Koeler voeding vervangen voor een stillere

Pagina: 1
Acties:

• Thijss
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-01 15:44
Beste Tweakers,

Ik heb een dringende vraag. Mijn pc maakt nogal wat geluid, wat ik deels heb weten terug te dringen door de CPU fan lager in te stellen middels Speedfan (1750 rpm ipv 2500 rpm scheelt veel bij een Arctic Freezer 7 Pro) maar ik blijf nog met een hoop herrie zitten van mijn voeding, te weten een Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550 watt ATX12V v2.01 voor de volledigheid.

Nu weet ik dat hierin een 120mm fan zit en deze maakt veel meer herrie dan de twee 120mm Cooler Master fans in mijn Cooler Master Centurion 5 kast. Ligt dit aan het feit dat het een andere koeler is, of aan het feit dat hij meer toeren draait? Want als het dat eerste is, ben ik van plan de voeding open te draaien en de herrie makende koeler te vervangen voor een stillere. Iemand ervaring hiermee? Of advies? Schuimfolie heb ik al in mijn kast zitten, dus dit is een beetje een laatste middeltje.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De geluidsproductie kan aan de fan of aan de snelheid daarvan liggen. Maar als je er een andere inplaatst let er dan wel op dat deze ongeveer evenveel lucht verplaatst anders kan het wel eens warm worden in je voeding. En vergeet niet dat je de garantie verliest op je voeding.
Dus als je de fan wilt vervangen zoek dan even op Google hoeveel lucht die ongeveer verplaatst en plaatst er een stillere fan in met ongeveer dezelfde luchtverplaatsing. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Thijss
The_Mask, bedankt voor je reply. Ik heb het even opgezocht en een vergelijkbare fan gevonden. Ik heb er een Cooler Master fan in gezet en hij is veel stiller. Het garantiestickertje is inderdaad gepenetreerd, dus geen garantie meer nee inderdaad, maar ik doe over het algemeen toch geen gekke dingen met m'n voeding :)

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik heb diezelfde voeding , welke fan heb je er precies in gezet??

• Thijss
glangeveld schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 01:09:
ik heb diezelfde voeding , welke fan heb je er precies in gezet??
Een 120mm fan van Cooler Master, de TLF-S12. Het is een doorzichtige met 4 blauwe leds erin, kostte geloof ik €9.95 bij de MyCom. Scheelt heel veel in geluidsproductie, vergeleken met de fan die erin zit. Draadje kun je gewoon met de andere dradenbundel uit de voeding laten komen en ergens op je moederbord aansluiten. Leuk simpel klusje, wat een hoop herrie scheelt. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thijss op 24-02-2008 16:33 ]