Hey all,
Kheb nu niet lang geleden (met de Media Markt BTW actie) een Samsung 2232BW wide monitor gekocht.
Top schermpje ben over alles te vreden behalve 1 ding, de beeld kwaliteit.
Kdenk zelf dat het meer aan de instellingen ligt, kwil natuurlijk alles uitsluiten voordat ik ermee terug ga.
Het is vooral de kwaliteit van het beeld algemeen, ik zie bij sommige plaatjes, spellen, inlog scherm bureaublad enz, hoe de kleurlagen in elkaar overlopen.
Kheb un klein voorbeeldje gemaakt van mijn Bureaublad:

Kheb un stukje uit mijn Bureablad geplakt, en daar dus met rode lijnen aangegeven zoals ik de kleuren in elkaar kan zien overgaan van licht naar donker, kleur naar kleur enz. (kan het dus van elkaar onderscheiden, en lijntjes eromheen trekken)
Het is niet zo van WOW gek dat zie je best wel, maar meer van hmm valt toch wel op.
Kheb hier nooit last van gehad op mijn oude 17 inch philips TFTtje.
Valt vooral erg op als ik dus inlog dan vervaagt het beeld naar zwart, en (alleen) hier valt het dus wel mega zwaar op als dat gebeurd.
Dus het is ook niet zo bij een plaatje voor me achterggrond, het is overal wel bij, niet het hele beeld, maar op sommige plaatsen, en dit is toch niet echt wat ik wil....
Iemand dier hier iets van af weet of me verder kan helpen, heb zelf al geprobeert te zoeken, of instellingen nagekeken van het scherm. Ik moet een Samsung panel erin hebben zitten volgens het hidden menu (opgezogd via het Samsung topic en artikelen).
PC & Monitor specs:
Monitor:
Samsung 2232BW 22 inch wide
1680x1050 32-bits resolutie @ 60Hz refresh rate (kan niet hoger(?))
PC: (had dit ook hetzelfde met de 17 inch philips)
VGA: Nvidia 8800GTS 512Mb @ stock, de 2232BW met de DVI kabel verbonden.
CPU: Core2Duo E6750 @stock
RAM: 2x 1Gb G.Skill Extreme 667Mhz Dual channel
MOBO: Asus P5B
HDD: Seagate 250Gb S-ATA
PSU: 600~650 Watt Superflower-Aurora
CASE: Aerocool AeroEngine 2
anyways, Muchos Gracias.
Kheb nu niet lang geleden (met de Media Markt BTW actie) een Samsung 2232BW wide monitor gekocht.
Top schermpje ben over alles te vreden behalve 1 ding, de beeld kwaliteit.
Kdenk zelf dat het meer aan de instellingen ligt, kwil natuurlijk alles uitsluiten voordat ik ermee terug ga.
Het is vooral de kwaliteit van het beeld algemeen, ik zie bij sommige plaatjes, spellen, inlog scherm bureaublad enz, hoe de kleurlagen in elkaar overlopen.
Kheb un klein voorbeeldje gemaakt van mijn Bureaublad:

Kheb un stukje uit mijn Bureablad geplakt, en daar dus met rode lijnen aangegeven zoals ik de kleuren in elkaar kan zien overgaan van licht naar donker, kleur naar kleur enz. (kan het dus van elkaar onderscheiden, en lijntjes eromheen trekken)
Het is niet zo van WOW gek dat zie je best wel, maar meer van hmm valt toch wel op.
Kheb hier nooit last van gehad op mijn oude 17 inch philips TFTtje.
Valt vooral erg op als ik dus inlog dan vervaagt het beeld naar zwart, en (alleen) hier valt het dus wel mega zwaar op als dat gebeurd.
Dus het is ook niet zo bij een plaatje voor me achterggrond, het is overal wel bij, niet het hele beeld, maar op sommige plaatsen, en dit is toch niet echt wat ik wil....
Iemand dier hier iets van af weet of me verder kan helpen, heb zelf al geprobeert te zoeken, of instellingen nagekeken van het scherm. Ik moet een Samsung panel erin hebben zitten volgens het hidden menu (opgezogd via het Samsung topic en artikelen).
PC & Monitor specs:
Monitor:
Samsung 2232BW 22 inch wide
1680x1050 32-bits resolutie @ 60Hz refresh rate (kan niet hoger(?))
PC: (had dit ook hetzelfde met de 17 inch philips)
VGA: Nvidia 8800GTS 512Mb @ stock, de 2232BW met de DVI kabel verbonden.
CPU: Core2Duo E6750 @stock
RAM: 2x 1Gb G.Skill Extreme 667Mhz Dual channel
MOBO: Asus P5B
HDD: Seagate 250Gb S-ATA
PSU: 600~650 Watt Superflower-Aurora
CASE: Aerocool AeroEngine 2
anyways, Muchos Gracias.