Ik ben momenteel bezig met een applicatie.
Daar wordt met php een accordion gevuld met tabs naarmate de hoeveelheid id's hij terug krijgt.
In de tabs zitten 2 dingen die voor nu belangrijk zijn.
Een dropdown en een weging.
Bij de dropdown kan je een cijfer kiezen van 1 t/m 10.
En bij de weging staat een cijfer dat uit de database komt.
En bovenaan van de accordion zie je een tekstvak met een eindcijfer.
Nu wil ik dus wanneer je de cijfers selecteerd, je de gemiddelde ziet in het textvak.
Ik zou niet weten, hoe je dit moet doen omdat het aantal dropdowns verschilt per pagina.
Formule moet sowieso: cijfer * weging / aantal dropdowns zijn.
De namen van de dropdowns zijn uniek, doordat er gewoon elke keer een id aan de naam wordt geplakt.
Wie kan mij in de goede richting schoppen?
Daar wordt met php een accordion gevuld met tabs naarmate de hoeveelheid id's hij terug krijgt.
In de tabs zitten 2 dingen die voor nu belangrijk zijn.
Een dropdown en een weging.
Bij de dropdown kan je een cijfer kiezen van 1 t/m 10.
En bij de weging staat een cijfer dat uit de database komt.
En bovenaan van de accordion zie je een tekstvak met een eindcijfer.
Nu wil ik dus wanneer je de cijfers selecteerd, je de gemiddelde ziet in het textvak.
Ik zou niet weten, hoe je dit moet doen omdat het aantal dropdowns verschilt per pagina.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <div id="critera"> Eindcijfer: <input type="text" name="eindcijfer" id="eindcijfer" size="3"/><br /><br /> <div id="Accordion1" class="Accordion" tabindex="0"> <?php $criteria = mysql_query("SELECT id, criteriatekst, weging, module_id FROM criteria WHERE module_id = ".$_GET['m']." "); if (isset($_GET['m'])){ while (list($criteria_id, $criteriatekst, $weging, $module_id) = mysql_fetch_row($criteria)) { echo "<div class=\"AccordionPanel\"> <div class=\"AccordionPanelTab\">$criteriatekst</div> <div class=\"AccordionPanelContent\"><table width=\"200\" border=\"0\" cellpadding=\"2\" cellspacing=\"2\"> <tr> <td width=\"84\">Opmerking</td> <td width=\"102\"><textarea name=\"opmerking".$criteria_id."\" id=\"opmerking\" cols=\"45\" rows=\"5\"></textarea></td> </tr> <tr> <td height=\"54\" rowspan=\"2\" valign=\"top\">Cijfer</td> <td>Weging ($weging)</td> </tr> <tr> <td><select name=\"cijfer".$criteria_id."[s][/s\" id=\"cijfer\"> <option value=\"10\">10</option> <option value=\"9\">9</option> <option value=\"8\">8</option> <option value=\"7\">7</option> <option value=\"6\">6</option> <option value=\"5\">5</option> <option value=\"4\">4</option> <option value=\"3\">3</option> <option value=\"2\">2</option> <option value=\"1\">1</option> </select> </td> </tr> </table> </div> </div>"; } } ?> </div> </div> |
Formule moet sowieso: cijfer * weging / aantal dropdowns zijn.
De namen van de dropdowns zijn uniek, doordat er gewoon elke keer een id aan de naam wordt geplakt.
Wie kan mij in de goede richting schoppen?
[ Voor 3% gewijzigd door DNA_Saint op 13-02-2008 13:33 ]
Huub Huub Barbatruc!