Toon posts:

Vertical sync

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

Verwijderd

Topicstarter
Vertical Sync

--------------------------------------------------------------------------------

ik heb Nvidea 8500 GT
waar schakel ik mijn Vertical sync uit ?
ik kan het namelijk niet vinden :'(

alvast bedankt

Verwijderd

In je drivermenu. Dit staat ongetwijfeld in de handleiding van je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nog even gaan kijken

Verwijderd

Topicstarter
ok heb ik gedaan maar ik kan het niet vinden in mijn driver menu:(

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:46 ]

Verwijderd

Gebruik aub de editknop van het forum ;)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Waarom wil je die uberhaupt uitschakelen? Ik zet die net altijd aan, heb een hekel aan tearing...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:48

M2M

medicijnman

goede drivers installeeren, www.nvidia.com --> drivers & firmware --> driver downloaden --> driver installeeren

rechter klik op je buro blad, eigenschappen / properties, laatste tabblad nemen, nvidia control pannel openen en daar naar je instelling zoeken

-_-

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 17:44
Cubefanatic schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:28:
Waarom wil je die uberhaupt uitschakelen? Ik zet die net altijd aan, heb een hekel aan tearing...
9 van de 10 keer zodat de FPS in een spel hoger lijkt, niet wetende dat het totaal geen nut heeft. ;)

Verwijderd

The Realone schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:25:
[...]

9 van de 10 keer zodat de FPS in een spel hoger lijkt, niet wetende dat het totaal geen nut heeft. ;)
Tenzij je één van die mensen bent die wel een CRT bezitten die 150 Hz aankan in hogere resoluties ;)

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 10:26:
[...]

Tenzij je één van die mensen bent die wel een CRT bezitten die 150 Hz aankan in hogere resoluties ;)
Dan vsynct de driver op 150fps ;)

dot.blaat

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-04 17:44
Precies, duidelijk voorbeeld van onwetendheid. ;)

Overigens ontgaat mij het nut van 150Hz totaal maar dat kan dan natuurlijk ook weer aan mij liggen.

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Cubefanatic schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:28:
1) input lag, duidelijk waarneembare vertraging tussen het bewegen van de muis en het bewegen van de cursor- niet wenselijk bij online games/FPS games.
2) lagere framerates door prestatieverlies: wanneer je videokaart vsync niet kan volhouden halveert je framerate (eventueel te ondervangen door triple buffer, tegen een performance hit)
3) lagere framerates doordat soms (bij CRT's) de vsync cap lager is dan de refresh rate
4) cap op de framerate terwijl sommige spellen baat hebben bij een specifieke/hogere framerate, b.v. doordat er een koppeling bestaat tussen framerate en netcode (server tickrates)

[ Voor 16% gewijzigd door Soepster op 14-02-2008 13:29 ]

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:56
Nja, bij alle spellen die ik speel met vsync uit zit er zo'n zwaar irritante streep in het midden van me beeld dankzij tearing. En ik ben die streep toch echt liever kwijt: vsync aan all the way :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Er zijn al een aantal tips gegeven in dit topic, ga daarmee eerst zelf op zoek want dit is wel heel basic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.