Netgear EVA700 wordt niet herkend op computer

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:22
Ik kom zojuist bij m'n oom vandaan. Die heeft vorige week een Netgear EVA700 Digital Entertainer gekocht, zodat ie (al dan niet draadloos) muziek/video en foto's kan streamen naar z'n TV.

We krijgen het apparaat echter met geen mogelijkheid aan de praat. De installatie is vanzelfsprekend: apparaat aansluiten op de TV, ethernet kabeltje naar de router (zo uit m'n hoofd een Sitecom WL-174), stroom erin en dan de sofware installeren. Dat hebben we allemaal gedaan. We hebben beeld op de TV, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de software op de computer (Windows Media Connect of de ingebouwde functie in Windows Media Player 11) het apparaat niet ziet, en het apparaat de PC niet.

Het zou er dus zo uit moeten zien: (even gejat van een andere site :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/images_old/2006/10/18/eva700_main_menu.jpg

In plaats daarvan heeft hij alleen de Live Internet Radio functie.

Het apparaat krijg wel netjes een IP adres van de router, en dat is ook te zien in het configuratiescherm van de router. Ik heb zelfs internet op de Digital Entertainer, want Internet Radio werkt, en ik heb zelfs al nieuwe firmware gedownload via het apparaat zelf.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Alternatieve software gebruiken voor Windows Media Connect zoals Myihome en TwonkyVision
- Third party firewall uitschakelen, en de Windows firewall uitschakelen. Windows Media Player en Windows media connect had ik uiteraard al als uitzondering aangevinkt in de Windows firewall.
- De Digital Entertainer in de DMZ geplaatst van de router
- Nieuwe firmware op het apparaat, harde reset.
- Alle IP gegevens manual invoeren op het apparaat ipv automatisch.
- De betreffende poorten (UDP en TCP) geopend op de router.

Maar helaas hebben geen van deze probeersels tot een oplossing geleid.

Ik lees overal op internet dat het aansluiten van dit apparaat een eitje is, en ook volgens de handleiding moet het makkelijk zijn, maar ik ben er nu zo'n 3-4 uur mee bezig geweest en het werkt nog steeds niet. Hij wordt gewoon niet herkend door de software op de PC, wat delen onmogelijk maakt. Ik heb niet veel ervaring met Media Players zoals deze, maar zo moeilijk zou het niet moeten zijn.

Zie ik iets vreselijk over het hoofd? Wat kan ik nog meer proberen?

Join het GoT Pulse-Team!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb ook uren lopen kl*ten om dit knakeding aan de praat te krijgen (ook op ibood gekocht zeker?)

Je kunt deze versie van windows media connect proberen, die werkt bij mij wel.
http://files.filefront.co...ect+20+English/;5479102;/ fileinfo.html
Want de versie op het meegelevrde cdtje doet het niet.

Wat ook schijnt te helpen is Myihome te proberen.
http://www.networkedmediatank.com/download/myihome.html

[edit]

Ik zie dat je dit al geprobeerd heb, maar heb je die programma's goed ingesteld, dat ie het apparaat wel toelaat, dat delen aanstaat, en het kan even duren voordat ie bij de netgear in beeld komt hoor.

Het is jammer dat er geen nieuwe firmware meer komt (aldus forum netgear) zodat je meer ondersteuning voor codecs krijgt, want dat hij 720P en zelfs 1080P (hij downscaled dan wel naar 1080i maargoed) kan afspelen is wel leuk (als je HDTV hebt dan) maar hij speelt alleen WMV3 af en geen WVC1 gecodeerde bestanden...

Ook vind ik de mapstructuur helemaal waardeloos van dit ding, je bent een uur aan t bladeren voordat je bij je bestanden bent. Ook ondersteunt ie geen .srt. Al zijn er mensen die wel melden dat met een externe HDD .srt wel weer werkt. Maar een 500gb externe HDD doet het niet,ik heb een LaCie en een Trekstor schijf, beide werken niet. Een schijf met minder gb (250/320) werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door ElayZ op 14-02-2008 17:06 ]

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02 18:40
Ik heb hem ook besteld bij iBood en het werkt bij mij perfect

Ik gebruik Swisscenter als media server software en het loopt prima!
http://www.swisscenter.co.uk/

Skins en alles zijn zelf in te stellen en installatie wijst zich redelijk vanzelf evenals configuratie...
Enige probleem dat ik heb is dat mijn pc niet altijd even snel gevonden wordt in het hoofdscherm, vaakt helpt het eerst even radio te liustern en dan terug te gaan, dan staat hij er wel tussen :$