Deel van bestelling niet ontvangen / vermist - wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb laatst aan losse onderdelen bijna een complete pc besteld bij Azerty. Vorige week kreeg ik een mailtje dat de bestelling verzonden was en kreeg 2 track en trace barcodes toegestuurd (XXX436 en (XXX437). De volgende dag zag ik een briefje van de TNT liggen met 1 barcode (XXX436) en tussen haakjes met pen "(2x pakje)" met de mededeling dat de bestelling bij de buren was afgeleverd. Deze 2 pakjes zijn bij de buren opgehaald maar bevatten echter de helft van mijn bestelling. Eerst dacht ik dus dat de zending met de andere barcode mistte (XXX437) dus na wat communicatie met Azerty is uiteindelijk de handtekening gevonden die aangeeft dat de zending met de barcode die niet op het briefje stond wel is afgeleverd. Daarna keek ik op de dozen en zag dat er 2 verschillende barcodes stonden:

XXXXXXXXXXXX436 Meercolli zending Collo 1 van 2
XXXXXXXXXXXX437 Meercolli zending Collo 2 van 2

Ik was er dus verkeerd vanuit gegaan dat ik alleen XXX436 had ontvangen omdat dit op het briefje van TNT stond. Betekend dit omdat beide codes op de pakjes staan dat Azerty niet alles verpakt heeft of zou ik nog 2 pakjes moeten ontvangen zoals hieronder?

XXXXXXXXXXXX436 Meercolli zending Collo 2 van 2 (1 van 2 heb ik)
XXXXXXXXXXXX437 Meercolli zending Collo 1 van 2 (2 van 2 heb ik)
(dus 4 pakjes in totaal)

Het is mij namelijk onduidelijk hoe TNT werkt met hun barcodes en beschrijvingsaantal. (1 barcode per zending of 1 barcode per pakje?)

Ik heb over dat laatste ook naar Azerty gemaild maar nog geen antwoord op gehad.

Wat adviseren jullie om te doen? Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door HENNESSY op 13-02-2008 20:47 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Azerty is verantwoordelijk dat de goederen bij jou aankomen. Als ze dat niet doen kunnen zij aan TNT vragen waar de pakjes zijn gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
TNT werkt met 1 barcode per pakje. Er zijn dus, precies zoals Azerty zegt, 2 pakketten naar je opgestuurd en die heb je ook alle twee binnen gekregen. Er zit echter niet alles in, dus dit zul je bij Azerty kenbaar moeten maken. Aan hun de taak om je zending compleet te maken en aan je te leveren.

Staat er trouwens niet nog iets in nota van je bestelling?