Op zondag 10 juni 2001 18:17 schreef rb338 het volgende:
[..]
Nu vraag ik me dit af:
Is het beter voor je koeling als je je HD hoger plaatst? Dus als ik nu bv met die beugels m'n HD in een 5,25" gat hang, zou dat bevorderlijk zijn voor de temperatuur van mijn kast/CPU?
offtopic:
JAZEKER is het beter voor de temp IN JE KAST (omgevings-temp) om ze bovenin te hangen, immers zoals gezegt warmte stijgt naar boven, en in een Full Tower zoals ik heb zit er halverwege onder de 5,25" drive-bays een tussenplaat die veel warmte tegenhoudt naar boven te gaan, dus alle warmte blijft bij je CPU hangen wat net NIET de bedoeling is.
Het is ook goed voor je HDD's zelf om ze VRIJ te hangen, dus niet onder je Diskettedrive te klemmen daar kunnen ze hun hitte niet kwijt, daar heb ik ze toen ik nog geen 5,25" brackets had voor m'n HDD's moeten hangen, en ze werden daar ZO HEET dat ik m'n fikken er bekant aan brandde

Niet voor niks dat ik ze bovenin hang, helemaal los met luchtruimte er tussen.
Zelf heb ik bovenin de kast 2 80-mm OutTakers zitten, dus die warmte blijft ook niet bovenin hangen

maar ik wil ze dus wel uit de Mobo-gedeelte weg hebben.
Ik heb ook nog 2 CDromdrives, daarvan zijn idd gelukkig langere kabels verkrijgbaar (die ik nog moet gaan halen) maar m'n HDD's moet ik vanwege de kabellengte-beperking onderin de 5,25" bays hangen. Nahja moet dan maar