Airport verbindt niet met voorkeurs netwerken

Pagina: 1
Acties:

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Een ergernis sinds het uitkomen van Leopard. De airport van zowel mijn powerbook als macpro verbinden niet meer automatisch met een beveiligd voorkeurs netwerk. Naar mijn idee heb ik alle opties in het network pref panel goed staan. Toch verbind de computer na sleep/reboot vaak automatisch met een onbeveiligd netwerk van de buren dat NIET bij mijn voorkeurs netwerken staat aangegeven. Om gek van te worden.

Wat plaatjes om te verduidelijken:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/airport2.png

Deze is vooral mooi:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/airport1.png
:'(

Introtech is van mijn werk. Extreme is bij mij thuis.

Ik heb com.apple.airport.preferences.plist al eens weg gegooid. Verschillende lokaties gemaakt. Alle airport gerelateerde airport keychains weg gehaald. Ask to join new networks aan/uit. Niets lijkt te helpen. Helaas heeft 10.5.2 het probleem ook niet opgelost. Wat nu?

Op google staan nog meer van dit soort verhalen maar het gros daarvan is pre leopard. Toen ik er nog geen last van had.

Edit: kan een mod een "r" in de topictitel bijvoegen? Dank.

[ Voor 10% gewijzigd door lowfi op 13-02-2008 14:33 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

een keer alle prefs verwijderen en opnieuw instellen? (en keychain entries?)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik heb dit in het verleden ook wel eens gehad.
je zou ook kunnen proberen alles gewoon een keer weg te gooien, en dan opnieuw aan te maken.
bij mij ging het probleem weg bij een update van het OS. maar het zit ergens blijkbaar niet lekker.
misschien staat hier wat:
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=5149494

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
BIZAR! Dit heb ik nu dus ook: hier mijn toipc . Ook dat euvel met onbekende-bekende netwerken nu.

Wat bij mij voor een paar minuten heeft gewerkt is het resetten van mijn airport (met pen knopje achterop airport indrukken, stroom erop en ingedrukt houden tot LED amber gaat knipperen). Airport opnieuw opzetten, zonder security.
Toen kwam ik er op en kreeg gewoon internet. Maar na een minuut of 10 werd ik er weer uitgegooid. Opnieuw Airport gereset, en na een keer of 10 proberen kon ik hem eindelijk configureren. Dit is nu gelukt, en ik kom er ook nu weer op. (airport staat bij mij in bridge mode... het modem regelt de DHCP).

Ware het niet dat ik op mijn iMac nu IP-adres 169.blablabla krijg. en niet het 172.19.1.x adres dat mijn modem uitgeeft (en wat ik dus op elk ander apparaat dat via mijn Airport verbind krijg).

Ik snap er niks meer van... voor zover ik weet heb ik alle preft weggegooid. En om nou opnieuw mijn hele OS te installeren heb ik ook geen zin in.
Suggesties?

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-02 11:29

Maartenvs

For Sale

Ik heb hier hetzelfde probleem met mijn macbook. Voor update 5.2 nergens last van. Weer een toppie update :X

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Ik heb toch het idee dat het niet alleen aan 10.5.2 ligt. Ik heb ook een MacMini bedraad aan de Extreme hangen en die kan ik nu in ieder geval ook niet (meer) benaderen (van buiten af). Toen ik vanochtend met mijn iBook mbv iStumbler ging kijken of ik mijn netwerk kon zien, zag ik ook niets, maar er had dan ook geen wireless device een connectie met de Extreme.

• lowfi
Ik ben er nog niet uit.... ik zie wel aldoor deze melding in console:
26-02-08 22:05:42 airportd[17] Error: Apple80211Associate() failed -25
Via wat google werk kwam ik wat dingen tegen als:

MTU aanpassen
PRAM resetten
Wat dingen aanpassen in de keychain

Werkt niet. Windows taferelen dit. BAH

• lowfi
YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

Ik heb de oplossing :)

Tenminste. Het probleem lag bij mij dat ik system utilities.app verplaatst had uit de standaard folder naar de utilities map, airport kon vervolgens niet die app vinden. Mijn airport verbond immers wel met netwerken die geen password hadden ingesteld.

Dus....

Als je System Utilities.app verplaats hebt uit de default folder zet hem dan terug naar: /Applications
Ga vervolgens naar keychain en delete daar al je airport keychains
Ga naar network settings en gooi daar al je preferred networks weg
Reboot
Connect opnieuw met je netwerk.
Voer je password in en selecteer remember this network

Vanaf nu werkt het weer zoals in tiger en daarvoor.

Het is dus wel een leopard bug aangezien ik in panther en tiger ook al system utilities.app ergens anders heen copieerde.
Pagina: 1