Webserver

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views

• Lorduh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-03 08:08
Hallo,

Eerlijk gezegd weet ik niet goed waar dit topic thuishoort, meost het fout zijn mijn excuses.

Ik ben al even is aan het googelen geweest maar dan kom je op de klassieke zaken van xampp.
Nu ik zoek iets anders en het meot draaien op kubuntu. Ik zoek een webserver die de volgende mogelijkheden inhoud (webpakket)

-FTP
-Mail
-Apache
-MySQL
-...

De standaardzaken dus maar ik vermeod dat ik ook een DNS server ofzoiets nodig heb. Ik wil namelijk meerdere websites draaien maar in verschillende www-roots (htdocs,..) dus dat als ik bijvoorbeeld http://localhost1 druk dati k in de eerste www-root uitkomen. Nu ben ik eigenlijk ook op zoek naar iets wat localhost kan omzetten bv: wanneer ik localhost wil berijken dat ik http://mijnkeuze krijg.

Verder wil ik nog een panneel waarin ik informatie krijg over de server (Kubuntu dus), zoals uptime, welek services die al dan niet draaien en evt nog wat informatie over mijn PC.

Nu het belangerijkste, ik zoek een controllepaneel (gratis!) dat in de aard van directadmin, cpanel etc is, uiteraard niet zo uitgebreid. Ik wil alleen de volgende gegevens toch wel hebben:

Het dataverkeer (liefst ook dat ik dit kan limiteren)
Webruimte (hoeft niet gelimiteerd te worden)

Verdere opties, een linkje naar webmail, een FTP-gebruiker toevoegen, een link naar phpMyAdmin,...

Eigenlijk dus een toch licht professionle omgeving maar dan gewoon voor lokaal gebruik. (ik gat het wel verbinden met een bestaande website van mij.

Nog een klein bijkomend vraagje: ik heb een dynamisch IP, ik weet intussen wel hoe ik kan zorgen dat bezoekers mij kunnen berijken (dtdsn ofzo noemt het, met ene progje naar die server). Nu zijn er ook makelijkere dingen? Is het trouwens ook mogelijk op mijn website een script te maken dat weergeeft of mjin webserver al dan niet draait.

Als je meer informatie nodig hebt, of je begrijpt iets niet, zeg het dan!

Mvg,
Lorduh.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik stel voor dat je Policy: Alle regels die op het forum gelden nogmaals doorlees, je post door een spellingscontrole haalt en even zoekt alvorens je een topic start. Op deze manier krijg ik namelijk het idee dat je GoT als helpdesk wilt misbruiken; je stelt talloze vragen in 1 topic die je allemaal ook zelf zou kunnen oplossen.

Hak je probleem in stukken en probeer per stuk eens een oplossing te vinden. Veel van de vragen die je stelt gaan ook over basale kennis die je eigenlijk wel zou moeten hebben. Wat steekwoorden:

http://www.proftpd.org/
[google=linux mailserver]
[google=kubuntu apache]
[google=kubuntu mysql]
[google=apache virtualhosts]
[google=phpsysinfo]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.