2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe) | 4x Zendure 2400AC (17,8kWh)
Verwijderd
nee sorry, maar als ik het goed begrijp werkt je internet dus helemaal niet als je geen systeem heb aangesloten?? Heb je al in de modem zelf zitten kijken?? (door in je browser het IP adres van de modem in te toetsen en dan de setup te bekijken) Misschien zit hier een optie in die dit probleem kan tackelen...?? verder zal ik het ook niet weten...
wel kan je altijd even proberen contact op te nemen met Telfort zelf, maar aangezien je al hier terrechtkomt neem ik aan dat je dat al gedaan hebt.
Ja ik heb al in de modem zelf gekeken maar kan niets vinden wat hier mee in conflict kan zijn.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:53:
Weet je zeker dat je dan de juiste kabel eruit haalt?![]()
nee sorry, maar als ik het goed begrijp werkt je internet dus helemaal niet als je geen systeem heb aangesloten?? Heb je al in de modem zelf zitten kijken?? (door in je browser het IP adres van de modem in te toetsen en dan de setup te bekijken) Misschien zit hier een optie in die dit probleem kan tackelen...?? verder zal ik het ook niet weten...
wel kan je altijd even proberen contact op te nemen met Telfort zelf, maar aangezien je al hier terrechtkomt neem ik aan dat je dat al gedaan hebt.
Telfort kon niet meer uitbrengen dan: "Dan zult u hem op moeten sturen zodat wij hem kunnen controleren." dus dat schoot niet echt op. Want dan zit ik al die tijd zonder internet.
2-1-kap (1977) 150m² | Vloerverwarming all the way | Quatt Duo | 18 Zonnepanelen (SolarEdge + GoodWe) | 4x Zendure 2400AC (17,8kWh)
Verwijderd
Jep allemaal geprobeerd, niets van dit alles werkt.Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:00:
Dan moet ik eerlijk gezegd wel toegeven dat ik denk dat er iets mis is met de modem, je hebt ook al gepobeerd hem een harde reset te geven e.d. neem ik aan?? Dat kan je altijd even proberen... en heb je ook hetzelfde probleem als je de modem eerst uitzet, de kabel eruit haalt, en dan de modem weer aanzet??
- Je hele netwerkverbinding valt weg; je pc die draadloos is verbonden gaat weer zoeken naar netwerken. Kijk in dit geval even of je modem restart op dat moment. (bekijk de contole lampjes).
- Je behoudt je ip adres e.d. en de verbinding, maar je hebt alleen geen connectie naar buiten toe (het internet). Check even of je kan pingen naar het modem en als dat het geval is, log dan in op het modem en kijk naar de ADSL link status.
- Je kan gewoon geen webpagina's meer bezoeken. Controleer of je nog wel kan pingen naar ip-adressen. (bijv. 66.249.93.104). Kan dit wel, dan heb je problemen met DNS.
[ Voor 3% gewijzigd door gertvdijk op 13-02-2008 16:41 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
Punt 2...gertvdijk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:39:
Hoe valt je internetverbinding op je pc die draadloos is verbonden precies weg?Het is zo een beetje onduidelijk welk scenario je op dit moment mee te maken hebt. Probeer zelf ook eens wat meer uit en wees wat duidelijker in je omschrijving van het probleem dan alleen maar te zeggen dat je 'internet uitvalt'.
- Je hele netwerkverbinding valt weg; je pc die draadloos is verbonden gaat weer zoeken naar netwerken. Kijk in dit geval even of je modem restart op dat moment. (bekijk de contole lampjes).
- Je behoudt je ip adres e.d. en de verbinding, maar je hebt alleen geen connectie naar buiten toe (het internet). Check even of je kan pingen naar het modem en als dat het geval is, log dan in op het modem en kijk naar de ADSL link status.
- Je kan gewoon geen webpagina's meer bezoeken. Controleer of je nog wel kan pingen naar ip-adressen. (bijv. 66.249.93.104). Kan dit wel, dan heb je problemen met DNS.
Je behoudt je ip adres e.d. en de verbinding, maar je hebt alleen geen connectie naar buiten toe (het internet). Check even of je kan pingen naar het modem en als dat het geval is, log dan in op het modem en kijk naar de ADSL link status.
Bij adsl status is mijn wan ip weg, maar alle netwerkconnecties blijven gewoon intakt.
Programma's als msn skype en dergelijke zie ik dan op offline springen.
Dat is dan echt wel heel raar. Komt je verbinding dan wel weer vanzelf up?janssuhhh schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:49:
Bij adsl status is mijn wan ip weg, maar alle netwerkconnecties blijven gewoon intakt.
Programma's als msn skype en dergelijke zie ik dan op offline springen.
En weet je zeker dat je de DSL bekabeling intact laat als je die pc ontkoppelt?
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
hij bouwt de verbinding dan wel weer op als ik de kabel losgekoppelt laat, maar DIRECT wanneer de internet LED gaat branden knalt hij er weer uit.gertvdijk schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:51:
[...]
Dat is dan echt wel heel raar. Komt je verbinding dan wel weer vanzelf up?
En weet je zeker dat je de DSL bekabeling intact laat als je die pc ontkoppelt?
en de kabel van de DSL verbinding blijft zeker weten goed zitten want het gebeurt ook als ik de kabel bij de pc eruit trek.