• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-10-2025
beste medepjoeteraars,

Sinds gisteren zit ik met een probleem waar ik zelf niet uit kom. gisterochtend wilde ik mijn pc uit slaapstand halen en dat ging niet zoals het moest. Na ik een toets aanraakte kwam mijn pc maar deels tot leven. Verlichting van de kast ging aan, hd spinde op, videokaart leek op te spinnen en alle leds op de kast gingen aan. Aan de kant van mijn monitor,toetsenbord en muis bleef het echter angstvallig stil. Daar ik geen andere optie had ging ik voor een harde reset door de stroom er vanaf te halen. Na opnieuw te hebben opgestart bleef pc in een soort loop hangen. Spinde telkens hd's en rom stations op maar kwam op een of andere manier niet door de post heen. Monitor,toetsenbord en muis bleven uit. Korte tijd geleden had ik het zelfde probleem en toen deed een cmos reset wonderen, deze keer echter niet.

Wat heb ik zelf al gedaan:

Flink lopen vloeken : geen resultaat
cmos reset: zorgde dat de pc niet langer in een loop vast liep. Lijkt nu gewoon door te starten maar neemt schijnbaar de videokaart en de usb poorten niet mee want nog steeds geen beeld, muis en tobo
hangen en opstarten dinges doorgenomen: aantal handige tips uit mee genomen en aan de hand daarvan de volgende stappen ondernomen:
1. videokaart in ander slot gestoken: geen resultaat, ik heb geen andere videokaart om uit te proberen dus dat lukt nu niet
2. opstarten met maar een bankje ram en andere sloten uitproberen: Geen resultaat
3. alle onnodige zaken afkoppelen opgestart met maar een hd, xfi eruit, geen floppy of rom, casefans afgekoppeld enzz enzz
3. cmos battery vervangen geen resultaat
4. paar uur zonder stroom laten staan: geen resultaat
5.medetweakers om raad gevraagd op forum: in afwachting van het resultaat :+
6. alle kabels en aansluitingen na gelopen en gekeken of het mobo nergens sluiting maakt met kast: zover ik kan zien alles oke

Specs:
intel q6600@ stock
2 Gb ram corsair value select 667
p5n32 sli premium 590i
xfx 8800 gts 640 mb
2x wd 350 gb
2x asus dvd rw
1x 3,5 floppydrive met all in one cardreader
trust 570 watt prutsvoeding ( bequite 600 w in bestelling)
logitech g15 v2
razer copperhead
ag neovo 19'
recom powerstation
vista ultimate 32 bit

HELP!!! ikke verdrietig :'( PC werkte voorheen gewoon naar behoren en was tijdens een uur of 10 orthos prima stabiel. Temps ook allemaal in orde

[ Voor 5% gewijzigd door udybees op 13-02-2008 13:12 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Volgens mij komt de oplossing er zo meteen aan. Namelijk die Bequiet voeding die je besteld hebt. Trust voedingen zijn namelijk niet van de beste merken(lees zwaar slecht merk) en met zo'n systeem(zware quad, 2 hd's en 2 dvd rw's, zware videokaart) op een trust 570 watt draaien is gewoon zelfmoord voor die pc. Ook de symptomen(harde schijven die telkens opspinnen) wijzen er op dat het de voeding is die het niet meer trekt.

http://specs.tweak.to/16567

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

skelleniels schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:44:
Volgens mij komt de oplossing er zo meteen aan. Namelijk die Bequiet voeding die je besteld hebt. Trust voedingen zijn namelijk niet van de beste merken(lees zwaar slecht merk) en met zo'n systeem(zware quad, 2 hd's en 2 dvd rw's, zware videokaart) op een trust 570 watt draaien is gewoon zelfmoord voor die pc. Ook de symptomen(harde schijven die telkens opspinnen) wijzen er op dat het de voeding is die het niet meer trekt.
wat je kunt doen om het tijdelijk nog aan de praat te krijgen, is de dataschijf afkoppelen, samen met alle randapparatuur behalve je toetsenbord (liefst een PS2 tobo), DVD schrijvers er af, en misschien dat je m dan aan de praat kunt krijgen. Wie weet, maar ook mijn verwachting is dat de voeding het gewoon niet trekt. Anders zou eventueel je moederplank gefrituurd kunnen zijn. Dit is echter onwaarschijnlijker dan het eerste.

-_-

• udybees
@m2m helaas werkt dat niet, ik heb al geprobeerd om met zo min mogelijk aangesloten te booten, lukt helaas niet. wel bedankt voor het meedenken!!

@skelleniels. ben het helemaal met je eens dat die trustvoeding een prutsding is( overigens pas slechts 6 weken oud) en ook mogelijk de boosdoener. Ik heb bij salland al een nieuwe voeding bestelt, verwacht hem elk moment. toch ben ik daar niet helemaal zeker van want spanning/ voltage leek stabiel in everest, ook tijdens het stressen met Orthos. Ik hoop dat dit het probleem is en dat ik niet ook schade aan mijn moederbord heb. Afwachten dus.. tot die tijd sta ik open voor alle andere suggesties/ tips die ik nog kan proberen om uit te vinden wat het probleem is/ pjoeter weer aan de gang te trappen.

vast bedankt zo ver

• udybees
be quit voeding binnen maar nog wil mijn pc niet booten! trust heeft moederbord dus meegenomen in zijn doodstrijd. heb vandaag een Striker ii formula besteld. Nu ik toch een nieuw mobo nodig had liep mijn meisje hier ook niet meer over te zeuren:-) probleem opgelost, jammer van mijn mobo heb ik erg veel plezier van gehad!
bedankt voor het meedenken, dit topic kan op slot!