Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 20:21

lohost

iemand had al localhost :-(

Topicstarter
Sinds vandaag kan ik niet meer gebruik maken van Mail for Exchange via KPN Surf&Mail. Na een korte check blijkt dat het ook niet meer mogelijk is om via de ingebakken browser toegang te krijgen met https sites. Ik krijg dan:
Web: Beveiligde verbinding niet beschikbaar
.

Ik heb dit niet de afgelopen dagen geprobeerd, maar ongeveer twee weken geleden kon dit nog wel. Het Mail for Exchange geneuzel werkte gisteren nog wel, vandaag niet meer. En ik heb geen aanpassingen gedaan. Het programma draait gezellig mee op de achtergrond en checkt de mail automatisch.

Ik ben dan ook benieuwd of er gebruikers van KPN zijn die ook sinds vandaag geen toegang meer hebben tot beveiligde verbindingen. Lijkt verdacht veel op een aanpassing aan de provider kant.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat zegt KPN er zelf over? Misschien dat een-of-andere storing is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• lohost

lohost

Topicstarter
Ben denk ik te voorbarig geweest. Heb contact gehad met KPN en zij zeggen dat er niets aan de hand is. Heb vervolgens een andere https webmail geprobeerd. Daar werkt het wel. Lijkt erop dat het aan de mailserver van mijn werkgever ligt.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 14:51
Krijg je een pagina te zien of een popup? Als het een pagina is kan je eventueel even kijken of die wel over de beveiligde verbinding gekomen is. Als dat zo is weet je zeker dat het aan de server ligt en nergens in je verbindingstraject fout gaat.

• lohost

lohost

Topicstarter
djluc schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:25:
Krijg je een pagina te zien of een popup? Als het een pagina is kan je eventueel even kijken of die wel over de beveiligde verbinding gekomen is. Als dat zo is weet je zeker dat het aan de server ligt en nergens in je verbindingstraject fout gaat.
Bij de verbinding die niet werkt krijg ik geen pagina te zien. Blijft mooi wit en leeg. Enige wat ik krijg is de genoemde foutmelding.

Bij de verbinding die wel werkt krijg ik mooi een pagina te zien met netjes een gesloten slotje linksboven in beeld (nokia n95). Zoals ik in mijn eigen correctie al aangaf, het lijkt op een fout bij de hosting van de mail en niet bij KPN.

• lohost

lohost

Topicstarter
Nog een afsluitende reactie. Het bleek achteraf dat het bedrijf dat voor mijn werkgever de Exchange server beheert aan het kl*ten was geweest en een fout hadden gemaakt. Na een telefoontje en nog twee dagen wachten werkt het ineens weer. Valse beschuldiging van mij aan de KPN dus.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:19

Cis

Weet je toevallig wat het probleem + oplossing was? Ik heb het probleem namelijk op dit moment naar een secure interne site van ons op een E71.

[ Voor 4% gewijzigd door Cis op 04-12-2008 11:33 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:42
Cis schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:33:
Weet je toevallig wat het probleem + oplossing was? Ik heb het probleem namelijk op dit moment naar een secure interne site van ons op een E71.
Ik gok een SSL CA-root certificaat dat niet op de telefoon staat. Of dat het certificaat is verlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door gertvdijk op 04-12-2008 17:55 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Pagina: 1