Banden gevuld met stikstof.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Op mijn ventielen zit zo'n groen dopje, dus de banden zijn gevuld met stikstof.

Ik kreeg het vermoeden dat m'n brandstofverbruik licht was gestegen, dus ik wil mijn banden bijvullen. Kan het überhaupt dat m'n bandenspanning is gedaald, aangezien er stikstof in zit? En hoeveel kost het om deze bij te vullen met stikstof?

Of kan ik ze gewoon bijvullen met normale lucht?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
FF googlen.
Beter niet met lucht bijvullen.
Stikstof kost een paar euro per band (volle band dan).

[ Voor 9% gewijzigd door pinockio op 13-02-2008 17:23 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
google: stikstof + banden en men vind deze site: http://www.vrijecamper.nl...tikstof%20en%20banden.htm

daar staat dat met stikstof gevulde banden minder warm worden, minder slijten, etc. etc.

bij de vragen word gevraagd: 3. Kan een band die gevuld is met stikstof worden bijgepompt met gewone lucht?

Ja, dit is geen probleem. De verhouding stikstof ‑ gewone lucht (zuurstof) wordt hierdoor natuurlijk wel groter, waardoor het positieve effect van stikstofvulling in de band minder zal zijn. In principe is het beter en verstandig om, mocht dit nodig zijn, de band met stikstof bij te pompen. Het bijpompen van banden met stikstof is bij Profile Tyrecenter gratis voor personenwagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De bandenzaak in Westervoort waar ik altijd m'n banden liet vullen met stikstof deed dit gratis (ik had dan wel de banden ooit daar gekocht, maar dat houden ze niet bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je je banden vaak genoeg bijvult zijn ze op den duur ook voor een heel hoog percentage met stikstof gevuld, aangezien de kleinere moleculen al ontsnapt zijn :P Maar bijvullen met lucht lijkt me geen probleem...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm en ik lees dat als je je banden 4 keer hebt opgepompt hebt met normale lucht, dat het dan al bijna pure stikstof is.

Wat is dan de big deal van stikstof en het groene dopje :?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Dat jij geld betaald voor het laten vullen van je banden :+

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Tegenwoordig betaal je hier bij de Texaco zelfs geld voor het vullen van je banden met lucht. En dan is het nog eens een superkort slangetje ook, waardoor je je auto om moet draaien als je de banden aan de andere kant wil vullen.

Een halve euro voor gebakken lucht dus.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 20:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Devil schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:52:
Dat jij geld betaald voor het laten vullen van je banden :+
Precies. Het vullen van je banden wordt dan tenminste door een professional gedaan. Dat lijkt me het geld meer dan waard!

O-)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja verder is het weggegooid geld.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
AkroBatik schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:58:
[...]

Precies. Het vullen van je banden wordt dan tenminste door een professional gedaan. Dat lijkt me het geld meer dan waard!

O-)
Heb je wel gecontroleerd of hij een diploma aan de muur had hangen voor dit soort rocket science? :P Ik vind het trouwens nog niet eenvoudig om een pomp te vinden waar je wel gratis mag vullen. Hier in Enschede vraagt de Shell er geld voor. Avia is gratis, maar dat gare ding past niet op m'n ventielen en Tango/Firezone en andere prijsvechters bieden het niet aan.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 20:23

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Hier in zoetermeer is het andersom. Ik moet echt nadenken om betaalde vulplekken te vinden.

Verder heb ik gewoon een compressor :P Alleen die manometer is stuque. Althans de waarde kloppen niet echt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:50

BCC

Flythe schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:21:
daar staat dat met stikstof gevulde banden minder warm worden, minder slijten, etc. etc.
Het nut van stikstof staat niet 100% vast. Bijvullen met lucht zorgt ervoor dat het stikstof mengsel meer zuurstof gaat bevatten. In het ergste geval verminder je inderdaad de magische bijwerkingen van stikstof.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Even een berekening. Aangezien zuurstof weglekt en stikstof niet, kan ik meer lucht in m'n banden doen dan de specs aangeven, zodat nadat de zuurstof is weggelekt, pure stikstof overblijft.

Stel, m'n banden zitten nu 100 L vol met 100% stikstof. Als ik hem bijvul met gewone lucht (10L van het oude volume) dan zit er dus 110 L mengsel in, vooral stikstof. Maar van die 10 liter is 20% zuurstof. Dus dan is uiteindelijk 2 liter van de 110 liter zuurstof, de resterende 108 liter is nog steeds stikstof.

Die 2 liter is gevoelig voor weglekken. Na een tijdje is alle zuurstof weg, dus 2 liter is pleite. Als ik dat wil voorkomen, moet ik er dus eigenlijk wat meer lucht in doen dan nodig is, zodat de band op langere termijn de juiste spanning heeft. Dus dan moet ik eigenlijk 2,5 liter lucht bijdoen (niet 2 liter, aangezien in deze extra lucht ook zuurstof zit).

(2,5/110) * 100 = 2,27%. Ik moet dus 2,27% meer lucht in m'n banden doen dan volgens de specificaties, dan blijft er uiteindelijk pure stikstof over nadat de zuurstof is weggelekt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 19:50

BCC

Je gaat er dan wel vanuit dat er nooit stikstof weglekt en dat is natuurlijk niet zo.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Grrrrrene schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:28:
[...]

Heb je wel gecontroleerd of hij een diploma aan de muur had hangen voor dit soort rocket science? :P Ik vind het trouwens nog niet eenvoudig om een pomp te vinden waar je wel gratis mag vullen. Hier in Enschede vraagt de Shell er geld voor. Avia is gratis, maar dat gare ding past niet op m'n ventielen en Tango/Firezone en andere prijsvechters bieden het niet aan.
Versta jij onder aanbieden dat er een mannetje naar je auto loopt en je banden vult ? :P Ik kan je verzekeren dat beide Tango's in Enschede een prima apparaat ervoor hebben staan, achteraan ;)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Lucht is 80% stikstof en 20% zuurstof. Stikstof heeft inderdaad enige eigenschappen die op een edelgas lijken, betere warmtestabliteit en ideaal gasgedrag in de band bv. Maar de lekkage van lucht uit de band gaat natuurlijk verhoudingsgewijs op. Het is niet dat je in een band alleen zuurstof of stikstof erdoor kan laten lekken, beide moleculen zijn namelijk ruimtelijk gezien identiek (en lekken dus ook zo).

Stikstof zal ongetwijfeld een tikkeltje beter zijn dan lucht, maar wat vaker je banden op spanning brengen is dan nog beter. Ikzelf rij gewoon mijn auto op en dan boeien die dingen die de levensduur uiteindelijk marginaal verlengen niet. 1 noodstop kost al meer band dan 100 jaar stikstofgebruik oplevert bv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:31
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 17:57:
Tegenwoordig betaal je hier bij de Texaco zelfs geld voor het vullen van je banden met lucht. En dan is het nog eens een superkort slangetje ook, waardoor je je auto om moet draaien als je de banden aan de andere kant wil vullen.

Een halve euro voor gebakken lucht dus.
inderdaad dat is wel verneukt.. bij t oude Texaco station hier zat 10 meter slang aan en gewoon zon metertje aan t eind kon je zien hoeveel druk erop stond.

nu staat er een enorm apparaat. 1.5 meter hoog met bovenop een schermpje. waardoor je als je op je hurken je banden zit te vullen NOOIT kan zien hoeveel erin zit of wat dan ook want je ziet dat schermpje niet. + het kost geld nu en idd.. slag is VEEL te kort.. 1 keer banden gevuld daar. auto 4 keer verzet :/

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

en vaak zijn die dingen nog erg onnauwkeurig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
Het verschil in O2 en N2 is bar weinig, er zal ook niet veel weglekken.
De enige *zinnige* reden om stikstof in de banden te doen, is bij vliegtuigen: dit verkleint de kans op brand als een band klapt na hard remmen. Voor auto's lijkt het me leuke prietpraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
ben ik even blij dat er bij de pomp waar ik wel eens werk een analoge meter zit MET 6 meter slang EN een spuit die op autoventielen past EN gratis is

:+

Wel veel reklame voor Profile in dat stukje trouwens!
Maar het schijnt wel dat stikstof veel beter is, aangezien hij minder snel leegloopt o.a.

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 13-02-2008 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-04 08:44
Van de website van Profile over stikstof:
Uit onderzoek blijkt dat meer dan vijftig procent van de automobilisten met banden rijdt die een verkeerde spanning hebben. Meestal zijn ze te zacht.

Een autoband is gewoonlijk gevuld met lucht. Lucht bevat onder meer zuurstof, vocht en vuil. Dat zijn voor band en velg stuk voor stuk onvriendelijke bestanddelen. Gelukkig biedt Profile Tyrecenter sinds enkele jaren een alternatief; stikstof.

Stikstof is schoon en droog en houdt de band vier keer zo lang op de juiste spanning. Met stikstof in de banden rijdt een auto beter, zuiniger en veiliger.

Stikstof is een dikker gas dan zuurstof, waardoor het minder gemakkelijk uit de band verdwijnt. Ten opzichte van een band met een te lage spanning is de wrijving lager, waardoor de band 25 tot 35 procent langer meegaat en het brandstofverbruik gunstiger is. Ook is de remweg korter en de wegligging beter.

Wanneer een band bij Profile Tyrecenter met stikstof wordt gevuld, haalt de apparatuur de zuurstof uit de band. Stikstof is een volstrekt droog gas, waardoor roestvorming bij de velg en velgrand wordt voorkomen en daardoor dus geen kleine lekkages kunnen voorkomen. Stikstof is reukloos, onbrandbaar en niet giftig. Het heeft zelfs een vlamdovend effect.

Andere voordelen van het gebruik van stikstof in banden zijn een beter en constanter rijcomfort en een optimaler weggedrag. Daarmee zorgt het gebruik van stikstof ook voor verhoogde veiligheid op de weg. Zo is de kans op oververhitting van een band die op de juiste spanning is veel kleiner. Dat vermindert de kans op temperatuurstijgingen of een klapband, ook bij hoge belasting van de banden.

Stikstof verbetert de band en is een enorme besparing. Niet voor niets gelooft Profile Tyrecenter onvoorwaardelijk in stikstof, dat per band maar enkele Euro’s kost. Voor elke automobilist is dat een waardevolle investering.
toon volledige bericht
ik ben overigens blij dat ik een eigen compressor heb, hoef ik geen € 0,50 te betalen voor lucht...

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Okee dus de volgende keer bij het tanken ga ik gewoon m'n banden met lucht bijvullen. Ik tank bij een vrij goedkope pomp (meestal €1,40 per liter of minder) en de lucht is er ook gratis. Er is alleen geen personeel, maar dat vind ik juist wel relax, lekker op je dooie akkertje tanken zonder dat er mensen naar je zitten te kijken.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 00:08

Twhomp

Stayin' Alive

_Christiaan_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:05:
lekker op je dooie akkertje tanken zonder dat er mensen naar je zitten te kijken.
:D Wat maakt dat nou uit?

Ik werk op een pomp, ik vind het juist irritant als mensen die staan te tanken mij zitten aan te staren (vooral als ik stiekem iets zit te eten). Soort 'the evil eye' ofzo :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Tankstations waar je moet betalen voor lucht laat ik links liggen, en dat vertel ik ze ook op het moment dat ik in de gaten heb dat ze geld vragen voor lucht. Compressor FTW :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Arfman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:29:
Tankstations waar je moet betalen voor lucht laat ik links liggen, en dat vertel ik ze ook op het moment dat ik in de gaten heb dat ze geld vragen voor lucht. Compressor FTW :)
Ja, want het ophangen, onderhouden en van stroom voorzien van een compressor kost niets natuurlijk?

Kom op, het is een dienst die ze verlenen, boeiend als je daar een paar dubbeltjes voor kwijt bent...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

CodeCaster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:34:
Kom op, het is een dienst die ze verlenen, boeiend als je daar een paar dubbeltjes voor kwijt bent...
Tien liter lucht voor 50 cent. Als je ademhalen op die manier zou moeten afrekenen zou het je € 26.280 euro per jaar kosten. Dienst prima, maar dan wel tegen een normale prijs.
Niet voor niets gelooft Profile Tyrecenter onvoorwaardelijk in stikstof, dat per band maar enkele Euro’s kost.
Een liter vloeibare (medische) stikstof kost, zonder kortingen, €2.60. Een liter vloeibare stikstof levert 640 liter gasvormige stikstof bij 1 bar op, ofwel 320 liter bij 2 bar. Dat is €0.008 per liter. Met 100 liter stikstof in je banden is PT €0.8 kwijt aan gas. De rest van die 'enkele euro's per band' is dus 5 minuten arbeidsloon en de rest pure winst. Uitgaande van de duurst denkbare stikstof tegen de hoogste prijs is het al leuk. Koop je stikstof industrieel in en met een stevige staffelkorting en je hebt het over 99.9% pure winst. Ik weet wel wie er het hardst lacht.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die pompen ed worden ook nooit vernield enzo?
Verder idd onderhoud, ruimte, aanleg.
Uurloon en hardware is ook duur... en dat kost iets meer dan die 50ct (waar ook belasting overheen komt).

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat een gedoe met compressors en lucht bijvullen bij een tankstation.. Ik pak gewoon 1x per maand een fietspomp met manometer, paar keer pompen per band en het is weer goed. Heb je ook niet dat je je banden al warm rijdt, dat het apparaat bij aankomst stuk lijkt te zijn of dat de slang te kort is/het display niet in de buurt hangt.

Ben ik nou gek, of snapt de moderne automobilist niet meer dat je met lichaamskracht ook lucht kan verplaatsen? Pakken we voor fietsbandjes ook allemaal een compressor? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

CodeCaster schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 00:34:
[...]

Ja, want het ophangen, onderhouden en van stroom voorzien van een compressor kost niets natuurlijk?

Mij is 't ook echt niet om het geld te doen, maar ik vind dat net zoiets als betalen voor 't pissen in een kroeg.
Je betaalt je scheel aan accijnzen en dikke marges, de koffie is er duur, de broodjes idem (ok, je hóeft niet..), dan kan wat gratis lucht er wel af toch ?
Shell bijv. claimt dan wel service te bieden, maar voor die 8 cent de liter die ik soms extra betaal tov Firezone vind ik die maar mager. (LPG 50.4c vs 58,5 x ± 120L/week !)

Het gaat me om 't principe. Maar 't is niet overal gelijk trouwens, hier in de stad bij Shell (centrum) is gebruik van de compressor gratis, langs snelwegen veelal betaald, maar ook niet overal.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De lucht is niet de kosten ,maar meer onderhoud en aanschaf van de hardware.
Langs snelweg betaald; minder controle dus meer vandalisme?

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Vaak meer controle, veel meer camera's, plus dat er vaak alleen een slang bereikbaar is met idiot-proof knoppen om de luchtdruk in te stellen.
True, die hardware kost ook wat. Maar een service is geen service meer als 't toch al voor nop zou zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• 2bmws
Gizz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 01:11:
Wat een gedoe met compressors en lucht bijvullen bij een tankstation.. Ik pak gewoon 1x per maand een fietspomp met manometer, paar keer pompen per band en het is weer goed. Heb je ook niet dat je je banden al warm rijdt, dat het apparaat bij aankomst stuk lijkt te zijn of dat de slang te kort is/het display niet in de buurt hangt.

Ben ik nou gek, of snapt de moderne automobilist niet meer dat je met lichaamskracht ook lucht kan verplaatsen? Pakken we voor fietsbandjes ook allemaal een compressor? :P
Je mag bij mij wel even m'n banden op spanning brengen hoor (2 auto's + caravan) dus 5 wielen per auto = 12 banden... breng je zelf je fietspomp mee... >:)

2bmws is heeeeeel blij met z'n compressor..

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Wel grappig dat "vroeger" lucht en water gewoon gratis was bij de pomp, en je er de laatste jaren voor moet gaan betalen, terwijl de benzineprijzen ook exorbitant stijgen. En de meesten lijken het maar gewoon te accepteren. Op die manier geef je tankstations alleen maar meer macht. Kijk naar Shell, iets van 6 miljard euro winst in het 1e kwartaal van 2007 (of 2e, weet niet meer) en lucht kan er niet eens meer vanaf? :')
Is net zo'n principekwestie voor mij als extra betalen om te pinnen; doe ik ook niet. Ik help de winkel om minder cash geld in de kassa te hebben (minder overvalrisico, bovendien scheelt het de winkel weer moeite als iedereen het zou doen) en dan zou ik er nog meer voor moeten betalen ook? Dacht het niet. We worden aan alle kanten gepiepeld door bedrijven, en hoe meer je toelaat, hoe meer ze het gaan doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

zit imo meer in het idee dat een auto(band) veel groter en zwaarder is dan een fietsband en het derhalve wel niet zou kunnen met een normale fietspomp.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

YellowCube schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:47:
zit imo meer in het idee dat een auto(band) veel groter en zwaarder is dan een fietsband en het derhalve wel niet zou kunnen met een normale fietspomp.
Mijn auto wil 2.1 en 2.4 bar in z'n bandjes hebben, m'n racefiets gaat voor de 7 bar. Als ik 7 bar met het handje kan pompen is een derde daarvan met een drie maal zo groot volume geen probleem. En anders nemen we de voetpomp toch?
Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/208805.jpg

I don't like facts. They have a liberal bias.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mijn fietsbanden pomp ik inderdaad bij met een compressor :P de fietspomp is jaren geleden al kapot gegaan, en geen zin om een nieuwe te halen zolang er een compressor in de schuur staat :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
TgR_KILLER schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:35:
[...]
nu staat er een enorm apparaat. 1.5 meter hoog met bovenop een schermpje. waardoor je als je op je hurken je banden zit te vullen NOOIT kan zien hoeveel erin zit of wat dan ook want je ziet dat schermpje niet. + het kost geld nu en idd.. slag is VEEL te kort.. 1 keer banden gevuld daar. auto 4 keer verzet :/
Zoiets staat er hier ook. Alleen hoef je helemaal niet op het schermpje te kijken, je kunt vooraf de gewenste druk instellen? Hoef je het ding alleen maar op je ventiel te drukken en op de PIEP PIEP te wachten. Lekker idiot-proof. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:18

Kettrick

Rantmeister!

2bmws schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:48:
Van de website van Profile over stikstof:

[...]

ik ben overigens blij dat ik een eigen compressor heb, hoef ik geen € 0,50 te betalen voor lucht...
Ik ga morgen meteen een compressor kopen, verwacht in 2045 winst te gaan maken ;)

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Xander schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:27:
[...]

Zoiets staat er hier ook. Alleen hoef je helemaal niet op het schermpje te kijken, je kunt vooraf de gewenste druk instellen? Hoef je het ding alleen maar op je ventiel te drukken en op de PIEP PIEP te wachten. Lekker idiot-proof. :P
idioten zijn vreselijk vindingrijk...'t is moeilijk om je daar tegen te bewapenen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• 2bmws
RoeLz schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 09:44:
[...]

Ik ga morgen meteen een compressor kopen, verwacht in 2045 winst te gaan maken ;)
Offtopic: ik heb em natuurlijk niet speciaal daarvoor gekocht, het is een zware compressor zodat ik ook lucht gereedschap kan aansluiten.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben blij dat m'n pa niet heel lang geleden een zware compressor heeft gekocht. Dat ding staat een minuutje of 2 te snorren, dan is z'n tank vol en kan ik m'n bandjes van lucht voorzien.

Maar wat betreft het voordeel van stikstof. Voor caravans e.d. wordt het sowieso aangeraden omdat als banden vanaf het begin met stikstof gevuld zijn, ze langer hun spanning vast houden en de banden aantoonbaar minder snel uitdrogen. Voor caravans is dit een voordeel omdat die het grootste deel van de tijd stil staan, en daardoor de banden juist gevoelig zijn voor uitdroging en leeglopen. Voor auto's vind ik het ook discutabel.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:42:
Wel grappig dat "vroeger" lucht en water gewoon gratis was bij de pomp, en je er de laatste jaren voor moet gaan betalen, terwijl de benzineprijzen ook exorbitant stijgen. En de meesten lijken het maar gewoon te accepteren. Op die manier geef je tankstations alleen maar meer macht. Kijk naar Shell, iets van 6 miljard euro winst in het 1e kwartaal van 2007 (of 2e, weet niet meer) en lucht kan er niet eens meer vanaf? :')
Is net zo'n principekwestie voor mij als extra betalen om te pinnen; doe ik ook niet. Ik help de winkel om minder cash geld in de kassa te hebben (minder overvalrisico, bovendien scheelt het de winkel weer moeite als iedereen het zou doen) en dan zou ik er nog meer voor moeten betalen ook? Dacht het niet. We worden aan alle kanten gepiepeld door bedrijven, en hoe meer je toelaat, hoe meer ze het gaan doen.
Bij ons is het nog steeds gratis, net als de autowassen.

Maar over de stikstof, je kunt er best gewoon lucht indoen. ;) Dat kan gewoon, je merkt er niks aan.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Arfman schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:42:
Kijk naar Shell, iets van 6 miljard euro winst in het 1e kwartaal van 2007 (of 2e, weet niet meer) en lucht kan er niet eens meer vanaf? :')
Shell is in de meeste gevallen niet de pomphouder!

Van 1 Tankstation word je echt niet rijk. De winst per liter is helemaal niet hoog, en zo'n apparaat is niet gratis.

• Hydra
  • Laatst online: 26-04 16:12
TgR_KILLER schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:35:
inderdaad dat is wel verneukt.. bij t oude Texaco station hier zat 10 meter slang aan en gewoon zon metertje aan t eind kon je zien hoeveel druk erop stond.

Bij m'n knatoor zit een shell waar een apparaat staat waarop je gewoon de gewenste spanning instelt. Dus ik zet 'em op 2.1 bar, en dan stopt 'ie met pompen als dat bereikt is. Prima!

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Goed, gisteren dus banden bijgevuld. Volgens het papiertje in m'n benzineklep moest er 1,9 bar in. Ik kwam er eerst al achter dat de linkerkant wel groene dopjes heeft en de andere kant niet :? Vervolgens ging ik vullen, toen bleek dat het apparaat aan het aftellen was i.p.v. optellen. Volgens mij zat er 2,5 bar in, dus ik heb alle banden maar weer opgepompt tot 2,5 bar.

Wel bij m'n favoriete pomp gedaan. Het is een onbemande pomp, midden in de polder. Benzine is er goedkoop en lucht is er nog gratis :P Het heeft wel iets om zo midden in de polder en in de stilte te gaan staan tanken :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:05:
Er is alleen geen personeel, maar dat vind ik juist wel relax, lekker op je dooie akkertje tanken zonder dat er mensen naar je zitten te kijken.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 09:05:
Het is een onbemande pomp, midden in de polder. Benzine is er goedkoop en lucht is er nog gratis :P Het heeft wel iets om zo midden in de polder en in de stilte te gaan staan tanken :P
Jij tankt echt niet heel vaak hé? Als je om de paar dagen bij de pomp staat maak je er echt niet zo'n poëtisch drama van in hoofd hoor.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

PWM schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 15:14:
Van 1 Tankstation word je echt niet rijk. De winst per liter is helemaal niet hoog, en zo'n apparaat is niet gratis.
http://shop.conrad.nl/Ger..._compressoren/825882.html

110 euro voor een compressor, 50 piek voor de slang en drie tientjes voor het pistool. Eén dagopbrengt van de koffieautomaat bij een modale Shell.
Niet rijk worden is één ding maar je maakt mij niet wijs dat de lucht geld moet kosten :)
Ennieweej een echte tweaker bouwt zo'n compressor in z'n kofferbak, met een slang die bij alle wielen komt en een opzetstukje voor je ventielen, en klaar is de discussie over stikstof. Overal en altijd bandjes bijvullen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
LoneGunman schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 10:10:
[...]

[...]

Jij tankt echt niet heel vaak hé? Als je om de paar dagen bij de pomp staat maak je er echt niet zo'n poëtisch drama van in hoofd hoor.... :P
1 keer per maand, meer dan genoeg :P

Maar toch, de meeste mensen tanken altijd met van alles om zich heen (verkeer, gebouwen etc.) Ik tank bij een pomp met uitzicht op het platteland en totale stilte verder. Dat is toch net ff wat anders dan de gemiddelde snelwegpomp :P (en goedkoper!)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Anoniem: 399 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 16:48:
[...]

http://shop.conrad.nl/Ger..._compressoren/825882.html

110 euro voor een compressor, 50 piek voor de slang en drie tientjes voor het pistool. Eén dagopbrengt van de koffieautomaat bij een modale Shell.
Niet rijk worden is één ding maar je maakt mij niet wijs dat de lucht geld moet kosten :)
Ennieweej een echte tweaker bouwt zo'n compressor in z'n kofferbak, met een slang die bij alle wielen komt en een opzetstukje voor je ventielen, en klaar is de discussie over stikstof. Overal en altijd bandjes bijvullen! :+
Aan de andere kant, als je al een compressor hebt met slang, kan je 60x je banden bijvullen voor je een fatsoenlijk pistool hebt.
Morgen toch maar eens een pistool aanschaffen trouwens, ik heb nooit zin om bij een tankstation staan te klooien met luchtslangen, terwijl ik thuis wel fatsoenlijk de potjes en pannetjes in mn auto bijvul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ik heb zo'n compressortje voor in de auto van de Lidl of zo voor 12,99. Werkt perfect. Maakt wel lawaai trouwens 8)7
Kan ik dan wel weer de banden van mijn auto, die van mijn vrouw en de kinderwagen oppompen. Per keer € 1,50 verdiend! _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door pinockio op 16-02-2008 06:13 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1