Toon posts:

[outlook 2007] 1 outlook bestand voor 2 computers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit al enige tijd met een vraag, waarvan ik een passende oplossing zoek.

Ik heb drie pc's:
- 1 voor thuis gebruik.
- 1 server (welke benaderbaar is vanaf het internet).
- 1 Laptop (welke ik op school gebruik).

nu staat op mijn thuis pc outlook 2007. Hier staat mijn agenda in, en al mijn mailboxen. Hier wordt ook mijn pda mee gesynct voor de agenda functies e.d.

Alleen nu wil ik in dat bestand van outlook 2007 ook kunnen als ik op school zit. Hetzij via een rdp connectie naar mijn server, of iets dergelijks.

Wat is hier het makkelijkste voor?? Exchange is geen optie, want ik heb geen eigen mailserver nodig, en al helemaal geen a.d. thuis. En mijn gewone pc wil ik niet dag en nacht aan hebben staan, want daarvoor heb ik mijn server al. Eventueel een Outlook Web Access oplossing zou kunnen maar naar mijn inzien heb je daar exchange voor nodig toch??

Ik heb ook wel eens zitten denken om windows home server te draaien op mijn server, maar ik weet niet of mijn printer daar al een driver voor heeft. (waardoor ik nu geen windows 2003 server draai....), en daarnaast weet ik niet of dit besturingssysteem meer opties voor dit probleem bied.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

PST gaat niet over netwerk. Punt uit.

Exchange moet ge installeren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Een PST file kun je gerust op een netwerk share neerzetten hoor. Gooi thuis wat poorten open zodat je een VPN verbinding kunt opzetten, dan kun je bij je PST file

Verwijderd

Topicstarter
aha oke,,, thnx die kan ik wel even proberen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:57:
Een PST file kun je gerust op een netwerk share neerzetten hoor. Gooi thuis wat poorten open zodat je een VPN verbinding kunt opzetten, dan kun je bij je PST file
Werkt vooral lekker als je een pst file hebt van over de 100MB 8)7

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 07:12
Als je je server kunt benaderen kun je ook je pc benaderen. Je moet alleen poort 3389 (rdp) in je router forwarden naar je pc.

Dus bv:

Nat:
inkomend 3389 / uitgaand 3389 /porttranslation in: o /uit: o / ip adres server
inkomend 3389 / uitgaand 3389 /porttranslation in: 4000/ uit: 4000 ip adres pc

suk6

Leonardus

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Totdat die PST corrupt raakt omdat er een netwerkpakketje gedropt wordt :) Dag mail... kan je wel backuppen maargoed.

PST over netwerk is af te raden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Glashelder schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:55:
[...]

Totdat die PST corrupt raakt omdat er een netwerkpakketje gedropt wordt :) Dag mail... kan je wel backuppen maargoed.

PST over netwerk is af te raden.
Dat een PST corrupt raakt omdat er een pakketje gedropt wordt zal wel meevallen. Eerder zal de limitatie van 2GB een probleem worden, althans dat is mijn ervaring.

Het zal je nog verbazen hoeveel bedrijven hun werknemers toestaan om hun mail te archiveren in PST-bestanden :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Personal folder files are unsupported over a LAN or over a WAN link

Lees.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Gunner schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:22:
[...]

Unsupported wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt.
Neen maar dat kan goed zijn dat het formaat niet erop gebouwd is om een haperende verbinding oid aan te kunnen. & misschien de code van Outlook ook niet. Weet ik het?

Het is niet voor niets unsupported! (Of misschien gewoon om Exchange te promoten :+ )

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is het meer het laatste. Ik heb ook al jaren mijn persoonlijke mappen (de pst's) op het netwerk staan. Nog nooit problemen mee gehad. Ook thuis trouwens nooit.
Maar een back-up is wel verstandig om te doen.
Maar als je bij je mail wilt komen is het het makkelijkste om gewoon via RDP je pc over te nemen en je mail te controleren. Dan via via. Dan blijft ook je PST file lokaal staan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je wilt geen mailserver, maar je vraagt wel naar die functionaliteit ;)

Ik zou of voor een mailserver gaan of dmv logmein oid remote access gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:22:
[...]

Unsupported wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt.
Totdat het je fileserver omver trekt:
http://blogs.technet.com/...st-files-don-t-do-it.aspx

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 19:46
waarom gebruik je gewoon niet easy2sync for outlook niet?
Zie: http://www.easy2sync.de/en/index/

Ik gebruik het zelf regelmatig om tussen mijn notebook en main pc te werken en ook als backup met mijn NAS.
Kost wel even wat maar je hebt wel de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
dat laatste is misschien wel een oplossing....

en anders wordt het toch wel een exchange server oplossing... hmmz wel jammer maja,, t zal wel moeten... (zit met de driver van mijn canon printer)...

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-07 07:12
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Als je je remote desktop in orde maakt zoals ik heb beschreven hier ergens boven en je geef bij het tabblad lokale bronnen op dat hij moet connecten met de printer kun je vanaf je werk printen terwijl je thuis remote aan het werk bent. De printer op je werk staat er dan tussen als je met rdp verbonden bent, ideaal en goedkoop. Ook je mp'3 kun je op deze manier afspelen. Lokale bronnen/geluid van externe computer/op deze computer afspelen. Je pc thuis afsluiten doe je met je rechter muisknop op de taakbalk thuis/ taakbeheer/ afsluiten/ uitschakelen. Suk6.

Leonardus

Pagina: 1