• zorak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Na veel wikken en wegen eindelijk een besluit genomen over welke pc ik zou aanschaffen.

Heb het Game systeem van de BBG van Jan gekocht.

Nu ben ik vrolijk begonnen met het in elkaar zetten van het systeem loop ik tegen het volgende aan.

Ik krijg een 8.7. error op de display van het moederbord, volgens het boekje Check CPU Core Voltage.

Nu las ik ergens dat dit te maken zou kunnen hebben met de stroom aansluiting op het MB.

Als ik het 4 pins blok er niet op zet krijg ik dezelfde melding als wanneer ik deze er wel opzet.

Overigens zit er een sticker aan het 4 pins blok waar het volgende op staat: Warning do not connect this cable with the 4-pins ATX12v Connector! Can damage the MB and CPU.

Het enige wat er op dit moment aangesloten is, zijn de Pwr sw van de case en 2 reepjes geheugen.

Word er een beetje verdrietig van :'(

Verwijderd

Die sticker houd in dat je hem niet moet verwarren met de extra 4 pins connector op een 24pin atx mobo.. Die heet namelijk aan 1 kant 5 volt ipv 12 volt....

Ik zou je 12 en 5 volt lijn eens doormeten met een multimeter, het zou kunnen zijn dat je psu brak is.

• zorak
Zou het kunnen checken met een andere voeding die ik nog heb liggen.

Ben geen ster met een multimeter dus dat laat ik maar schieten.

Thx, update volgt

Verwijderd

zorak schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:22:
Zou het kunnen checken met een andere voeding die ik nog heb liggen.

Ben geen ster met een multimeter dus dat laat ik maar schieten.

Thx, update volgt
Een multimeter bedienen is dus echt niet moeilijk hé... Je zet hem op gelijkstroom 20 volt, en duwt het zwart pinnetje in de zwarte draad in de molex, en de rode in de rode molex ader voor de 5 volt te meten en de rode in de gele molex om 12 volt te meten....

Of heb je gewoon geen multimeter? ;)

• zorak
Heb een mulimeter maar deze heeft enkel 10 en 50 volt.

Bij 50 volt slaat hij niet uit bij 10 volt geeft ie 25 aan.

Straks maar even een voeding uit een andere pc rukken...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

zorak schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 16:43:
Heb een mulimeter maar deze heeft enkel 10 en 50 volt.

Bij 50 volt slaat hij niet uit bij 10 volt geeft ie 25 aan.

Straks maar even een voeding uit een andere pc rukken...
vage multimeter heb jij!....

enfin, zalman is wel een goed merk voeding, misschien dat dit exemplaar gewoon brak is, wie weet.

stap voor stap het boekje van je mobo volgen, en alles rustig aansluiten met je andere voeding. (afstandsbusjes niet vergeten!)

en over die multimeter, misschien ben je amperes aan het meten?

-_-

• zorak
Andere voeding (AOpen AO350) gebruikt, zelfde resltaat. (Voeding kmt uit werkende pc)

Begin aan het MB te twijfelen.

Iemand nog een suggestie?

[ Voor 11% gewijzigd door zorak op 13-02-2008 18:52 ]

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 20:55

KneoK

Not in a million lightyears

*Ergens* gelezen ? Wellicht is het handig dat je even op moederbordnaam + 8.7 error op google zoekt, de eerste 5 hits zijn in ieder geval interessant leesvoer.

Verder mis ik een beetje je specs. Ik ben namelijk niet bekend met de BBG en al helemaal niet met die van januari dus dat maakt het wat lastiger.

Even wat tips: check even of je van de 24-pins connector ook daadwerkelijk alle 24 pinnen aangesloten hebt, oftwel of je dus de combinatie van de 20- en 4-pins connector hebt aangesloten en ook de aparte 4-pins.
Verder is een BIOS reset het eerste wat je moet proberen. In de links die ik gevonden heb wordt er ook over een BIOS update gesproken waarbij mensen eerst een oudere processor moesten plaatsen om te booten om vervolgens de BIOS up te daten.

• zorak
Heb mijn nieuwe voeding op mijn oude MB getest, werkt prima.

Ik ga morgen de bios wel ff resetten.

BBG PC Jan

Processor Intel Core 2 Duo E6850
Moederbord Abit IN9 32X-MAX
Koeler Scythe Infinity SCINF-1000
Geheugen 2 x Corsair 2GB (4x1GB) PC6400, CL4
Videokaart 2 x Asus GeForce 8800 GT (512MB)
Geluidskaart Creative X-Fi XtremeMusic
I/O-controller Onboard raid
Netwerkcontroller Onboard lan
Harde schijf 2 x Samsung SpinPoint T166, 500GB
Dvd-brander Samsung SH-203N (20x)
Diskettestation Apacer Embedded Card Reader 15 in 1
Behuizing Gigabyte Poseidon
Voeding Zalman ZM600-HP (600W)
Monitor HP W2207H (22")
Pagina: 1