[PHP / MySQL] stats voor intranet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat statistieken maken voor een interne pagina voor het bedrijf waar ik werk.
Nu is alleen het probleem dat er met een x aantal citrix servers gewerkt word waar de gebruikers op inloggen, kortom de gebruikers hebben geen unieke ip adressen.

Is er iets anders dan het ip-adres dat ik kan gebruiken om unieke bezoekers te filteren, het mooiste zou zijn om een inlognaam uit te kunnen lezen, maar volgens mij is dit niet mogelijk met php?
(novell inlog naam heb ik heb dan over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je ff wat meer uitleg moet geven. Hoe wil jij uberhaupt met php stats gaan bijhouden als je op Novell aan het werken/inloggen bent. Moet elke gebruiker nadat hij is ingelogd een browser gaan openen omdat jij de stats wilt gaan bijhouden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-08 06:55
misschien heb je hier iets aan en anders kun je altijd sessies gebruiken om de unieke gebruikers van elkaar te onderscheiden

End of Transmission

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:26
Als ik het goed begrijp gaat het om een webapplicatie die op het intranet staat en benaderd wordt via de webbrowser. Je kunt dus niets met novel inloggegevens. PHP is serverside en kan die dus per definitie niet uitlezen, en met javascript oid kan je het helemaal wel vergeten.
Dan moet je iedere gebruiker voor die interne pagina weer een inlogcode geven. Lijkt me niet wat de TS bedoeld.

De beste oplossing lijkt me een cookie die gedurende lange tijd geldig is. De gebruikers kunnen de cookies wissen, maar een betere oplossing vinden lijkt me aardig moeilijk . Heel misschien kan je nog iets voor elkaar vogelen dat iedere keer dat er op novel wordt ingelogd, de benodigde cookie automatisch wordt aangemaakt. Je mist dan alleen gegevens als een gebruiker tijdens de sessie de cookie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als het om een intranetsite gaat dan lijkt het me helemaal niet zo vreemd om eens te kijken naar NTLM authenticatie. In internet explorer en ook in firefox is in te stellen dat dit gewoon automatisch gebeurt zonder tussenkomst van de gebruiker. De gebruiker logt dan gewoon in met z'n windows account.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Mocht NTLM niet lukken of te complex zijn, dan kan een simpele random key in een cookie geknald natuurlijk ook helpen voor het identificeren van unieke gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Het gaat inderdaad om een website. die alleen intern te benaderen is.
Ik ging er al vanuit dat je de gebruikersnaam niet zomaar kon uitlezen, wel jammer, was een leuke optie geweest. (zoals je bv wel de browser en Os van een bezoeker kan uitlezen)

Ik ben niet echt bekend met cookies, althans ik snap het principe, maar ik heb er zelf nooit gebruik van gemaakt in een php script. Weet er iemand een voobeeld van een stats script dat werkt met cookies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie dat er inmiddels nog wat reatciers bij gekomen zijn, ik ben niet bekend met NTLM.
Ik zal eens wat googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor de hulp, het gaat wel lukken met cookies!

Zo ga ik het doen:

<?php
if(isset($_COOKIE['bezoeker']))
{
// cookie bestaat
echo $_COOKIE['bezoeker'];
}
else
{
// cookie bestaat niet, maak aan (bewaar deze 8 uur(28800 sec))
setcookie("bezoeker", rand(0, (1000000000)), time()+28800, "/");
}
?>

Verwijderd

Met LDAP / NTLM is wel heel mooi hoor, nooit meer inlog schermen in je intrawebapplicaties en altijd een unieke hit want zonder in windows ingelogd te zijn kom je het netwerk niet op.
Pagina: 1