Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dus, de broer van mijn vriendin is zo slim geweest om zijn schijfdefragmentatie aan te zetten en te gaan eten. Nou is hij vergeten om zijn laptop in het stopcontact te doen en tijdens de defrag is hij dus uitgevallen |:(

Nu is alles in een word document weergegeven, ook zijn configuratiescherm en zijn programma's. Iemand enig idee hoe zijn gegevens terug te krijgen oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is alles in een word document weergegeven
Wat bedoel je daarmee?

Als het trouwens de standaard defragger is, of een andere defragger die netjes de Windows API gebruikt dan zou er eigenlijk geen dataloss moeten zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Het is de standaard defrag idd. Alle bestanden zijn nu textbestanden geworden, inc .exe files en alles. Dus hij ziet alleen maar nullen en enen als hij iets probeert te openen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft dat ding zichzelf gereboot na het eten en een chckdsk gedaan of zo?
Sowieso gaat het niet over alle bestanden want anders zou de laptop niet eens opstarten.

Standaard antwoord wat niemand wil horen en mensen hardleers negeren: zet de laatste backup terug

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:05:
Heeft dat ding zichzelf gereboot na het eten en een chckdsk gedaan of zo?

Standaard antwoord wat niemand wil horen en mensen hardleers negeren: zet de laatste backup terug
Ga ik even vragen (ben niet op locatie atm). Echter als hij nu reboot kan dat alsnog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet duidelijk wat er nou precies mis is. Want je bent niet erg duidelijk imo. Mss is het wel een kwestie van filetypes goedzetten. Zijn de bestandsnamen aangepast of zo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Hij heeft idd een verkeerd bestandstype toegewezen. Dus een vinkje gezet bij open met word. Nou is het de truuc om alle bestanden goed terug te krijgen in het juiste formaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon aan beginnen dan. Mediabestanden is sowieso geen punt en .exe's e.d. moet je ook wel kunnen fixen met wat gegoogle. Ik zou echter gewoon de laatste backup terugzetten (huh wat .. ja precies), of herinstalleren. Wel eerst alle belangrijke data backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Oke dank, ik kom er wel uit :)
Pagina: 1