Een ergernis sinds het uitkomen van Leopard. De airport van zowel mijn powerbook als macpro verbinden niet meer automatisch met een beveiligd voorkeurs netwerk. Naar mijn idee heb ik alle opties in het network pref panel goed staan. Toch verbind de computer na sleep/reboot vaak automatisch met een onbeveiligd netwerk van de buren dat NIET bij mijn voorkeurs netwerken staat aangegeven. Om gek van te worden.
Wat plaatjes om te verduidelijken:

Deze is vooral mooi:

Introtech is van mijn werk. Extreme is bij mij thuis.
Ik heb com.apple.airport.preferences.plist al eens weg gegooid. Verschillende lokaties gemaakt. Alle airport gerelateerde airport keychains weg gehaald. Ask to join new networks aan/uit. Niets lijkt te helpen. Helaas heeft 10.5.2 het probleem ook niet opgelost. Wat nu?
Op google staan nog meer van dit soort verhalen maar het gros daarvan is pre leopard. Toen ik er nog geen last van had.
Edit: kan een mod een "r" in de topictitel bijvoegen? Dank.
Wat plaatjes om te verduidelijken:

Deze is vooral mooi:

Introtech is van mijn werk. Extreme is bij mij thuis.
Ik heb com.apple.airport.preferences.plist al eens weg gegooid. Verschillende lokaties gemaakt. Alle airport gerelateerde airport keychains weg gehaald. Ask to join new networks aan/uit. Niets lijkt te helpen. Helaas heeft 10.5.2 het probleem ook niet opgelost. Wat nu?
Op google staan nog meer van dit soort verhalen maar het gros daarvan is pre leopard. Toen ik er nog geen last van had.
Edit: kan een mod een "r" in de topictitel bijvoegen? Dank.
[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 13-02-2008 14:33 ]