Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WHS en MCE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige situatie is als volgt:
- ik heb 1 desktop pc (4 jaar oud, aan vervanging toe)
- ik heb 1 media pc (1,5 jaar oud, niet al te stil en zeker niet zuinig in verbruik)

Daarnaast ben ik een tijdje op zoek naar een NAS waarop ik centraal mijn foto's, films etc. kan opslaan, eventueel in RAID 1. Na echter over Windows Home Server (WHS) gelezen te hebben, heb ik de knoop doorgehakt en mij een zuinige thuis-server samengesteld (met een AMD BE-2400, 2 gb geheugen en 1,5 TB harddisk). waarop ik WHS op wil installeren. Het feit dat de server zuinig is, is belangrijk aangezien deze dag en nacht aan zal staan.

Nu zou voor mij de ideale oplossing zijn:
- De tv kaart van de media pc zet ik in mijn WHS, zodat ik ook centraal kan opnemen
- De media pc verhuis ik naar mijn kantoor om als desktop te gebruiken
- bij de tv zet ik een "media extender"

Ik kan echter geen enkele oplossing vinden die bovenstaande voor mij kan bieden.
De volgende opties heb ik bekeken:

SageTV met WHS plugin & extender
SageTV heeft een WHS pluging en een daarbij behorende media extender met HD support.
Deze extender is echter niet te koop buiten Amerika of Canada.
SageTV met HD-Extender

SageTV of gbprv met MediaMVP
De MediaMVP van Hauppauge is ook een extender die samen met SageTV of gbpvr samenwerkt. Deze extender heeft echter geen HD support en de reviews zijn ook niet al te lovend.
MediaMVP

MCE met Media Extender v2
De nieuwe generatie media extenders van MCE bieden ook xvid/divx support. Hiervoor moet ik echter Media Center op mijn server installeren en dan heb mis ik al die mooie WHS functionaliteit. Ook dus geen optie.

Micro computer met Linux MythTV Client op sd kaartje en Myth TV Server of de server
Een micro computer is vrij prijzig en ik kan nergens vinden of deze krachtig genoeg zijn voor het tonen van een xvid of hd video. Daarnaast is MythTV enkel voor Linux en kan ik weer mijn oh zo geliefde WHS niet meer gebruiken.
Bijv. Koolu Micro PC

Heeft iemand van jullie nog een idee??
Niemand?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, dit niet in Overige Hardware dumpen, maar in een Software subforum aangezien je vraag puur softwarematig is. Bovendien hoort TV voorzover het hardware betreft in Consumentenvideo.

Move OH -> CSA

Oslik blyat! Oslik!

• powerbug
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 13:03
SageTV is aan een HD-Extender voor Europa aan het werken.
Het enige probleem met de Amerikaanse versie zou zijn dat er teveel lood in het pcb zit...

Een collega van me heeft het ding echter op een forum via een Amerikaan laten bestellen en zo naar hem laten doorsturen.
Natuurlijk blijven er al enkele dollars aan die z'n vingers kleven en dan maar hopen dat de douane niet lastig doet.

enneuh... moderator, zo'n SageTV HD-Extender lijkt me toch gemaakt van vrij hard plastic en metaal, dus waar haal je het dat de vraag puur softwarematig is?
Consumentenvideo lijkt geschikter, maar de vraag gaat over WHS dus misschien beter in Windows Servers & Serversoftware?
Maar oei nee, hij wil de video stream over z'n netwerk dus misschien in Netwerken?
of toch maar in OH....
Halloooooooookes?! overmoderatie iemand?

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Micro computer met Linux MythTV Client op sd kaartje en Myth TV Server of de server
Een micro computer is vrij prijzig en ik kan nergens vinden of deze krachtig genoeg zijn voor het tonen van een xvid of hd video. Daarnaast is MythTV enkel voor Linux en kan ik weer mijn oh zo geliefde WHS niet meer gebruiken.
Bijv. Koolu Micro PC
Die micro-computer is krachtig genoeg.

Mijn rampzalige allereerste videobak was een cyrix M2-300 met 48mb ram en 2x8 gig schijven die met geexbox en met windows 2000 alle films vloeiend draaide, alleen spoelen ging een beetje traag.

Die geode is 2,5x zo snel en heeft 512mb geheugen dus daar red je het heus wel mee!!!

who put a "stop payment" on my reality check