Netjes oude linux back-uppen

Pagina: 1
Acties:

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik ben toe aan om mijn hele hardeschijf opnieuw te ordenen want ik heb na wat sparen eindelijk een 500 GB USB HD gekocht voor de films en muziek. Nou wil ik dus mijn huidige harde schijf wat eerlijker verdelen qua schijfruimte( windows 30 GB en linux de rest van de 320 GB). Maar ik heb op mijn linux oa mijn hele mailbox staan en ook andere settings die ik niet kwijt wil, maar ik wil wel dat mijn huidige installatie compleet verdwijnt( heb jammer genoeg teveel slechte ervaringen gehad met Kubuntu dus wil weer naar Ubuntu)

Maar nu komt de vraag. In mijn /home staan een aantal verborgen mappen. Ik wil deze vanuit windows via Diskinternals Linux reader benaderen. In deze voorheen verborgen mappen staat oa mijn firefox en hopenlijk ook Thunderbird settings en mail. Kan ik dit gewoon ongestraft kopieren naar mijn externe HD. Alles overnieuw installeren en dan gewoon de bestanden terug plaatsen zodat het weer compleet zonder de instellingen te veranderen terug gaat. Of zitten hier nog ogen aan ?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Je userspecifieke settings staan wel allemaal in ~, waaronder je hele mailbox. Als je je homedir backupped zou je alle instellingen moeten blijven houden. Het zou kunnen dat dingen als thema's/skins van programma's niet in home staan maar elders, maar dat kun je nagaan.

Dit is trouwens een van de redenen dat ik home op een aparte partitie zet en dan mount in /home :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Cyphax schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:11:
Je userspecifieke settings staan wel allemaal in ~, waaronder je hele mailbox. Als je je homedir backupped zou je alle instellingen moeten blijven houden. Het zou kunnen dat dingen als thema's/skins van programma's niet in home staan maar elders, maar dat kun je nagaan.

Dit is trouwens een van de redenen dat ik home op een aparte partitie zet en dan mount in /home :)
Dit kan zijn. Maar ik wil ook een schone /home hebben. Die heb ik namelijk al op een andere partitie staan maar ik wil graag alles opnieuw indelen en in 1 keer de schijfruimte eerlijk verdelen dus die partitie gaat leeg. Maar ik graag mijn mail behouden en vandaar de vraag. Maar als ik jou zo lees kan ik gewoon mijn .mozilla_thunderbird kan kopieren naar mijn externe harde schijf en als ik mijn linux opnieuw installeer en mijn /home leeg ik hem gewoon kan kopieren en het werkt :P Het gaat namelijk eigenlijk alleen om de mail want die is mij belangrijk... Die wil ik niet kwijt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 13-02-2008 23:21 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep.

Doe het dan met een tar met de p optie of bij cp ook met de p optie; dan behoud je ook de rechten op de files :).
Scheelt ook weer een berg gechmod.

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:15
Dan kan inderdaad, ik heb het regelmatig zelf gedaan. Zoals Boudwijn het beschrijft is het het handigst. Ik heb dit truukje zelfs toegepast van MS Windows naar Linux. Mijn huidige Thunderbird mailarchief is namelijk deels afkomstig uit Netscape Mail uit 1997!

[ Voor 10% gewijzigd door zordaz op 14-02-2008 00:04 ]

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-01 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ook ik heb dit al regelmatig gedaan, van windows, naar linux, naar mac.
werkt erg makkelijk! je moet waarschijnlijk aleen even de configuratie van je nieuwe thunderbird aanpassen, zodat hij de mail op de juiste locatie vind... (maar dit hoeft misschien niet eens, als je alles standaard (locatie) houdt.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom neem je btw geen IMAP server? Heb je het hele gedonder niet :).

• Malloy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01-2025
Je kunt ook je mail data ergens centraal plaatsen en te profiles.ini in je home dir laten verwijzen naar de centrale mail-data. zie: http://kb.mozillazine.org/Profiles.ini_file
Ik gebruik het in een netwerk met xp en ubuntu. Op een samba - nfs server.
Dan heb je geen mail server nodig en je kunt vanuit elke machine bij je mail.

gr. Malloy

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee dan heb je een NFS server.... en dat is weer niet goed over internet te doen.
IMAPS wel , dus dat is een voordeel.
Als je hier toch een server voor opzet zou ik een imaps server aanraden ;)
Pagina: 1