Ik heb hier een heel vaag probleem met het verwijderen van een drive mapping op enkele xp clients, heel lijkt heel erg simpel maar geeft toch problemen 
Er is bestaande drive mapping y: > \\server\myfolder
Vanuit windows kan je zo'n mapping normaal gesproken met rechter muis 'verbinding verbreken' ontkoppelen, dat gaat ook wel maar de drive y: zonder verbinding blijft bestaan
Hierdoor kan je niet opnieuw een correcte drive mapping aanmaken.
Met net use y: \\server\myfolder en net use y: / delete kan ik de mapping opnieuw verbinden en verwijderen maar wat ik ook doe de drive letter y: met of zonder verbinding blijft bestaan.
De switch persistent no of yes en daarna net use y: /delete en helpt ook niet.
De drive letter is niet van een home directory.
Deze drive letter wil ik er graag uit hebben zodat we deze op een juiste manier vanuit login script kunnen mappen.
Er is bestaande drive mapping y: > \\server\myfolder
Vanuit windows kan je zo'n mapping normaal gesproken met rechter muis 'verbinding verbreken' ontkoppelen, dat gaat ook wel maar de drive y: zonder verbinding blijft bestaan
Hierdoor kan je niet opnieuw een correcte drive mapping aanmaken.
Met net use y: \\server\myfolder en net use y: / delete kan ik de mapping opnieuw verbinden en verwijderen maar wat ik ook doe de drive letter y: met of zonder verbinding blijft bestaan.
De switch persistent no of yes en daarna net use y: /delete en helpt ook niet.
De drive letter is niet van een home directory.
Deze drive letter wil ik er graag uit hebben zodat we deze op een juiste manier vanuit login script kunnen mappen.
[ Voor 6% gewijzigd door Thijs B op 13-02-2008 11:03 ]