[PHP] Upload

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 20:35
Ik heb voor een klant een systeem gemaakt om een bestand te kunnen uploaden, het werkt overal, maar vreemd genoeg bij de klant. De map is gechmod naar 777.
[Wed Feb 13 18:57:29 2008] [error] PHP Warning: move_uploaded_file() [<a href='function.move-uploaded-file'>function.move-uploaded-file</a>]: Unable to move '/tmp/php1vdaPW' to '../uploads/bestand.jpg' in /home/gebruiker/public_html/beheer/index.php on line 240
[Wed Feb 13 18:57:29 2008] [error] PHP Warning: move_uploaded_file(../uploads/bestand.jpg) [<a href='function.move-uploaded-file'>function.move-uploaded-file</a>]: failed to open stream: Permission denied in /home/gebruiker/public_html/beheer/index.php on line 240
De phpcode:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
            if ($_FILES['image']['tmp_name'] != ""){
                $image = "../uploads/" . $_FILES['image']['name'];
                while (file_exists($file)){
                    $image = "../uploads/" . rand(1,10000) . $_FILES['image']['name'];
                }
                error_reporting(E_ALL);
                if (move_uploaded_file($_FILES['image']['tmp_name'], $image)){
                    mysql_query("UPDATE `pages` SET image='" . substr($image, 3) . "' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
                } else {
                    echo "De afbeelding kon niet worden geupload.";
                }
            }

8)7 wat doe ik fout?

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Is de tmp map ook ge-chmod?
En zijn de apache instellingen goed?

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
NielsNL schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:55:
Is de tmp map ook ge-chmod?
En zijn de apache instellingen goed?
Alle file-uploads doen het, ook bij de klant, behalve deze ene, dus mij lijkt dat het goed gechmod is...

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 02:45
Open_basedir restrictie? Je probeert hem naar een map buiten de huidige map te uploaden..

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Permission denied. -> Niet de juiste rechten op de directory.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
AndriesLouw schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:00:
Open_basedir restrictie? Je probeert hem naar een map buiten de huidige map te uploaden..
Maar waarom mag ik dat wel, maar die klant niet?

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
lennartkocken schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:10:
[...]

Maar waarom mag ik dat wel, maar die klant niet?
Al oude glazen bol verhaal?
Was de testlokatie bij jou misschien op windows en bij de klant linux? Als ik jou was zou ik even goed alle rechten doorlopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartkocken
ChessSpider schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:37:
[...]

Al oude glazen bol verhaal?
Was de testlokatie bij jou misschien op windows en bij de klant linux? Als ik jou was zou ik even goed alle rechten doorlopen..
het staat niet meer op een testlocatie, maar bij de server van de klant. Dat is het rare, dat we dus allebei via hetzelfde adres de upload benaderen, maar de een mag het wel, en de ander niet.

Goedkoopste hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
lennartkocken schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:38:
[...]

het staat niet meer op een testlocatie, maar bij de server van de klant. Dat is het rare, dat we dus allebei via hetzelfde adres de upload benaderen, maar de een mag het wel, en de ander niet.
Ik snap neit echt wat je bedoelt, maar the way I see it heeft PHP niet de toegangsrechten tot de map /upload/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij soms een ander ftp account of iets dergelijks? Als alle rechten van de mappen gelijk zijn lijkt me dat het php bestand door jou met andere rechten wordt uitgevoerd dan door de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Soms kan je nooit toegang krijgen tot een mapniveau hoger, maar enkel tot de bestanden op hetzelfde niveau, of lager, misschien is het zo iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcotolsma
  • Laatst online: 08-09 11:11
Heb een keer iets vergelijkbaars gehad en toen zat de klant nog op een oude (test) locatie dingen te proberen.

Dus misschien even controleren of de klant wel met exact hetzelfde systeem werkt.

• AndriesLouw
  • Laatst online: 19-09 02:45
remcotolsma schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 23:25:
Heb een keer iets vergelijkbaars gehad en toen zat de klant nog op een oude (test) locatie dingen te proberen.

Dus misschien even controleren of de klant wel met exact hetzelfde systeem werkt.
Dat zou inderdaad ook het probleem kunnen zijn, dat de een op een ander systeem/server werkt dan de ander (recentelijk een DNS wijziging doorgevoerd?).

Specificaties | AndriesLouw.nl

Verwijderd

var_dump of print_r eens je $_FILES . Staat bv error op 1? Als je 100% zeker weet dat de omgeving goed werkt (Want het werkt bij jouw) zou ik me meer concentreren op de client.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
waar komt de var $file vandaan op regel 3? moet dat niet $image zijn?
kan zijn dat er dus niet juist wordt gekeken naar de filename of deze bestaat, waardoor jij bij leeggooien van de dir wel kunt uploaden en de klant vervolgens niet omdat de file al bestaat en je niet mag overwriten omdat de filename niet wordt aangepast?!

[ Voor 10% gewijzigd door steffex op 14-02-2008 15:11 ]

Pagina: 1