Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASP.NET/Ajax] Simpele Ajax Methode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,

Ben op het moment een website aan het opzetten met ajax, ik heb nu een treemenu waarin producten staan die een event afvuurt wanneer ik op een node klik, dat event kan ik opvangen in javascript en vanaf daar kan ik het product id achterhalen.

Naast dat treemenu heb ik een div waarin het product zichtbaar moet worden als er op een node in het treemenu geklikt wordt.

Dat product id moet dus terug naar de server gestuurd worden waarna de server de gehele html van het product terug geeft (deze html wordt gegenereerd aan de hand van xml en xsl).

De enige manier waarop ik dit kan doen is via een framework dat ik gevonden heb op http://ajax.schwarz-interactive.de/CSharpSample maar ik vroeg me af op het ook mogelijk is met het ajax framwork van microsoft?

Elk ajax voorbeeld wat ik tot nu toe gevonden heb van microsoft heeft niks anders dan controls die op voor mij magische wijze aan hun gegevens komen en daar heb ik weinig aan.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

Mijn inziens heb je hier geen ajax framework voor nodig, je kan via een queryobject (Bijvoorbeeld XmlHttp) in javascript prima requests op een server afvuren en het resultaat inlezen.

Download my music on SoundCloud

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Een beetje zoeken kan geen kwaad zou ik zeggen.

Maar kijk eens bij Dofactory. Zij hebben tal van ajax implemenaties beschreven (Text, HTML, XML, JSON, etc)
http://www.dofactory.com/Ajax/Ajax.aspx

If it isn't broken, fix it until it is..

Verwijderd

Topicstarter
Thanks met die laatste link lukt het wel denk ik :)

Verwijderd

Hoi, vorig jaar ging ik iets gelijkaardig doen met de treeview van asp.net 2.0 en de toen net gereleaste ajax api van microsoft. De treeview was echter niet ondersteund (in vgl. met de meeste andere controls). Ik weet niet of dit nu nog het geval is, ik heb toen een aantal dropdownlists gebruikt om de hierarchie voor te stellen (cascading dropdown). Ik vind treeviews ook altijd een hel om te programmeren/databinden (maar dat ligt wss wel aan mezelf... :-) )

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Op Codeplex is een project aanwezig genaamd ACT (Ajax Control Toolkit). Voorbeelden kun je vinden op http://www.asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/samples.

Ook het Ajax Data Control project heeft een aantal goede (list c.q. grid) controls.

Een ajax tree control staat hier beschreven.

Zeker sinds de release van het 3.x framework komen elke week weer nieuwe open-source ajax controls beschikbaar. Wij hebben inmiddels een aardige collectie controls. Alleen kunnen wij alleen die controls gebruiken waarvan we ook een 'non-ajax' versie hebben voor bezoekers welke javascript uit hebben staan (komt regelmatig voor bij de grotere banken en verzekeringsmaatschappijen om risico's te verkleinen).

If it isn't broken, fix it until it is..

Pagina: 1