Ik ben traditioneel een PHP-mens, maar ben nu aan het proberen of ASP.net makkelijker en/of krachtiger is voor waar ik het voor gebruik.
Ik red mezelf tot nu toe aardig, maar nu loop ik toch tegen een probleempje aan. Het zit zo:
Ik wil een pagina maken die gebruik maakt van een gelaagd model. Ik heb mijn Default.aspx+Default.aspx.cs die voor de weergave zorgen, een klasse genaamd Business die alle business-logica bevat, en een klasse genaamd Data die de databaseafhandeling moet gaan doen.
In mijn web.config heb ik een connection-string gedefineerd om te connecten naar mijn lokaal draaiende MS SQL 2005 server instantie.
Ik wil nu proberen om in de klasse Business een Data-object aan te maken, en in de constructor hiervan wil ik de connectionstring meegeven.
Dit doe ik als volgt:
Ik heb 2 problemen:
Alvast bedankt voor de hulp
Ik red mezelf tot nu toe aardig, maar nu loop ik toch tegen een probleempje aan. Het zit zo:
Ik wil een pagina maken die gebruik maakt van een gelaagd model. Ik heb mijn Default.aspx+Default.aspx.cs die voor de weergave zorgen, een klasse genaamd Business die alle business-logica bevat, en een klasse genaamd Data die de databaseafhandeling moet gaan doen.
In mijn web.config heb ik een connection-string gedefineerd om te connecten naar mijn lokaal draaiende MS SQL 2005 server instantie.
Ik wil nu proberen om in de klasse Business een Data-object aan te maken, en in de constructor hiervan wil ik de connectionstring meegeven.
Dit doe ik als volgt:
C#:
1
| Data data = new Data(ConfigurationSettings.AppSettings["connStr"]); |
Ik heb 2 problemen:
- Als ik dit zo probeer uit te lezen blijft de connectionstring leeg. Ook in mijn aspx pagina heb ik geprobeerd deze te response.write'en, ook die blijft leeg, connectionstring wordt dus niet opgehaald
- Volgens VS.net 2005 is deze methode deprecated, maar de nieuwe manier (via ConfigurationManager als ik het me goed herinner) krijg ik niet aan de praat. De methode om de string op te halen mag niet static gecalled worden, maar een instantie aanmaken mag ook niet..
Alvast bedankt voor de hulp