Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ALG] Automatisch OK klikken in WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hey allen,

Als eerste wil ik me verontschuldigen, het klinkt alsof ik niet goed heb gezocht, maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee welke keywords ik moet invullen bij de search en Google.

Dus, mijn probleem:
Op mn stage hebben wij een programma dat data verwerkt. Er moet nogal veel data verwerkt worden, dus grote sets duren een paar uur, en in de toekomst worden ze nog groter. Het programma werkt in WinXP, en doet het redelijk. Alleen er zit één uber irritante "bug" (jaaah, de ontwikkelaars zouden zeker zeggen: "its not a bug, its a feature!") in, die er voor zorgt dat we in feite het programma moeten babysitten...
Het gaat als volgt: Het programma leest samples in, verwerkt ze, en saved de resultaten. Heel af en toe is er een sample dat om de een of andere reden niet gelezen kan worden. Dat kan, het is op zichzelf geen probleem. Vervelender wordt het wanneer het programma stopt en een popup geeft, meldend dat dat ene sampletje niet werkte. Het is nog frustrerender als je het hebt over 1000+ samples, en dat je continue moet kijken of het programma niet is gestopt!
Zodra je op OK drukt zodra de popup komt, is het prima en gaat het programma verder.

Ik zoek dus een manier om automatisch op die OK de drukken, zodat ik naar huis kan gaan zodra het programma klaar is. Dat kan vast wel met een scriptje, alleen ik heb geen idee wat ik moet zoeken...

Alvast bedankt!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Verwijderd

Zoek eens naar zo iets als een 'macro recorder' of een 'macro editor'

Verwijderd

Dit hoort niet echt bij programming en lijkt meer op een script request.

Maar goed, is er in het programma zelf geen mogelijkheid tot het onderdrukken van foutmeldingen tijdens het doorlopen van een batch? Een simpel vinkje?

Anders zul je je waarschijnlijk moeten richten op de makers van het programma...

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 13:05

lasharor

7 december 2004

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:53:
Dit hoort niet echt bij programming en lijkt meer op een script request.
Ik zou alles graag zelf willen maken/ontdekken, ik heb alleen een duw in de goede richting nodig :)
Maar goed, is er in het programma zelf geen mogelijkheid tot het onderdrukken van foutmeldingen tijdens het doorlopen van een batch? Een simpel vinkje?
Nee, zit er niet. Het programma hoort ook geen foutmelding te geven officieel.
Anders zul je je waarschijnlijk moeten richten op de makers van het programma...
Jep, dat hebben we hier 6 maanden geleden al gedaan :) Je kent het, nog niets mee gedaan. Zie boven, de foutmeldingen horen er niet te zijn zeggen de makers

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Deze lijkt bijvoorbeeld al te kunnen doen wat het zou moeten kunnen :) dank!

Verwijderd

Weleens zoiets dergelijks gemaakt m.b.v. Delphi.

Dat programmatje registreerde op een bepaalde pixel in het scherm of er een kleur verandering plaats vond, en zodra dat gebeurde stuurde die op die locatie een muisklik.

Tis alweer jaren geleden dat ik dat gebakken heb, heb daar ook geen source code meer van, aangezien ik niet meer bij dat bedrijf werk. Maar het is dus weldegelijk mogelijk.... Echter moet je met deze manier wel zeker zijn dat de popup altijd op dezelfde plek verschijnt.

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07
AutoitScript Kan je daarvoor goed gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door xzaz op 13-02-2008 15:01 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-11 20:49
Kijk ook eens naar AutoIt, deze taal is ook gebruikt om Hitman pro te maken.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06

BCC

De gegevens pre-processen is geen optie? Of de originele programmeurs schoppen?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ives schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:54:
Kijk ook eens naar AutoIt, deze taal is ook gebruikt om Hitman pro te maken.
Kijk vooral boven je post :P
BCC schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:26:
De gegevens pre-processen is geen optie? Of de originele programmeurs schoppen?
Trans-atlantisch programmeurs schoppen? Dure hobby :P

Ik denk dat AutoIT en dat ene progje voor mouseclicks het probleem wel zullen klaren!

Dank u allemaal _/-\o_

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:01
mja, misschien een interessant topic als het gaat over het zelf maken van zo'n tool, maar zoeken naar kant en klare tooltjes, daar is PRG niet echt voor bedoeld. /)

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.