Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[advies] webshop (opensource)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.539 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een colega hebben als deel van onze stage opdracht een webshop te maken. Wij kregen volgende os shops ter aanbeveling:

Virtuemart
OScommerce
CRE loaded
Zen cart
(Aivea)

Wij weten niet goed welke te kiezen en zijn vanmorgen gestart met uitzoeken welke shop we best zouden nemen. Voorlopig hebben we Virtuemart en OScommerce bekeken.

Wat er verwacht wordt:
er moeten vershillende parralele webshops draaien. zoals op http://www.pdashop.be/ met andere layout en andere product ranges.

Virtuemart: Aanpassingen maken zijn enorm moeilijk door samenwerking met Joola.
OScommerce: onoverzichtelijk, lijkt moeilijk aanpasbaar kwa code en layout(tabel layout)
CRE loaded:
Zen cart:
(Aivea):

Andere voorstellen zijn altijd welkom. Ook eventueel een soort library met verschillende functies om users/producten enzo te beheren is altijd welkom.

greetz,
G

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je hebt kennelijk al een lijst met shops. Is het niet een idee een standaard plan van aanpak te hanteren? Heb je al een programma van eisen? Je kan allerlei voorwaarden bedenken waaraan de shop moet voldoen. Ik denk namelijk dat je er veel meer hebt dan je nu noemt (aanpassingen mogelijk en overzichtelijk).

Ook kan je het lijstje nog wel uitbreiden denk ik. Heb je reviews gevonden? Zijn er andere onderzoeken geweest? Welke eisen van je programma wegen zwaar, welke minder?

Je houd hier een handje op, je kan prima wat meer zelfonderzoek doen. Een dergelijke afweging is niet heel moeilijk en zo'n onderzoek kan je prima zelf uitvoeren. Als je concrete, toegespitste vragen hebt kan je die altijd hier stellen. Met dit topic maak je je wel erg makkelijk af denk ik ;)

PS. Joomla! kan je toch makkelijk aanpassen? Wat is er dan mis mee met een module voor Joomla! ?

Verwijderd

OsCommerce is naar mijn ervaring niet echt prettig. Ook doordat presentatie en logica niet gescheiden in de code.

Een pakket dat ik laatst tegenkwam, en dat mij erg enthousiast maakte, maar wat ik nog niet uitvoerig getest heb, is Magento Commerce: http://www.magentocommerce.com/

Misschien de moeite van het bekijken waard.

Verwijderd

Topicstarter
ik en mijn collega hebben magento en de andere opensource shops bekeken en zijn toch enthousiast over magento, alleen spijtig dat deze nog beta is :(.

voorlopige top:
1. magento
2. virtuemart
....
5. OsCommerce

we gaan morgen ons nog wat meer verdiepen in de shops. Ik hou jullie op de hoogte ;)

Verwijderd

Ik heb een aantal webshops in ZenCart gemaakt, is even inkomen maar daarna erg leuk om mee bezig te zijn en erg uitgebreid :)

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:38
Ik ben nu ook aan het kijken naar een webshop. Ik wil eigenlijk virtuemart gebruiken, maar dat wil nog niet lukken bij mijn webhost.

Jullie raden zecard aan. Ik heb het net even uit zitten proberen, maar wat vinden julei fijn aan dat systeem? Het is zo onoverzichtelijk! Magento is inderdaad veelbelovend. Die ga ik ook maar eens proberen.

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:56:
Ik heb een aantal webshops in ZenCart gemaakt, is even inkomen maar daarna erg leuk om mee bezig te zijn en erg uitgebreid :)
Heb je misschien voorbeelden ervan? 8)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Melp? Dat heeft echt niks met met software ontwikkeling te maken. Een opsomlijstje van te gebruiken webshop's al vrij weinig maar dan ook nog een vraag voor voorbeelden..... deze gaat dicht.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.