Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Verbindingsstukje LAN-kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vaak geluidsoverlast door mijn broer, in de kamer naast me. Zijn LAN-kabel loopt door mijn kamer.

Ik ben van plan deze kabel een keer door te knippen/snijden, als het weer zo'n herrie is na elven. Zijn er schakelaars/verbindingsstukjes, dat ik niet de hele kabel (10m) hoef te vervangen? Het lijkt me wel zo dat er aansluitstukjes zijn waarmee je de kabel kan verlengen oid.

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:20:
Ik heb vaak geluidsoverlast door mijn broer, in de kamer naast me. Zijn LAN-kabel loopt door mijn kamer.

Ik ben van plan deze kabel een keer door te knippen/snijden, als het weer zo'n herrie is na elven. Zijn er schakelaars/verbindingsstukjes, dat ik niet de hele kabel (10m) hoef te vervangen? Het lijkt me wel zo dat er aansluitstukjes zijn waarmee je de kabel kan verlengen oid.
Misschien kun je beter een minder rigoureuze oplossing gebruiken en de kabel gewoon even dubbel knijpen :) Dat moet hij merken in z'n bandbreedte!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Waarom trek je hem er niet gewoon bij de router/switch uit? lijkt me wel zo handig... beter nog, ga es met hem praten!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:47
Zanniebal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:21:
[...]

Misschien kun je beter een minder rigoureuze oplossing gebruiken en de kabel gewoon even dubbel knijpen :) Dat moet hij merken in z'n bandbreedte!
?

Of het koper breekt intern, of het blijft gewoon werken, neem niet aan dat ze waterslangen voor overdracht gebruiken.

Gewoon een keer zijn kabel half uit je switch/router trekken, is moeilijk terug te vinden

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[...]

:?

☻/
/▌
/ \

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:15
[...]

rofl :+

je zou 2 stukjes van 5 meter kunnen kopen en er dan in het midden een koppelstukje tussen zetten? Of doormiddenknippen en 2x een steker eraan knijpen en dan zo'n koppelstukje....

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je broer in de kamer naast je.... ga eens praten met je broer.
Hij bedoelt net zoals bij een tuinslang denk ik...

[ Voor 59% gewijzigd door DeeJee op 13-02-2008 15:25 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 10:45
gewoon knippen, hij niet luisteren, jij niet luisteren.

Laat maar weten wanneer WOIII begint.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Vriendelijk vragen of hij een koptelefoon wilt gebruiken?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:25:
Vriendelijk vragen of hij een koptelefoon wilt gebruiken?
Dat ligt eraan wat voor geluidsoverlast het is natuurlijk :P
Misschien moet de TS wel een koptelefoon op.

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 13-02-2008 15:26 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Misschien ff met je ouders overleggen? Misschien hebben die er ook wel last van. Maar dit lijkt me niet echt de oplossing voor je probleem.
Trouwens, het doorknippen van de lan-kabel lijkt mij ook geen direct oplossing voor de geluidsoverlast. Tenzij hij alles streamt via die netwerkkabel.
En straks gebruikt hij het wireless :X Hoe wil je dat gaan tegenhouden dan?
DeeJee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:26:
[...]
Het kan natuurlijk ook zijn dat deze activiteiten totaal geen netwerkkabel behoeven he ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Murcielago op 13-02-2008 15:28 ]

PSN: djmurcielago

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
De koppelstukjes zijn bij bijv. de gamma te verkrijgen, deze zijn bedoeld voor ISDN maar werken prima.
Wel moet je eerst nog even nieuwe stekkertjes knippen aan de afgeknipte kabel LOL

Verwijderd

DeeJee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:26:
[...]

Misschien moet de TS wel een koptelefoon op.
Of wat die met de koptelefoon moet doen. :)

Verwijderd

knippen, 2 rj45 blokjes op de uiteindes en dan een rj45 verleng adapter.

Vervolgens hoef je alleen maar de stekker er uit te trekken als het naar jou mening te laat is voor hem, en als het weer kan plug je de stekker weer in.

*een slot op je kamerdeur is wel aanbevolen..

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:56
Murcielago schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:27:
[...]

[...]
Een net spannen? :P

[ Voor 85% gewijzigd door Fire69 op 13-02-2008 15:29 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:18

MsG

Forumzwerver

No offence, je bent misschien nog maar 16, maar oud genoeg lijkt me om te leren dat je zoiets ook normaal op zou kunnen lossen. Op deze manier lok je alleen maar woede uit en misschien dat hij ook wel weer iets van jou stuk maakt. Stel het gewoon eens ter discussie onder het eten ofzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:31:
No offence, je bent misschien nog maar 16, maar oud genoeg lijkt me om te leren dat je zoiets ook normaal op zou kunnen lossen. Op deze manier lok je alleen maar woede uit en misschien dat hij ook wel weer iets van jou stuk maakt. Stel het gewoon eens ter discussie onder het eten ofzo.
17 sinds een maand.
:9
Murcielago schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:27:
Misschien ff met je ouders overleggen? Misschien hebben die er ook wel last van. Maar dit lijkt me niet echt de oplossing voor je probleem.
Trouwens, het doorknippen van de lan-kabel lijkt mij ook geen direct oplossing voor de geluidsoverlast. Tenzij hij alles streamt via die netwerkkabel.

[...]

Het kan natuurlijk ook zijn dat deze activiteiten totaal geen netwerkkabel behoeven he ;)
Mijn ouders zijn vaak niet thuis, en hij heeft alleen de muziek zo hard op staan als ze er niet zijn.

Hij gebruikt geen wireless, we hebben ook geen wireless router.

Met hem praten is écht geen optie, ik probeer dit al heel lang, maar hij houdt zeker niet op. De volgende stap is zijn speakers af te pakken. Gelukkig staat de subwoofer weer beneden, er vielen toen dingen op mijn hoofd die op het plankje naast mijn burau stonden... :| .

Bedankt voor jullie berichten & tips!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 15:36 ]

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:04
Als zijn kamer op een andere groep zit zou ik gewoon naar de meterkast lopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas.. Het zit op dezelfde groep.
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:28:
knippen, 2 rj45 blokjes op de uiteindes en dan een rj45 verleng adapter.

Vervolgens hoef je alleen maar de stekker er uit te trekken als het naar jou mening te laat is voor hem, en als het weer kan plug je de stekker weer in.

*een slot op je kamerdeur is wel aanbevolen..
Thanks!
Effe naar de Gamma dus!

Er zit inmiddels al een kink in de kabel, zodat hij wat minder download, en ik meer bandbreedte heb!!! Geweldig, GoT >:) !

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 15:39 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Koop voor je broer zijn verjaardag/sinterklaas/valentijnsdag een mooie headset. Overleg met je ouders voor de cash. spreek af dat hij die na 10 uur gebruikt ofzo. Oorlog in huis schiet ook niet op natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Mar2zz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:38:
Koop voor je broer zijn verjaardag/sinterklaas/valentijnsdag een mooie headset. Overleg met je ouders voor de cash. spreek af dat hij die na 10 uur gebruikt ofzo. Oorlog in huis schiet ook niet op natuurlijk.
Hij heeft een koptelefoontje van mij gekregen, past prima in zijn pc.

Probleem opgelost, bedankt allen!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Pak je telefoon, maak een filmpje van hoeveel herrie hij maakt, en laat dat de volgende ochtend aan je ouders zien. Durf te wedden dat het daarna snel opgelost is.
Praten is overigens altijd een optie. En dan wel praten en niet schreeuwen. "Zou die muziek wat zachter mogen? Ik probeer te slapen" werkt veel beter dan "Zet die tering herrie eens wat zachter kl00tz@k!".
Netwerkkabel doorknippen heeft weinig zin denk ik. Na 1x weet hij dat jij het doet en als je pech hebt loop jij vervolgens de volgende dag met een blauw oog rond.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
[...]

Het spijt me te melden dat dit een grap is Spaander :> :+

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:41:
[...]

En je bent niet eerder op deze oplossing gekomen :?

Verwijderd

Topicstarter
DeeJee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:45:
[...]

En je bent niet eerder op deze oplossing gekomen :?
Die koptelefoon heeft hij al 3 maanden, maar hij gebruikt hem nooit als hij achter de pc zit.
Zanniebal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:44:
[...]

Het spijt me te melden dat dit een grap is Spaander :> :+
Echt? :(

Verwijderd

Als je slim bent maak je er ook gelijk een 10mbit kabel van :D

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

Ik heb nog een goeie 2e hands koptelefoon in de aanbieding. :+

• DeeJee

DeeJee

Dus...

mace schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:47:
Ik heb nog een goeie 2e hands koptelefoon in de aanbieding. :+
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:41:
[...]

Die heeft hij dus al...

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:01

mace

Sapere Aude

DeeJee schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:48:
[...]

[...]

Die heeft hij dus al...
Oh shit, eroverheen gelezen.

Verwijderd

Ach grap of niet, als het maar werkt! :)

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:33
denk je niet dat als je een keer de verbinding verbroken hebt hij een cd-tje of mp3-tje zal pakken om vervolgens net zoveel herrie te maken. Je bent niks op geschoten behalve dat je nog meer herrie in huis hebt. (figuurlijk natuurlijk) Als het echt allemaal zo'n probleem is ga dan samen met hem en je ouders om tafel zitten om het probleem uit te praten. Ga desnoods met hem en je ouders naar jou kamer om hen te laten horen hoe erg het allemaal wel niet in jouw kamer is als hij zijn muziek zo hard heeft staan.

succes

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:55:
[...]

Ach grap of niet, als het maar werkt! :)
Mocht het werken moet je even een seintje geven, dan kan ik even naar Amsterdam rijden om dit te proberen met de Nederlandse "hoofdlijn" O-)

Verwijderd

Lol @ die Fear And Loathing in Las Vegas avater van mace!

*this is bat country! ehehhehe

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mensen pesten is meer een HK-achtig topic; en daar de TS daar nog geen toestemming toe lijkt te hebben, gooi ik dit topic op slot.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.