[Win 2k3] Default Printer driver List

Pagina: 1
Acties:

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 10:58
We willen de standaard driver lijst van onze printers aanpakken.
Nu staat er bij toevoegen van een nieuwe printer lijst met alemaal windows standaard drivers..

Wat we willen is deze lijst verkorten of nog beter een fabrikant toevoegen genaamd {bedrijf} vervolgens in de driver lijst komen hier alle onze productie printers te staan..

Ik weet dat er in %systemroot%\inf alle installatie verwijzingen staan.. echter op printer nivo zie ik hoop staan maar als ik deze inf bestanden aan past gebeurd er niets met die lijst. Ik mag toch aan nemen dat ergens die DB gevult wordt?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik veronderstel dat je dit wilt om het leven voor je eindgebruikers gemakkelijker te maken?
Dan vraag ik me af: "Waarom moeten jou eindgebruikers uberhaupt printer drivers installeren; waarom gebeurt dat niet automatisch?".

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

De .INF files worden overigens een soort van gecompileerd naar PNF files - dus probeer eens ntprint.pnf te wissen om te zien of dat dat helpt :P

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:42
Ik denk ook dat je gewoon naar een degelijke printserver toe moet :)
Eindgebruiker en printer installeren is vragen om moeilijkheden.

Een erg goede optie is Windows 2003 R2, hier zit een hele uitgebreide print management mmc snap-in bij. Je kan bijvoorbeeld om computer niveau eenvoudig printers koppelen zonder tussenkomst van de eindgebruiker.

[ Voor 44% gewijzigd door enveekaa op 15-02-2008 08:40 ]