Langere IDE UDMA66/100 kabel??????

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Topicstarter
Ik zoek me een ongeluk naar zo'n kreng om mijn 4 Maxtors in RAID netjes in een HQ08 te plaatsen. Ik heb er nu twee op de bodem van de kast geparkeerd omdat mijn kabel te kort is. Weet iemand waar ze langere kabels (UDMA66/100) verkopen?

Thanx

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:26
Ik haal deze vraag uit de kast omdat ik nu met hetzelfde probleem zit, echter hier niet op gereageerd is....

Zijn er langere ATA-66/100 kabels dan die standaard-kabels van een cm of 50 ?

Ik heb ook dat probleem dat ik zo m'n HDD's laag moet plaatsen wat niet bevorderlijk voor de wamte in m'n kast is

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Is volgens mij niet bevorderlijk voor de prestaties van je hd's bij udma 33 ging dat nog wel. :)
Tegenwoordig niet meer. :(
En volgens mij zijn ze ook niet langer verkrijgbaar...

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Ik heb ook dat probleem dat ik zo m'n HDD's laag moet plaatsen wat niet bevorderlijk voor de wamte in m'n kast is
Nu vraag ik me dit af:

Is het beter voor je koeling als je je HD hoger plaatst? Dus als ik nu bv met die beugels m'n HD in een 5,25" gat hang, zou dat bevorderlijk zijn voor de temperatuur van mijn kast/CPU?

• ETM

ETM

E=TM²

Op zondag 10 juni 2001 18:17 schreef rb338 het volgende:

[..]

Nu vraag ik me dit af:

Is het beter voor je koeling als je je HD hoger plaatst? Dus als ik nu bv met die beugels m'n HD in een 5,25" gat hang, zou dat bevorderlijk zijn voor de temperatuur van mijn kast/CPU?
tuurlijk, warmte stijgt en hd's worden warm dus hoe hoger je hd's des te beter het is, liefst eigenlijk buiten je kast in een apart hokkie, maar dan zit je weer met je kabellengte.

Dus toch maar scsi nemen dan ....

Verwijderd

op computerbeurzen hebben ze kabels van 80 cm...

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Op zondag 10 juni 2001 18:19 schreef ETM het volgende:

[..]

tuurlijk, warmte stijgt en hd's worden warm dus hoe hoger je hd's des te beter het is, liefst eigenlijk buiten je kast in een apart hokkie, maar dan zit je weer met je kabellengte.

Dus toch maar scsi nemen dan ....
Hmm, ga ik toch eens ff die beugels zoeken 8-)

• ETM

ETM

E=TM²

Op zondag 10 juni 2001 18:20 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
op computerbeurzen hebben ze kabels van 80 cm...
o ja? waar dan?
ik heb ze iig nog nooit gezien, werd mij ook afgeraden bij verschillende zaken om ze zelf langer te maken

Verwijderd

[..]

Nu vraag ik me dit af:

je hd's zullen het koelst zijn onder in je kast(warmte gaat naar boven)

• ETM

ETM

E=TM²

Op zondag 10 juni 2001 18:21 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

je hd's zullen het koelst zijn onder in je kast(warmte gaat naar boven)
je hd's zijn zelf best grote hitte producenten hoor

maar ff ontopic, die ide 80pins kabeltjes zijn er volgens mij niet langer als 40/50 cm

• Knightwolf
Op zondag 10 juni 2001 18:23 schreef ETM het volgende:

[..]

je hd's zijn zelf best grote hitte producenten hoor

maar ff ontopic, die ide 80pins kabeltjes zijn er volgens mij niet langer als 40/50 cm
Jammer, maar iig bedankt allemaal :)

• Knightwolf

[..]

Nu vraag ik me dit af:

offtopic:
JAZEKER is het beter voor de temp IN JE KAST (omgevings-temp) om ze bovenin te hangen, immers zoals gezegt warmte stijgt naar boven, en in een Full Tower zoals ik heb zit er halverwege onder de 5,25" drive-bays een tussenplaat die veel warmte tegenhoudt naar boven te gaan, dus alle warmte blijft bij je CPU hangen wat net NIET de bedoeling is.

Het is ook goed voor je HDD's zelf om ze VRIJ te hangen, dus niet onder je Diskettedrive te klemmen daar kunnen ze hun hitte niet kwijt, daar heb ik ze toen ik nog geen 5,25" brackets had voor m'n HDD's moeten hangen, en ze werden daar ZO HEET dat ik m'n fikken er bekant aan brandde :(
Niet voor niks dat ik ze bovenin hang, helemaal los met luchtruimte er tussen.

Zelf heb ik bovenin de kast 2 80-mm OutTakers zitten, dus die warmte blijft ook niet bovenin hangen >:) maar ik wil ze dus wel uit de Mobo-gedeelte weg hebben.

Ik heb ook nog 2 CDromdrives, daarvan zijn idd gelukkig langere kabels verkrijgbaar (die ik nog moet gaan halen) maar m'n HDD's moet ik vanwege de kabellengte-beperking onderin de 5,25" bays hangen. Nahja moet dan maar :P

Verwijderd

ik heb ze vorige week nog op de beurs ge zien(80cm ata100)

en je hd's blijven dus het koelst ONDER IN je kast

• Knightwolf
Op zondag 10 juni 2001 18:35 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
ik heb ze vorige week nog op de beurs ge zien(80cm ata100)

en je hd's blijven dus het koelst ONDER IN je kast
Lees mijn post nog eens een keertje of wat GOED door!! Het gaat mij niet om de temps van die HDDs zelf, maar om de algehele omgevings temp in de kast!

Daarbij: ONDER in een PC-kast zitten het mobo en aanverwante PCI-kaarten en GEEN drive-bays voor HDD's nooit gezien iig.

Edit:
Maargoed, da's offtopic :P

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-04 20:09
De specs schrijven kabels van ca 40cm voor.
Vandaar dat ze bijna nergens langer te krijgen zijn. Specs zijn wel wat 'rekbaar'.
Maar je hebt denk ik wel kans op fouten, het is geen garantie dat het correct werkt.

Het zal wel gaan denk ik als je beter geleidend metaal gebruikt voor de ATA66/100 kabels gebruikt, bv goud... :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Verwijderd

[b]Op zondag 10 juni 2001 20:00 schreef Knightwolf het volgende:

Daarbij: ONDER in een PC-kast zitten het mobo en aanverwante PCI-kaarten en GEEN drive-bays voor HDD's nooit gezien iig.
gewoon er ff inplakken... >:)

Verwijderd

Jullie zeggen telkens dat je hd`s onderin je kast het koelst hangen omdat warme lucht opstijgt enzo.

I neem aan dat je toch 1 of 2 fannetjes extra in je bakkie hebt hangen?

Dan vraag ik me af of dan die warme lucht wel kans heeft om op te stijgen...?
(kan misschien een domme vraag zijn hoor)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
Op zondag 10 juni 2001 23:16 schreef MiLKaKOE het volgende:
Jullie zeggen telkens dat je hd`s onderin je kast het koelst hangen omdat warme lucht opstijgt enzo.

tuurlijk, de fans helpen alleen maar.

ze blazen van onder naar boven. (zo hoort het iig...)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:16 schreef MiLKaKOE het volgende:

nog geen extra fans...maar onderin komt wel de "koude" lucht binnen(onderdruk)

• Knightwolf
Op zondag 10 juni 2001 23:05 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

gewoon er ff inplakken... >:)
Ah, op die fiets ;)

• Knightwolf
Op zondag 10 juni 2001 23:24 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

tuurlijk, de fans helpen alleen maar.

ze blazen van onder naar boven. (zo hoort het iig...)
Lees mijn lange post nog eens goed door:
Vooruit ik herhaal nog FF, maar tis kei-offtopic...

Ik heb bovenin 2 80mm OutTakers zitten, vooronderin 1 80mm InTaker, en onder de voeding nog een 50mm waarvan ik nog moet uitzoeken of die beter InTake of OutTake kan zijn (momenteel nog OutTake).

Maar wat de temps zijn, heeft dus geen f*ckin hol met de ATA-66/100 kabellengtes te maken :+

• Knightwolf
Op maandag 11 juni 2001 00:46 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

nog geen extra fans...maar onderin komt wel de "koude" lucht binnen(onderdruk)
"Onderdruk" ?? :? :?

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 01:35 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

"Onderdruk" ?? :? :?
yep..als je bovenin een fan hebt die naar buiten blaast( in je voeding) krijg je onderdruk in je kast, die er voor zorgt dat er verse lucht naar binnen wordt gezogen....

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-04 20:09
he blijf eens bij de topic!!

ik ga niet voor niks replien, of is door mijn post nu ZO duidelijk dat gelijk alles duidelijk en helder is? :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Bij oc-shop.nl hebben ze rounded IDE kabels die vrij lang zijn, daar haal ik met gemakt de bovenste HD in me HQ08

• Knightwolf
Op maandag 11 juni 2001 21:18 schreef ubermaestro het volgende:
Bij oc-shop.nl hebben ze rounded IDE kabels die vrij lang zijn, daar haal ik met gemakt de bovenste HD in me HQ08
Ja gewone IDE-kabels zijn er idd veel langer te krijgen, maar het gaat specifiek over de ATA-66/100 kabels

Maar thx anywayz, ik ga daar es kijken. Ronde kabels is natuurlijk nog veel idealer :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Crazy hans in rotterdam heeft ATA100 kabels van 60CM 100% zeker weten ben er zelf afgelopen vrijdag nog geweest !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• Knightwolf
Op maandag 11 juni 2001 22:51 schreef CyCLoNe het volgende:
Crazy hans in rotterdam heeft ATA100 kabels van 60CM 100% zeker weten ben er zelf afgelopen vrijdag nog geweest !
Neuh, ga ik niet heen, beetje uit de buurt :P

Maar als blijkt (zoals ik hierboven paar keer als) hoeft het van mij niet (meer) want het schijnt toch errug veel storingsgevoeliger te zijn. Laat dus maar zittuh..... komt andere keer anders maybe wel.

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op maandag 11 juni 2001 22:40 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Ja gewone IDE-kabels zijn er idd veel langer te krijgen, maar het gaat specifiek over de ATA-66/100 kabels

Maar thx anywayz, ik ga daar es kijken. Ronde kabels is natuurlijk nog veel idealer :)
Ik bedoelde ook ATA100 :P

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

deze hebben ze op:

http://www.overclockers.co.uk/

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/round_ide_cable.jpg

Rounded Ultra ATA100/66 IDE Cable (0.9m)
These yellow round IDE cables not only look good but dramatically improve airflow through the case. Nearly double the length of many rounded IDE cables at 0.9m.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 20:00 schreef Knightwolf het volgende:

[..]

Ik heb onder me 5.25" bays nog ruimte voor een HD of 3-4, thv me mobo, zitten gewoon bays voor hoor, en 't is gewoon een goedkope ATX big-tower. :)
of begrijp ik je verkeerd (dat kan natuurlijk ook ;))

• Knightwolf
Op dinsdag 12 juni 2001 20:50 schreef Rembo het volgende:

[..]

Ik heb onder me 5.25" bays nog ruimte voor een HD of 3-4, thv me mobo, zitten gewoon bays voor hoor, en 't is gewoon een goedkope ATX big-tower. :)
of begrijp ik je verkeerd (dat kan natuurlijk ook ;))
Ik denk het ja..... met onderin bedoel ik ook echt onderin op de bodem, niet op ongeveer 30 cm hoogte bij de diskdrive.

Daar bij de diskdrive wil ik ze ook niet hebben, daar kunnen ze hun warmte iig NIET kwijt, en worden ze zo heet dat ik m'n handen brandt, kheb ervaring :P

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Op dinsdag 12 juni 2001 18:40 schreef yGiDoRp het volgende:
deze hebben ze op:

http://www.overclockers.co.uk/

[afbeelding]

Rounded Ultra ATA100/66 IDE Cable (0.9m)
These yellow round IDE cables not only look good but dramatically improve airflow through the case. Nearly double the length of many rounded IDE cables at 0.9m.
wow, dat zijn geile kabeltjes :)

• Knightwolf
Op woensdag 13 juni 2001 01:11 schreef PiNDa.CoM het volgende:

[..]

wow, dat zijn geile kabeltjes :)
Echt wel he :)
Maar ik denk niet dat ik daar nog geld aan ga uitgeven, iets TE denk ik...
Pagina: 1