Denkfoutje....of wat anders?

Pagina: 1
Acties:

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 00:03

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik zoek iemand (of mensen) die mij even wat duidelijkheid kunnen verschaffen....
want volgens mij vat ik h'm niet helemaal(of misschien wel... maar ja, geluk is vaak met de domme) :+

Specs:

Case Origen AE S21T, Mobo Asus P5E, Proc E6750[FSB 333] met Zalman CNPS8000 koeler, 2x1 GB Crucial Ballistix DDR2-1066[5-5-5-15@2.2 Volt], Video HIS ATI 3870 IceQ Turbo 512Mb@850/1190 Mhz, 1x WD Raptor X 150GB, 1 x Samsung HD501LJ 500GB, LG GGC-H20L HD/BR Lezer/brander met als toetje een PSU Seasonic S12-550 80plus.

OS: Vista Home Premium met primair Media Portal running en wat drivers, Aero aan(voor wat het waard is] en Bios: Amercan Megatrends 0402[out of the box]

Oke.... veel gelezen en daar mijn systeem op aangeschaft met de wetenschap dat het geheugen en mobo elkaar zouden kunnen gaan bijten.
Een week terug de spullen in elkaar geschroefd en er stond in de manual wat je ook doet, zet het geheugen op 1066 DDR2, anders werkt het niet!!!!!!( vrije vertaling)..... dus maar gedaan.

En tot mijn verbazing, geen problemen.... ORTHOS gedraaid voor 3,5 uur met 55 Graden CPU max., SuperPI ... geen probleem - dit integenstelling van veel berichten op het net.
Moest wel het voltage naar 2.1 volt terug brengen, want anders gelijk een foutmelding (maar te verwachten, gezien dit bericht.( en er zijn er meer)

De hele week Media Portal lopen instellen etc., tot ik gisteravond dacht... laat ik eens een filmpje kijken.

Heel het systeem instabiel... systeem niet meer op willen starten, Bios die zich zelf niet meer ziet en als hij doet, ACPI 2.0 zelf uitschakelt... en een PCI-E die zichzelf op 116 zet(lekker snel, maar gaat niet goed), met als resultaat dat je weer een BSOD krijgt dat Vista moet kotsen, want je hardware is niet compatibel, lang verhaal kort: geheugen probleem.(en misschien nog wel meer... ben dat aan het afchecken)

Dus to the point:

Als ik alles auto zet, behalve het geheugen, dan zou de rekensom toch als volgt moeten zijn:

Proc: E6750[FSB 333]
FSB 333x8= 2660 Mhz
DRam Freq= 666 Mhz

Geheugen op 5-5-5-15 gezet @2,1 volt en op DDR2-1066

Dus conclusie - met 2 stickies van 1066, genoeg headroom toch? - of ga ik nu te kort door de bocht?

Affijn... gisteren terug naar basic FSB 333 met de instelling DDR2-533 en de timeing AUTO [dus nu 4-5-5-15@2.0 Volt], dat ging goed, maar dat is niet gek hé? ;)

Nu naar FSB 366x8 gegaan met het geheugen 1:1 - op dit moment met OTHOS 1 uur geen problemen.

Ik kan nog wel ff doorgaan, maar in mijn hoofd speelt er nu toch een vraag af, waarom dit ding het niet stock instellingen doet wat het moet doen.

Ik hoop dus dat iemand mij wat duidelijkheid[lees:denkfout] kan verschaffen, alvast bedankt hiervoor.

GetaGrip

Edit: Dit bericht staat ook Overclockresultaten.... mijn excuses daarvoor, ff niet gekeken waar ik nu in stond te posten.

Update: Ik zit dus nu op een FSB 443x6 = 2660 en mijn geheugen loopt 1:1 DDR2-886@5-5-5-18 met 1.9 Volt. Orthos 1uur alles oke, nu Prime 95 V25.6 - kijken wat dat doet.

[ Voor 0% gewijzigd door GetaGrip op 13-02-2008 13:06 . Reden: pfft verkeerde link gepost ]

GetaGrip is net een mens.......