zoek wat snellers..
dus zodra je een paar letters van de naam intikt, dat ie alle aanwezige mogelijkheden laat zien.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45
theezeefje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:35:
[...]

ik zoek wat snellers..
dus zodra je een paar letters van de naam intikt, dat ie alle aanwezige mogelijkheden laat zien.
Dat doet de search, die indexeert alles en laat dan alle mogelijkheden zien. Moet zeggen dat ie pas in Vista echt lekker werkt, dus Vista is wel een voorwaarde...

• theezeefje
The_MAN schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:54:
[...]

Dat doet de search, die indexeert alles en laat dan alle mogelijkheden zien. Moet zeggen dat ie pas in Vista echt lekker werkt, dus Vista is wel een voorwaarde...
Damn,
heb net mijn pc geupgrade van Vista naar XP :+

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Is Google Desktop wellicht iets voor je? Geen ervaring mee, though, dus geen idee hoe snel het is.

Rail Away!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2025

Twisted

Mogli <3

Copernic desktop search. Tamelijk snel, indexeert bij mij ook de network drives en exchange mailbox.
Free for non commercial use

http://www.copernic.com/en/products/desktop-search/

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; harddisk indexing had je immers al gevonden ;)

Harddisk searchindexing > [Gezocht] Harddisk & netwerkshares indexer *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06 14:18

:murb:

@murb.nl

Microsoft Windows Desktop Search
Ok, lekker minimaal, maar vreemde ordening van resultaten in de searches vanuit de taskbar; in de uitgebreide mode geeft 't soort waarde aan hoe goed het matched, maar dit speelt geen rol met de subselectie die deze direct bij typen laat zien vanuit de taskbar. Gebruik ik op dit moment (op Windows XP). Helaas zoekt deze niet gratis door ODT bestanden... Heeft in ieder geval geen problemen met network drives wanneer deze gemapt zijn. Daarnaast is er een optie 'Add UNC location' om Windows Network shares (en misschien wel meer) toe te voegen.

Google Desktop Search
Nooit echt geprobeerd, voornamelijk uit privacy oogpunt... ik gebruik google al fulltime voor internet searches, en hou zelf dus van een beetje spreiding... Ondersteund echter ook netwerken, op papier althans.

Copernic Desktop Search
Zelf een lange tijd gebruikt, beviel goed... minder minimalistisch als de microsoft search, maar zoekt wel door meer verschillende soorten bestanden. Ben er mee begonnen op basis van reviews ... vraag me alleen niet welke... netwerk doorzoeken weet ik zozeer niet.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59
:murb: schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:47:

Google Desktop Search
Nooit echt geprobeerd, voornamelijk uit privacy oogpunt... ik gebruik google al fulltime voor internet searches, en hou zelf dus van een beetje spreiding... Ondersteund echter ook netwerken, op papier althans.
Klopt, in de praktijk werkt dit voor geen meter helaas.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• theezeefje
Google Desktopsearch indexeert idd geen netwerk, of iig niet goed.
Copernicus is nu aan het scannen, ziet er wat hoopvoller uit.

Pagina: 1