2 verschillende series videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05 23:39
Hoi,

Ik heb een 7600GT van XFX, nu heb ik op mijn moederbord een MSI Platinum P35, 2 PCI-Express sloten.
Ik wil graag in het bovenste slot een Nvidia 9 serie en in het onderste slot de 7600GT.
De 9 serie kaart word ook van XFX.

Op de 9 serie komen 2 beeldschermen ik wil dat die hetzelfde weergeven en op de andere 2 beeldschermen die op de 7600GT zitten uitgebreid bureaublad.

Is dit mogelijk ook qua drivers ?

Alvast bedankt ;)

Jim

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ja.

Verwijderd

Nee dit is volgensmij niet mogelijk, aangezien de 9xxx serie en die 7xxx wat je al hebt allebei van Nvidia zijn, en het bordje wel over 2 PCI-e sloten beschikt maar niet over SLI.

Het is nl een crossfire bordje dus er kunnen alleen 2 ati kaarten in.
SLI is alleen mogelijk bij Nvidia chipsets (650I-SLI, 780I SLI, etc) en niet bij intel chipsets (jouw p35)

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-04 00:02
Wie zei er iets over SLI?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:11:
Nee dit is volgensmij niet mogelijk, aangezien de 9xxx serie en die 7xxx wat je al hebt allebei van Nvidia zijn, en het bordje wel over 2 PCI-e sloten beschikt maar niet over SLI.

SLI is alleen mogelijk bij Nvidia chipsets (650I-SLI, 780I SLI, etc) en niet bij intel chipsets (jouw p35)
Dit is fout.......

Wat hij kan wil. Je moet je eens goed verdiepen in je stof en dan nog eens je antwoord overlezen. De PCI-e sloten kunnen gewoon de informatie doorgeven. Daar is geen aparte chipset voor nodig. Dit gebeurd gewoon.... Nog leuker volgens mij mag het niet eens van de wet. Dit kun je zien als koppelverkoop. Als je dus een Moederbord met een ATI chipset koopt MOET je er een ATI kaart bij en als je een moederbord koopt met een sis of via chip dan moet je zeker ook dezelfde videokaart kopen :D. Zie je het al voor je. Een corequad met een Via grafische chip. WTF... :D

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 13-02-2008 20:16 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:11:

Dit gaat echt nergens over.

Het is écht niet zo dat als je 2 videokaarten hebt, dit persee SLI of Crossfire moet zijn hoor :?

• Jim423
Sorry voor de onduidelijkheid ;)

Het gaat inderdaad niet over SLI dat snap ik ook wel dat dat niet kan :)
Maar ik wil m'n 3 monitoren + beamer aansluiten nu moet ik steeds switchen en ik vroeg me af of dat mogelijk was qua drivers.
Of kan ik gewoon in apparaatbeheer voor allebei de kaarten aparte drivers installeren ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ja dat kan gewoon, je kan dus gewoon alle 4 de monitoren (of 1 beamer in jou geval) met de videokaart. Er zullen dan allen 2 beelden zijn die ''mooier'' en sneller zullen zijn bij gamen ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

darkpluisje schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:52:
ja dat kan gewoon, je kan dus gewoon alle 4 de monitoren (of 1 beamer in jou geval) met de videokaart. Er zullen dan allen 2 beelden zijn die ''mooier'' en sneller zullen zijn bij gamen ;)
Wrong, de beeldkaarten helpen elkaar niet. Het beeld wordt nog steeds gerenderd door de monitor waarom de beamer hangt.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Jim423
Weet niet wat je precies bedoelt Snake..

De 9 serie zal mijn 20'' + beamer aan komen en aan de 7600 zullen 2 17'' komen te hangen met uitgebreid bureaublad.
De 20'' en de beamer zullen hetzelfde beeld weergeven. (als dat kan). De game draait dus af altijd op de 9 serie want die is primary. Hopelijk kan ik dan het beeld (=game) zien op 20'' en de beamer.

De 7600GT blijft dus eigenlijk altijd in Windows en zwaarste wat ie hoeft te doen is video weergeven (dvdtje).

Pagina: 1