[JS]Waarde style van een object

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Is er een mogelijkheid om de style bijvoorbeeld de color van een object te vinden?

Nu lukt het mij wel op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
<h1 id="object" style="color:red">Dit is een kopje</h1>

<script type="text/javascript">
alert(document.getElementById('object').style.color);
</script>

Deze zal dan netjes 'red' allerten. Maar wanneer ik het object een kleur geef in een externe stylesheet, en niet in de inline styles, dan krijg ik 'undefined' als alert. Deze methode werkt dus alleen voor inline styles.

Ik heb al wat gegoogled, maar daar alleen 1 functie gevonden die het alleen in Firefox doet, maar niet in Internet Explorer, dus ik verder gezocht en dan wordt mij verteld dat ik currenStyle, ipv style moet gebruiken, maar dit werkt helaas helemaal niet.

Weet iemand hoe ik het welk kan opvragen?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

je kunt het propberen met getAttribute() echter weet zelf niet uit mijn hoofd of hij dan toch de css overneemt. Zelf even testen aub.

Ah relaxed, wist ik niet zeker...
thanks noteer ik ook even, heb het alleen nog nooit nodig gehad gheghe

[ Voor 38% gewijzigd door vorlox op 13-02-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

currentStyle voor IE, getComputedStyle() voor anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Okee, bedankt!

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 21:08
ZpAz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:46:
Deze zal dan netjes 'red' allerten. Maar wanneer ik het object een kleur geef in een externe stylesheet, en niet in de inline styles, dan krijg ik 'undefined' als alert. Deze methode werkt dus alleen voor inline styles.
Waarom zouden ze dat zo gemaakt hebben bij MS en Mozilla? Het is toch veel logischer dat een methode altijd werk?

• ZpAz
Rekcor schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:56:
[...]

Waarom zouden ze dat zo gemaakt hebben bij MS en Mozilla? Het is toch veel logischer dat een methode altijd werk?
Logischer wel ja, maar het is dus eenmaal niet zo, het zou ook logischer zijn dat alle functies van javascript voor elke browser hetzelfde waren, maar dat is ook niet zo ;)

Maar aan de andere kant, mischien heb je ook wel momenten dat je alleen naar de inline stijl wilt kijken, en niet naar de stijl van de stijlesheet, maar dan zou je eigenlijk ook de 'currentStyle' kunnen gebruiken want als er een inline stijl is gezet heeft deze een hogere prioriteit dan een stijl in een stylesheet. En zal deze dus ingesteld worden, en dus alsnog getoond worden dmv currentStyle.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:19

crisp

Devver

Pixelated

ZpAz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Maar aan de andere kant, mischien heb je ook wel momenten dat je alleen naar de inline stijl wilt kijken, en niet naar de stijl van de stijlesheet, maar dan zou je eigenlijk ook de 'currentStyle' kunnen gebruiken want als er een inline stijl is gezet heeft deze een hogere prioriteit dan een stijl in een stylesheet. En zal deze dus ingesteld worden, en dus alsnog getoond worden dmv currentStyle.
Nope, een !important directive in een preferred stylesheet gaat voor op een inline style ;)

Intentionally left blank

• ZpAz
crisp schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:58:
[...]

Nope, een !important directive in een preferred stylesheet gaat voor op een inline style ;)
Idd, daar heb je gelijk in, dan heeft het dus toch nog nut :)

Pagina: 1