Ik heb hier een Mac staan en een PC met Vista erop. Op de Mac staat natuurlijk Leopard. Ik heb in de tussentijd al van alles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar om de PC de Mac te laten zien en met geen mogelijkheid om bestanden van de Mac naar de PC te krijgen. Ik kan via Appel-K verbinding maken met de PC op de Mac en dat werkt prima voor zover. Alleen wil ik ook bestanden naar de PC kunnen slepen en dat wordr de PC. Ik heb bij delen iedereen bevoegdheid gegeven. Ook zie ik bij netwerk op de PC de Mac niet staan. Iemand een idee hoe ik die toegevoegd krijg? Toen ik Leopard instaleerde stond er in Finder al de PC en na verloop van tijd is die verdwenen en nu moet ik het Appeltje-K ritueel doen, hoe komt het dat dat ineens verdwenen is en wat is eraan te doen?
Dat de server verdwijnt heb ik ook regelmatig. Ik los het op door finder te herstarten (appeltje linksboven, forceer stop -> finder -> start opnieuw).
Dat je de mac niet ziet staan kan zijn omdat:
- De werkgroep niet het zelfde is als die van je vista pc
- Je windows bestandsdeling niet hebt aanstaan
Je kan op je pc verbinding maken met je mac door windowskey-r te drukken en dan "\\<ipvanmac>" in te typen. Het ip adres kan je achterhalen door het programma "netwerkhulpprogramma" te starten op je mac.
Succes.
Je kan op je pc verbinding maken met je mac door windowskey-r te drukken en dan "\\<ipvanmac>" in te typen. Het ip adres kan je achterhalen door het programma "netwerkhulpprogramma" te starten op je mac.
Succes.
BlackMage schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 12:19:
Dat de server verdwijnt heb ik ook regelmatig. Ik los het op door finder te herstarten (appeltje linksboven, forceer stop -> finder -> start opnieuw).
Succes.
@Ragingbull
Je bedoelt een simpel servertje op de mac en pc installeren en dan maar uploaden naar elkaar, of bedoel jij iets anders?
@Blackmage
Het herstarten van Finder heeft totaal geen effect hier (helaas)
De werkgroep op de pc heeft bvb de naam Pietje en de naam op de mac is Puk bvb. Hoe kan het zijn dat dit tot resultaat heeft dat PC en Mac elkaar niet zien?
Ik weet niet of jij Leopard of Tiger erop heb staan maar inderdaad vroeger in Tiger stond Windows deling en als je die aan vinkte was het goed. Nu in Leopard is het totaal anders bij mij en ik heb dat niet meer staan. Onder "Delen" heb ik aangevinkt staan:
Bestandsdeling
Webserver en
Extern Beheer
Moet hier nog iets extra staan of???
Omdat dit het enige draadje was wat ik erover kon vinden en hier nog steeds ook voor TS geen oplossing voor is haak ik er even op in.
Ik heb soortgelijk probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar om een Vista Laptop en een Mac Mini elkaar te laten zien laat staan dat ik een share kan maken die toegankelijk op beide machines.
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
Werkgroep = Identiek
Accounts = 2 accounts gemaakt met dezelfde naam en wachtwoord
Windows Sharing aangezet op de Mini d.m.v. SMB-Deling.
Op beide machines eventuele firewalls uitgezet.
Het enige wat ik nu kan:
Van Mac-Mini naar Vista smb://192.168.1.3 dan ziet hij mijn gedeelde map, deze moet dan geactiveerd worden en dat kan hij niet.
Van de Vista laptop naar de Mac: Ik zie alleen de Mac-Mini in mijn netwerk omgeving maar die is niet toegankelijk.
Heb gisterenavond een hele tijd zitten zoeken en zitten googlen maar ik kom er niet uit. Kwam alleen iets tegen van netwerkbeveiliging in Vista wat standaard uitstaat en wat ik moest wijzigen om te kunnen connecten naar de Mac. Voor ik dat wijzigde zag ik heel de Mac niet, na de wijziging had ik hem in mijn Netwerkomgeving staan dus het heeft wel ergens geholpen.
Zie de link hieronder voor deze aanpassing:
http://www.informit.com/a...e.aspx?p=1150095&seqNum=8
Remote naar elkaar toe is geen probleem trouwens.
*Even nog een aanvulling:
*Als ik mijn MacBook mee neem en thuis aanzet kan ik overal bij op de Mini en andersom, kom helaas nog steeds niet op mijn Windows machine. Tevens had ik dit probleem niet met XP. Toen werd de Windows machine gewoon herkend zodra ik hem aanzette en kon ik vanaf de Mac gewoon op de shares.
*Ook via teamviewer 3.0 kan ik wel data transferren tussen de Mini en mijn Vista Notebook
Ik heb soortgelijk probleem.
Ik krijg het niet voor elkaar om een Vista Laptop en een Mac Mini elkaar te laten zien laat staan dat ik een share kan maken die toegankelijk op beide machines.
Wat ik allemaal heb geprobeerd:
Werkgroep = Identiek
Accounts = 2 accounts gemaakt met dezelfde naam en wachtwoord
Windows Sharing aangezet op de Mini d.m.v. SMB-Deling.
Op beide machines eventuele firewalls uitgezet.
Het enige wat ik nu kan:
Van Mac-Mini naar Vista smb://192.168.1.3 dan ziet hij mijn gedeelde map, deze moet dan geactiveerd worden en dat kan hij niet.
Van de Vista laptop naar de Mac: Ik zie alleen de Mac-Mini in mijn netwerk omgeving maar die is niet toegankelijk.
Heb gisterenavond een hele tijd zitten zoeken en zitten googlen maar ik kom er niet uit. Kwam alleen iets tegen van netwerkbeveiliging in Vista wat standaard uitstaat en wat ik moest wijzigen om te kunnen connecten naar de Mac. Voor ik dat wijzigde zag ik heel de Mac niet, na de wijziging had ik hem in mijn Netwerkomgeving staan dus het heeft wel ergens geholpen.
Zie de link hieronder voor deze aanpassing:
http://www.informit.com/a...e.aspx?p=1150095&seqNum=8
Remote naar elkaar toe is geen probleem trouwens.
*Even nog een aanvulling:
*Als ik mijn MacBook mee neem en thuis aanzet kan ik overal bij op de Mini en andersom, kom helaas nog steeds niet op mijn Windows machine. Tevens had ik dit probleem niet met XP. Toen werd de Windows machine gewoon herkend zodra ik hem aanzette en kon ik vanaf de Mac gewoon op de shares.
*Ook via teamviewer 3.0 kan ik wel data transferren tussen de Mini en mijn Vista Notebook
[ Voor 16% gewijzigd door SpoekGTi op 18-06-2008 22:54 ]
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ik vind dat maar vaag, we hebben hier thuis een iMac, een windowsbak en een Mac mini, soms zien ze elkaar een tijdje niet, en dan plots weer een maand wel.
Pagina: 1