Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik een derde jaars student die de opleiding MBO ICT Beheerder (BOL4) volgt. Volgend schooljaar moet ik 1 jaar stage lopen.

Ik ben ontzettend geïnteresseerd in Linux servers (inrichten, onderhoud, e.d.) en virtualisatietechnieken. Om die reden ben ik opzoek naar een stageplek dat hier goed op aansluit.

Echter vind ik nu op het internet alleen maar bedrijven die ver weg zijn zoals in Amsterdam e.d. en ik zou graag stage willen lopen in een bedrijf dat in de regio Den Haag en omstreken gevestigd is.

Wie kan mij verder helpen? :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:53

SeatRider

Hips don't lie

Zo ver is Amsterdam toch niet van Den Haag??

Nederlands is makkelijker als je denkt

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Neem contact op met de bedrijven in deze query.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het zonde dat ik zoveel tijd verlies aan het reizen. Ik moet dan veel vrije tijd inleveren. Ik wil maximaal 45 minuten onder weg zijn.

Van mijn huis uit naar het treinstation duurt al 20 minuten. Als ik naar Amsterdam ga zit ik ongeveer 45 minuten in de trein en van daaruit moet ik waarschijnlijk weer overstappen oid.

PcDealer: Heb inderdaad al bij de Jobs gekeken. De meeste bedrijven richten zich sterk op Windows serverbeheer en een heel klein beetje op Linux (en dan met name op applicatieontwikkelaars). daarnaast is de vraag naar MBO'ers is heel klein. Ik heb dus kennelijk beperkte mogelijkheden...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:25:
Ik vind het zonde dat ik zoveel tijd verlies aan het reizen. Ik moet dan veel vrije tijd inleveren. Ik wil maximaal 45 minuten onder weg zijn.
Als je 45 minuten als maximum stelt en je kunt enkel met het OV reizen, dan moet je je af gaan vragen of je eisen reëel zijn. Daarbij kan ik me niet voorstellen dat je in de regio Den Haag geen bedrijven kunt vinden die aansluiten bij wat jij zoekt.

Ik neem aan dat er op je opleiding iemand is die verstand heeft van stageplaatsen, heb je die persoon al benaderd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die wilt niet echt meewerken en probeert me op te zadelen met een bedrijf dat computers assembleert en andere rotklusjes.

Ik kwam na een tijdje googlen op http://linux-bedrijven.startpagina.nl/ uit. Ik zal morgen eens uitzoeken of er iets leuks tussen staat.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:17:
Ja, die wilt niet echt meewerken en probeert me op te zadelen met een bedrijf dat computers assembleert en andere rotklusjes.
Zoiets is een vaak gehoord argument van stagebegeleiders dat ze je dumpen op werkplekken waar je je afvraagt wat je daar nou moet. Zelf ook meegemaakt maar dan vanuit de HtS waar men me op allerlei zinloze klussen afstuurde.
Maar als je echt iets wilt, dan zou ik de tijd even loslaten hoeveel je moet reizen. Ik heb als laatste stageplek een lokatie gekozen waarik uiteindelijk dagelijks 3 uur aan het reizen was en dan nog 1 keer in de week een uur of 10. Dit was volledig mijn keuze en ik had dan ook een top stage plaats gevonden. Tevens kun je je afvragen wat weegt zwaarder, wat extra reizen en een mooie werkplaats wat goed op je cv staat of jezelf een maandje of 6 a 12 met je hoofd tegen een muur slaan tijdens het assembleren van computers.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laat ik je even uit de droom helpen: Ik ken Den Haag vrij goed, en ook het OV daar. Ben er 10 jaar lang volledig van afhankelijk geweest namelijk ;)
Simpelweg: die max 45 minuten ga je niet halen. Meeste IT bedrijven zitten toch ook in Z'meer en dat kost je gewoon tijd.
Bijkomend: niet om je uit te vlakken, maar MBO'ers worden gewoon vaak als manusjes van alles ingezet. Komt bij dat je stage loopt, dus om heel eerlijk te zijn denk ik dat je blij moet zijn met alles wat je kunt krijgen. Wat overigens niet uitsluit dat je kieskeurig mag zijn ;)

Probeer overigens ING in R'dam eens. R'dam - DH is 15 min met de trein, en ING zit pal bij station.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1