geen grafische omgeving opstarten

Pagina: 1
Acties:

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 15:41
Hallo,

Ik heb hier een Xubuntu installatie (dus met Xfce) draaien die ik als server wil gebruiken. Alles is goed geconfigureerd. Nu zou ik graag hebben dat mijn server de grafische omgeving niet meer opstart bij een reboot, omdat de server toch ergens komt te staan zonder monitor. Ik wil de grafische omgeving niet verwijderen omdat ik die graag weer gemakkelijk via één of ander commando wil kunnen opstarten.

Weet iemand hoe ik dit gemakkelijk kan realiseren (ik heb al gezocht op GoT en via Google, maar duidelijk niet met de juiste trefwoorden want ik heb geen goeie resultaten gevonden)?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:59
Dit zou je verder moeten kunnen helpen:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=489972
Kwestie van verwijderen regel uit opstart bestand Verder is het volgensmij ook mogelijk om tijdens de boot (in bootloader Lilo/Grub) de VGA Mode aan te geven
-Edit nog beter: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=222030

[ Voor 12% gewijzigd door Puch-Maxi op 13-02-2008 21:02 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

De grafische inlog-shell wordt waarschijnlijk verzorgd door gdm (of misschien een ander in het geval van Xfce). Je init scripts aanpassen zou voldoende moeten zijn. Met het volgende commando doe je dat in het geval van gdm:
update-rc.d -f gdm remove

• _-_bram_-_
cd /etc/rc2.d/
[ this is the directory where the boot scripts for runlevel 2 are ]
ls -l
[ to see a listing of files in the directory ]
rm S99kdm
[this will remove the link to /etc/init.d for the display manager ]
Zo wordt die dus niet meer opgestart (nog niet geprobeerd), maar hoe kan ik deze dan (als ik dus in tekstmode ben) eenvoudig terug opstarten? Kan dit met één of ander commando?

Verwijderd

_-_bram_-_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:04:

Zo wordt die dus niet meer opgestart (nog niet geprobeerd), maar hoe kan ik deze dan (als ik dus in tekstmode ben) eenvoudig terug opstarten? Kan dit met één of ander commando?
update-rc.d gdm defaults

• _-_bram_-_
Tnx voor de snelle replies! Works like a charm!
Pagina: 1