Toon posts:

Centurion 5 airflow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een centurion 5 als kast en ik vroeg mij af hoe ik het beste de fans kon plaatsen met oog op airflow. Ik heb de standaard fans in dezelfde richting gelaten en de fan op mijn Scythe Ninja rev 2.0 (cpucooler) heb ik in de aanbevolen richting van de handleiding gedaan.

Het onderstaande plaatje geeft mijn situatie simplistisch weer:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadgeek.com/uploads456/0/Centurion5.PNG

In welke richting moet ik mijn nieuwe fan nu laten blazen? (fan d)

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:08

Theimon

Snapte!?

Ik heb dezelfde kast. Ik heb de fanopening op het sidepanel echter dicht gemaakt. Voordat ik m kocht had ik al wat reviews bekeken her en der. Wat daar vooral bij opviel is dat dat gat vooral de airflow verstoorde.
Eventueel kan je een airduct erop zetten naar je cpu maar je hebt al een Scythe dus dat zou nergens op slaan.
In mijn situatie is het gat, en daarmee de extra fan, ook niet nodig. De fans voor en achter plus nog een exhaustfan in mn PSU (Enermax) zijn ruim voldoende om mn systeem op een goede temperatuur te houden.

(Bij C heb je een vraagteken.......dat is een intake fan)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Verwijderd

Topicstarter
oh, dat zijn wel een paar interessante opmerkingen. ik wilde graag een extra cooler plaatsen bij d om mijn cpu zo koel mogelijk te houden. Zijn er meer mensen die denken dat dat gat de airflow stagneert?

Ik draai mijn e8400 nu op 3.8, omdat hij na een tijdje stressen 60 graden wordt. Ik wil eigenlijk niet dat ie warmer wordt dan dit, maar aan de andere kant wil ik graag naar de 4.0. Daarom wilde ik mijn cpu nog een beetje boost geven in koeling.

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
op d een fan plaatsen heeft echt geen zin omdat je de lucht tegen de bovenkant/platte kant van de cooler gaat zitten blazen.

Wat je kan doen is de front van de kast eraf halen en dan in je drivebay ruimte (als dat nog gaat onder je drives e.d.) een 120mm/80mm fan plaatsen, er zit niet echt een officieele plek voor maar de gaatjes in de afdek plaatjes van de 5,25" bays komen overeen met de gaatjes op een fan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik zeker in overweging nemen. Morgen ga ik toch langs de lokale computerboer, dan neem ik gelijk een 120mm mee. Die zijkant moet ik dan misschien maar dicht maken. Ik zal daar nog wel wat reviews over lezen. Bedankt voor de tips.