Toon posts:

Kan 'n draadloze muis/toetsenbord geluidskabels beïnvloeden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Misschien een stomme vraag, maar ik ben er zelf nog niet uit.

Ik maak veel audio/studio opnamens, maar ik weet niet
of draadloze muizen en toetsenborden geluidskabels en microfoons
kunnen beïnvloeden tijdens opnamens etc. Dus dat er bijvoorbeeld ruis
of andere storingen in het audiosignaal kunnen onstaan.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
mvg Jerry

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:12 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 17:05
De frequenties van deze draadloze apparaten is veel te hoog om terug te vinden in het audio singaal. Meestal 2.4 GHz, maar rond de 35 Mhz zou ook nog wel eens voor kunnen komen. In iedergeval is het signaal in de 10 tallen Mhz'en of hoger. Niet iets waar je je dus zorgen om hoeft te maken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zolang je die muizen en toetsenborden niet op je microfoon laat vallen (;)), nee, in principe niet. Maar waarom vraag je het? Ervaar je een ruis?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kippy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:35:
De frequenties van deze draadloze apparaten is veel te hoog om terug te vinden in het audio singaal. Meestal 4 GHz, maar rond de 35 Mhz zou ook nog wel eens voor kunnen komen. In iedergeval is het signaal in de 10 tallen Mhz'en of hoger. Niet iets waar je je dus zorgen om hoeft te maken.
Dat gaat niet helemaal op natuurlijk, de frequentie van het signaal van mobieltjes is ook veel te hoog, maar toch kan het beeld en geluid storen.

Verwijderd

Je kan voor de zekerheid goed afgeschermde kabels kopen. Je hebt al van die budget audiofiele kabels voor 5 euro per meter die helemaal vol zitten met folie en ander materiaal.
Volgens mij is het niet nodig trouwens, een draadloze muis zit meer richting de 2,4ghz dan 1tm20k hertz.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:36:
Zolang je die muizen en toetsenborden niet op je microfoon laat vallen (;)), nee, in principe niet. Maar waarom vraag je het? Ervaar je een ruis?
Nee, ik heb nog geen ruis ervaard...maar ik wil een nieuwe muis kopen..dus vandaar.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 17:05
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:37:
[...]

Dat gaat niet helemaal op natuurlijk, de frequentie van het signaal van mobieltjes is ook veel te hoog, maar toch kan het beeld en geluid storen.
Dat komt meer door het signaal dat op het draagsignaal wordt gemoduleerd. Daar heb je bij draadloze muisen en zo minder last van, want dat is ook allemaal hoog frequent. Plus wattage van het draadloze signaal is bij mobielletelefoons veel hoger.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

kippy schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Dat komt meer door het signaal dat op het draagsignaal wordt gemoduleerd. Daar heb je bij draadloze muisen en zo minder last van, want dat is ook allemaal hoog frequent. Plus wattage van het draadloze signaal is bij mobielletelefoons veel hoger.
Dat denk ik ook, maar het argument "frequentie is niet hoorbaar DUS krijg je geen ruis/storing" wilde ik even ontkrachten met deze illustratie.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:41:
[...]

Dat denk ik ook, maar het argument "frequentie is niet hoorbaar DUS krijg je geen ruis/storing" wilde ik even ontkrachten met deze illustratie.
Bedankt voor je informatie. Ik haal wel een muis met een staart (draad) dan weet ik zeker
dat ik geen rare dingen kan verwachten :)
Pagina: 1