Mac Pro Videokaart

Pagina: 1
Acties:

• astute
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-02 09:40
Beste allen,

Ik wil graag 4 schermen op mijn toekomstige Mac Pro aansluiten.
Maar ook wil ik graag de 8800GT hebben gezien dat dat de snelste kaart is in de Apple store en leverbaar met de Mac Pro.
Helaas kan ik dan maar 1 kaart bestellen.

Nu beb ik nagevraagd en de goedkoopste kaart die ze hebben is de 7300GT en die kost alleen al 270 euro wat natuurlijk gestoord is gezien de lokale MyCom zo een kaart voor de PC al heeft liggen voor zo een slordige 40 euro.

Wat is mijn beste optie?

Pickle Rick!

Verwijderd

Daar hebben we V&A voor.

[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 15-02-2008 15:17 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Volgens mij heb je 2 opties:

- Of je volgt Apple's advies en je koopt twee ATI HD2600 XT kaarten (zie de Mac Pro pagina)
- Of je gaat zelf hobby'en en je koopt eenmaal de NVidia 8800 GT én eenmaal de ATI HD2600XT (alhoewel ik niet echt een idee heb of deze combo überhaupt aan de praat te krijgen is in de Mac Pro)

Eventueel kan je daarnaast zelf ook nog gaan hobby'en met hackint0sh kernel extensies, maar aangezien dat absoluut niet wordt ondersteund wordt door Apple raad ik dat niet echt aan.

Ik noem overigens speciaal de HD2600 en 8800 GT omdat deze specifiek te koop worden aangeboden voor de huidige Mac Pro generatie

[ Voor 25% gewijzigd door mindcrash op 15-02-2008 16:08 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 23:19
Een 2600 en een 8800 kunnen wel samen in één Mac Pro heb ik mij laten vertellen door een verkoper bij Apple. Deze config bieden ze niet aan, maar je kan met je order gelijk een kaart mee bestellen als spare-part welke je later zelf dient in te bouwen.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Misschien zeg ik iets doms, maar is het niet onhandig om kaarten van twee verschillende merken in één computer te zetten? Qua drivers et cetera...

4 monitoren is wel huge btw (er vanuitgaande dat het geen 15" monitoren zijn ;) ) wat wil je er mee gaan doen? Video editting neem ik aan?

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

sOid schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 22:39:
Misschien zeg ik iets doms, maar is het niet onhandig om kaarten van twee verschillende merken in één computer te zetten? Qua drivers et cetera...

4 monitoren is wel huge btw (er vanuitgaande dat het geen 15" monitoren zijn ;) ) wat wil je er mee gaan doen? Video editting neem ik aan?
Drivers zijn geen probleem onder Os X ;)

Ik zou persoonlijk voor de aangeraden combinatie gaan, twee ATI HD2600 XT kaarten.
Niet zomaar een random PC videokaart halen, daar ga je geheid problemen mee krijgen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Pagina: 1