Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb hier een heel vaag probleem met het verwijderen van een drive mapping op enkele xp clients, heel lijkt heel erg simpel maar geeft toch problemen :(

Er is bestaande drive mapping y: > \\server\myfolder

Vanuit windows kan je zo'n mapping normaal gesproken met rechter muis 'verbinding verbreken' ontkoppelen, dat gaat ook wel maar de drive y: zonder verbinding blijft bestaan :(
Hierdoor kan je niet opnieuw een correcte drive mapping aanmaken.

Met net use y: \\server\myfolder en net use y: / delete kan ik de mapping opnieuw verbinden en verwijderen maar wat ik ook doe de drive letter y: met of zonder verbinding blijft bestaan.

De switch persistent no of yes en daarna net use y: /delete en helpt ook niet.

De drive letter is niet van een home directory.

Deze drive letter wil ik er graag uit hebben zodat we deze op een juiste manier vanuit login script kunnen mappen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thijs B op 13-02-2008 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Staat er iets in de logs van die clients? Mogelijk iets over het niet kunnen schrijven naar het register ofzo.

Heb ergens gelezen dat Windows de mapping in een cache heeft staan en dat er iets niet 100% is met de profielen. In dat geval kan de User Profile Hive Cleanup Service uitkomst bieden.

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ja dat was wel een goed idee, domweg nieuw profile aangemaakt en eindelijk is de 'spook' mapping met drive letter y: verdwenen. :)